Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

WhatsApp Akan Mula Memaparkan Iklan Facebook dalam Sembang WhatsApp Bermula 2019

WhatsApp Akan Mula Memaparkan Iklan Facebook dalam Sembang WhatsApp Bermula 2019

Tak lama lagi anda boleh mula beralih kepada perkhidmatan pemesejan alternatif, kerana Naib Presiden WhatsApp Chris Daniels baru-baru ini mengesahkan bahawa perkhidmatan itu akan mula memaparkan iklan.

Selepas kedua-dua pengasas WhatsAPP telah meletak jawatan (yang menentang idea pengewangan melalui iklan), syarikat itu telah memutuskan bahawa sudah tiba masanya untuk membanjiri ruang selamat yang anda tinggalkan dengan iklan. Iklan hanya akan dipaparkan dalam tab Status.

WhatsApp Akan Mula Memaparkan Iklan Facebook dalam Sembang WhatsApp Bermula 2019

Menurut mereka, Whatsapp akan meletakkan iklan dalam 'Status.' Ini akan menjadi mod pengewapan utama untuk syarikat serta peluang untuk perniagaan untuk menjangkau pengguna di WhatsApp," kata Daniels.

Tambahnya lagi, kami tahu Facebook telah merancang perkara ini, dan pengasas bersama Brian Acton juga sangat bersemangat mengenai pelan pengewangan tersebut.

Walaupun WhatsApp adalah aplikasi pemesejan yang paling popular pada masa ini, dengan lebih daripada 1.5 bilion pengguna di seluruh dunia, ini boleh memacu beberapa pengguna dari jauh. Terutamanya dengan pengguna dalam talian yang sepatutnya sentiasa sedar tentang privasi mereka dalam talian.

Daniels tidak menyebut bilakah Facebook merancang untuk melancarkan iklan di WhatsApp. Laporan menunjukkan bahawa iklan yang disasarkan akan tiba pada tahun 2019.

Langkah itu berlaku selepas Facebook dikatakan telah memberi tekanan kepada unit perniagaan untuk mula membuat wang.

Pengumuman itu juga mengikuti pelancaran API Business WhatsApp, yang membolehkan syarikat untuk berbual dengan pelanggan menerusi platform pesanan.

Perniagaan hanya akan dapat menghantar mesej kepada orang yang menghubungi mereka terlebih dahulu, dan API akan membantu syarikat mengautomasikan penghantaran mesej.

Walaupun WhatsApp membolehkan pengguna mengawal mesej apa yang mereka terima daripada perniagaan, menyekat iklan Status tidak mungkin, menyatakan laporan tersebut.

"Iklan akan berjalan di sistem pengiklanan Facebook, dan WhatsApp mengatakan pengguna yakin akan menyesuaikan diri dengan pendekatan baru ini," tambah laporan itu.

Facebook kelihatan untuk mengewangkan WhatsApp dengan API Perniagaan & iklan baru yang membuka perbualan dalam aplikasi pemesejan
Iklan Facebook baru yang mengklik pada WhatsApp membuka sembang pra-penuh supaya pengguna dapat dengan mudah menghantar mesej melalui aplikasi.

Facebook telah melancarkan API Perniagaan WhatsApp baru yang direka untuk membantu perniagaan berkomunikasi dengan pengguna menerusi aplikasi pemesejan WhatsApp milik Facebook. Bersama API Perniagaan WhatsApp baru, pengiklan Facebook tidak lama lagi akan mempunyai akses ke iklan di Facebook yang mengklik pada WhatsApp, secara automatik membuka sembang WhatsApp pra-penuh antara pengguna dan perniagaan.

API Perniagaan WhatsApp
API Business WhatsApp akan membenarkan perniagaan menghantar mesej yang disulitkan dari hujung ke hujung ke orang yang memulakan sembang dengan syarikat melalui aplikasinya dan kepada pengguna mesej yang meminta maklumat. Perniagaan akan dapat menyesuaikan pemberitahuan yang boleh dihantar dengan kandungan "berkaitan, tanpa promosi".

"Apabila seseorang menghantar mesej perniagaan anda, anda juga boleh menggunakan API Perniagaan WhatsApp untuk menjawab soalan atau komen secara percuma dalam masa 24 jam," tulis Facebook di blog Perniagaannya.

Jika perniagaan menunggu lebih daripada 24 jam untuk menghantar respons, mereka akan dikenakan bayaran untuk mesej tersebut. Mesej kandungan bukan promosi yang dihantar kepada pelanggan juga akan dikenakan pada kadar tetap.

Jurucakap WhatsApp menghantar penjelasan berikut untuk membantu menjelaskan caj bagi mesej yang dihantar melalui API Perniagaan:

WhatsApp akan mengenakan bayaran kepada perniagaan untuk menghantar mesej seperti pas masuk atau pengesahan penghantaran. Apabila pelanggan mencapai perniagaan dengan pertanyaan seperti bagaimana mereka menempah perjalanan mereka atau apabila pesanan mereka akan dihantar, perniagaan akan dapat bertindak balas secara percuma dalam masa 24 jam. Jika / apabila pelanggan bertindak balas, ia memulakan semula kitaran 24-jam. WhatsApp akan mengenakan bayaran untuk mesej yang dihantar oleh perniagaan di luar tetingkap 24 jam.

Menurut jurucakap, terdapat kadar tetap setiap negara untuk mesej yang dihantar melalui WhatsApp dan harga berbeza-beza dengan ketara setiap negara: "Secara umum, julat untuk mesej ini kira-kira separuh daripada $ 0.01 hingga $ 0.09 per mesej yang dihantar."

Pengumuman pada blog WhatsApp yang meliputi API baru mengatakan bahawa pengguna akan dapat menyekat mana-mana perniagaan dan mempunyai kawalan penuh ke atas mesej yang mereka terima. Ia juga melaporkan WhatsApp kini bekerja dengan beberapa syarikat terpilih yang pakar dalam menguruskan komunikasi pelanggan untuk membawa API ke lebih banyak perniagaan dalam tempoh masa. Pengumuman Facebook melaporkan lebih daripada 90 perniagaan besar mempunyai akses kepada WhatsApp Business API selama berbulan-bulan sekarang, termasuk Uber, Singapore Airlines dan syarikat e-dagang Indonesia, Stock Sales.

WhatsApp mempunyai impak yang besar terhadap perniagaan dan pelanggan kami, dengan banyak potensi belum dijelajahi. Kadar penghantaran, penglibatan dan kemudahan integrasi tidak dapat dibandingkan dengan saluran lain, "kata kepala produk Sales Head, Wahyu Saputra. Syarikat itu mendakwa WhatsApp telah menjadi sumber trafik inbound terbesar, dengan 90 peratus daripada mesej yang disampaikan melalui aplikasi yang dibaca oleh pelanggan.

Iklan Facebook yang klik untuk WhatsApp
Bersama dengan API Perniagaan WhatsApp baru, Facebook tidak lama lagi akan menawarkan iklan melalui Pengelola Iklan yang membuka sembang WhatsApp.

"Apabila seseorang menyentuh Iklan yang mengklik pada WhatsApp, mereka akan dipindahkan ke sembang WhatsApp yang telah dipenuhi sebelum mereka dapat mesej perniagaan anda dengan cepat," kata jurucakap Facebook. Perniagaan juga boleh menyertakan ciri WhatsApp "klik untuk mesej" di laman web mereka dan juga Halaman Facebook.

Pengiklan menggunakan iklan Facebook yang mengklik pada WhatsApp akan mendapat metrik untuk bilangan perbualan yang bermula menggunakan iklan dan jumlah mesej yang dihantar oleh orang melalui perniagaan melalui iklan. (Laporan itu akan dimasukkan ke dalam Iklan Pengelola Iklan di Facebook.) Facebook mengatakan iklan-iklan ini akan melancarkan sepanjang minggu-minggu akan datang ke kebanyakan negara di seluruh dunia, laporan di Facebook.

Terdahulu tahun ini, WhatsApp melancarkan aplikasi perniagaan pertamanya, alat tanpa bawaan yang direka terutamanya untuk perniagaan kecil dan sederhana yang mahu mengambil kesempatan daripada aplikasi pemesejan untuk berkomunikasi dengan pelanggan.


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram