Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Apakah blogger? Pengertian Blog, Blogspot, dan Blogger

Cara Memulakan Blog di Blogger


Istilah, "blogger," adalah kata nama yang berasal dari istilah, "blog". Blogger adalah jurnal dalam talian atau laman web dengan kandungan yang sering diterbitkan.

Saya telah blog sejak 2014 dan saya mahu berkongsi dengan anda apa yang ia suka.

Ini berfungsi dua tujuan: satu yang mungkin memberi inspirasi kepada anda untuk melakukan perkara yang sama atau dua itu akan menunjukkan kepada anda ketidaksempurnaan yang sering tersembunyi dari blogging, dan secara lebih luas, kejayaan dalam talian.

Anda mungkin tertanya-tanya apa perbezaan antara menulis dan blog. Inilah huraian terbaik yang saya tahu:


"Blogging adalah untuk menulis sesuatu yang melampau kepada atletik: lebih berbentuk bebas, passion , kurang formal, lebih bergaya. Ia, dalam banyak cara, menulis dengan lebih kerap lagi. "- Andrew Sullivan.

Kandungan yang diterbitkan di blog disusun dalam susunan kronologi terbalik supaya pos entry yang paling baru muncul (pertama) dan yang lebih lama.

SIAPAKAH BLOGGER
Seseorang yang memiliki atau menguruskan blog dipanggil blogger. Istilah ini kadang-kadang salah eja (atau mungkin 'kreatif' dieja, seperti yang saya lakukan dalam tajuk) sebagai blogger.

Blogging semakin popular pada hari-hari ini dan ia adalah satu cara untuk menerbitkan tulisan anda, berkongsi idea anda, berhubung dengan orang dan belajar perkara baru di sepanjang menjadi seorang Blogger.

BAGAIMANA MEMBUAT BLOGGER
Untuk menjadi seorang blogger, yang perlu anda lakukan adalah memulakan blog anda sendiri. Kemudian, mulailah menulis dan menyiarkan di blog. Itulah cara untuk menjadi seorang blogger. Tidak lebih!

Jika anda masih belum membuat keputusan untuk memulakan blog anda sendiri (atau walaupun anda tidak pernah menganggapnya), inilah sekeping inspirasi yang perlu anda baca atas alasan untuk memulakan blog.

Sebaik sahaja anda memutuskan untuk memulakan blog anda, soalan seterusnya ialah BAGAIMANA.

BAGAIMANA MEMBUAT BLOG SENDIRI ANDA
Jika anda teruja dan tidak sabar untuk membuat blog anda, di sini anda pergi: Bagaimana untuk membuat blog dengan cepat.

Saya tahu, anda mungkin berfikir proses membuat blog anda sendiri akan menjadi teknikal dan sukar.

Ok, tidak.

Prosesnya sangat mudah dan cepat. Anda TIDAK memerlukan pengetahuan terlebih dahulu untuk melakukannya. Ringkasnya:

Pengetahuan HTML dan CSS: TIDAK diperlukan
Pengetahuan tentang pengekodan: TIDAK diperlukan
Pengetahuan tentang reka bentuk grafik: TIDAK diperlukan
Anggaran besar: TIDAK diperlukan
Jika anda dapat membaca arahan langkah demi langkah mudah, taipkan pemikiran anda, dan titik dan klik tetikus, anda boleh membuat blog yang anda sukai.

Sebuah blog (ekspresi "weblog") [1] adalah laman web perbincangan atau maklumat yang diterbitkan di World Wide Web yang terdiri daripada penyertaan teks gaya diari yang sering tidak formal. Siaran biasanya dipaparkan dalam susunan kronologi terbalik, supaya jawatan yang paling baru muncul dahulu, di bahagian atas laman web.

Sehingga tahun 2009, blog biasanya merupakan karya seorang individu, kadang-kadang satu kumpulan kecil, dan sering sebagai menutup topik atau topik tunggal. Pada tahun 2010, "blog berbilang pengarang" (MAB) telah dibangunkan, dengan catatan yang ditulis oleh sejumlah besar penulis dan kadang-kadang disunting secara profesional. MAB dari akhbar, kedai media lain, universiti, think tank, kumpulan advokasi, dan institusi serupa menyumbang kepada peningkatan kuantiti trafik blog. Kebangkitan Twitter dan sistem "microblogging" yang lain membantu mengintegrasikan blog MAB dan blog pengarang tunggal ke dalam media berita. Blog juga boleh digunakan sebagai kata kerja, yang bermaksud untuk mengekalkan atau menambahkan kandungan ke blog.

Apa itu Blog, Tepat?
Blog adalah, dalam banyak cara di internet.

Bermula sebagai buku harian dalam talian pada tahun 90-an, blogging telah berkembang menjadi bentuk komunikasi yang besar dan tak terhingga.

Blog boleh menjadi koleksi cerita pendek, hab resipi, permainan peranan, atau rekod. Mereka boleh membantu perniagaan mengiklan, mendidik pelanggan, memaklumkan para pemegang saham, atau menginspirasi interaksi masyarakat.

Kemungkinan adalah jika anda dapat membayangkannya, terdapat blog tentang hal itu di suatu tempat. Mungkin beratus-ratus mereka!

Blog adalah salah satu bidang permainan yang terakhir di web. Apa yang anda tunggu?

Bagaimana Ia Berbeza Daripada Blogging?
Blogging hanyalah tindakan memulakan dan menulis blog!

Blog begitu diabaikan kerana sesiapa sahaja yang dapat meletakkan jenis boleh menjadi blogger. Anda tidak perlu tahu cara menaip cepat; anda tidak perlu dapat melihat atau mendengar. Anda tidak boleh terlalu tua atau terlalu muda untuk blog. Anda tidak perlu tahu apa-apa tentang komputer atau internet!

Blogs Vs Laman Web: Apa Perbezaannya?
Blog adalah sejenis laman web. Jadi apa yang membuat blog? Blog biasanya: -

Dikemas Kini Secara Teratur
Paparkan jawatan yang paling terkini terlebih dahulu
Biasanya (tetapi tidak semestinya) membolehkan pembaca menambah komen
Bantuan! Saya Mahu Membuat Laman Web, Bukan Blog
Bersantai! Proses membuat laman web adalah sama (sekurang-kurangnya pada awalnya) sebagai memulakan blog, dan WordPress masih menjadi pilihan terbaik anda. Anda boleh mengikuti panduan langkah demi langkah yang sama seperti blogger!

Anda boleh berjalan ke pejabat pelan terbuka dan merasa seperti seluruh dunia sedang melihat anda dan menilai anda untuk sesuatu yang anda katakan.

Sebagai blogger, anda akan terbiasa dengan perasaan ini. Anda belajar dengan cepat bahawa perasaan teruja adalah satu-satunya cara untuk memecahkan zon selesa anda dan menulis sesuatu yang lebih epik yang dijadikan, panduan, perkongsian untuk  membantu orang ramai.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram