Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Menggunakan Google Hangouts

Apa yang boleh anda lakukan dengan Google Hangouts?

Cara Menggunakan Google Hangouts

Hari ini ramai yang belum tahu dan keliru tentang penggunaan apl pemesejan Google, iaitu Google Hangouts? Ia juga lebih kurang seperti Skype tapi yang ini versi Google, menawarkan panggilan video dan audio, serta sembang teks, melalui internet.

Walaupun Hangout adalah sekali aplikasi komunikasi lalai di Android, Google telah memansuhkannya memihak kepada Allo dan Duo. Walau bagaimanapun, Hangouts masih merupakan perkhidmatan hebat untuk desktop dan mudah alih. 

Untuk menggunakan Google Hangouts, anda memerlukan akaun Google. Anda sudah mempunyai salah satu daripada ini jika anda menggunakan Gmail, YouTube, atau salah satu perkhidmatan Google yang lain. Halaman utama Hangouts dan klik butang Log masuk di penjuru kanan sebelah atas. Log masuk ke Akaun Google anda atau klik Buat akaun untuk membuatnya.

Berikut adalah yang paling menarik yang perlu anda ketahui.
Sebaik sahaja anda melog masuk, anda akan melihat pilihan untuk menghubungi rakan anda. Gunakan tab di sebelah kiri skrin untuk menukar antara Kenalan, Perbualan, dan Panggilan Telefon. Di bahagian atas mana-mana senarai, klik Perbualan baru dan masukkan nama seseorang, alamat e-mel atau nombor telefon untuk memulakan perbualan dengan mereka.

Cara Menggunakan Google Hangouts


Apabila anda membuka sembang dengan seseorang, anda akan melihatnya dalam panel yang serupa dengan Facebook Messenger. Gunakan medan teks di bahagian bawah untuk menghantar mesej. Anda juga boleh menghantar emoji atau melampirkan gambar menggunakan butang masing-masing. Sekiranya anda mengetikkan butang Picture, anda akan melihat ikon Pensil. Ini membolehkan anda menggunakan tetikus atau skrin sentuh anda.

Menghantar mesej segera dengan Hangouts adalah mudah, tetapi perkhidmatan membuat panggilan video juga mudah. Di halaman utama, klik Video Call untuk memulakan sesi video baru. Jika anda lebih suka, anda juga boleh mengklik butang Panggilan video dalam sebarang perbualan.

Cara Menggunakan Google Hangouts


Apabila anda mengklik pautan Video Call, Hangouts membuka tetingkap baru dan meminta anda menjemput beberapa orang. Anda boleh menaip nama rakan atau alamat e-mel untuk menjemput mereka atau klik Salin Pautan ke Bagikan. Sebaik sahaja anda mempunyai pautan itu, anda boleh menghantarnya kepada rakan melalui sebarang kaedah (mesej teks, e-mel, dll.) Dan mengkliknya akan membolehkan mereka menyertai Hangouts anda.

Sekali dalam Hangouts, anda akan melihat sesiapa yang bercakap di tengah-tengah skrin anda. Jika anda lebih suka, anda boleh mengklik imej kecil seseorang di bahagian bawah kanan untuk sentiasa menunjukkannya. Klik ikon Mesej di sudut kiri bawah untuk menghantar mesej segera kepada semua ahli panggilan.

Untuk menjemput lebih ramai orang ke Hangouts 
klik ikon Tambahkan di bahagian atas sebelah kanan. Di sini anda juga akan melihat ikon Tetapan, yang membolehkan anda melaraskan tetapan kamera, bunyi, dan lebar jalur.

Anda boleh mengklik ikon Mikrofon untuk mute mikrofon anda. Apabila anda selesai dengan panggilan, cuma klik butang Hang up berwarna merah.

Cara Menggunakan Google Hangouts


Hangouts pernah mempunyai ciri yang dipanggil Hangout di Air yang menjadikannya mudah untuk menyiarkan panggilan video anda secara langsung dan merakamnya. Walau bagaimanapun, Google membunuh ini pada September 2016 memihak kepada YouTube Live. Oleh itu, ini adalah cara terbaik untuk merakam perbualan Hangout.

Untuk merakam dengan YouTube secara langsung
Buka YouTube dan klik gambar profil anda di penjuru kanan sebelah atas. Pilih Creator Studio dan kemudian pilih Live Streaming di bar sisi kiri. Sekiranya anda belum membuat saluran YouTube, anda akan dapat melihatnya untuk melakukannya sekarang.

Mungkin hanya satu kriteria sebenar untuk aplikasi perbualan terbaik untuk pasukan anda: Betapa mudahnya untuk semua orang menggunakannya. Dengan berpuluh-puluh aplikasi sembang video dan teks yang hebat untuk pasukan-setiap yang termasuk ciri yang agak serupa-faktor penentu selalunya kepada cara kerja pasukan anda.

Google Hangouts menjadi pilihan panggilan video yang paling mudah digunakan untuk banyak pasukan kerana ia berjalan di pelayar anda dan diintegrasikan dalam aplikasi lain Google. Buat acara Google Calendar yang baru, dan anda akan mendapat pautan sembang video Hangouts yang dimasukkan secara automatik-dan boleh mengambil perbualan sembang anda tepat di dalam Gmail.

Walau bagaimanapun, ia bukan lagi Hangouts sahaja. Ada Hangouts Bertemu sebagai cara untuk menjadualkan panggilan video dan Chat Hangouts untuk sembang teks berterusan dengan pasukan anda tentang produk anda. Dan di sisi pengguna, Google menggabungkan usaha mesejnya ke dalam aplikasi Sembang Google baharu.

Inilah caranya untuk mula menggunakan aplikasi Meet and Chat Hangouts Google hari ini-dan yang mana aplikasi sembang setengah puluhan Google yang perlu anda gunakan.

Perkara terbaik untuk keluar eksperimen rangkaian sosial Google+ ialah Hangouts. Ia adalah aplikasi sembang video yang kukuh dan terbina dalam Gmail dan Kalendar Google, menjadikannya cara paling mudah untuk melancarkan panggilan dengan rakan sekerja. Sembang teksnya adalah asas, seperti aplikasi Google Talk yang lama dengan gaya IM, tetapi video berkualiti tinggi Hangouts dengan 25 peserta.

Panggilan video Hangouts masih ada, tetapi jika anda bekerja dengan pasukan dan mengadakan mesyuarat berjadual, Google Hangouts Meet atau hanya Bertemu adalah aplikasi untuk digunakan. Ia adalah Hangouts, yang direka di sekitar panggilan terjadual.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram