Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Daftar Membuat Akaun Youtube

Tips Mudah Buat akaun YouTube

Cara Daftar Membuat Akaun Youtube

Untuk log masuk ke YouTube, anda perlu ada Akaun Google atau akaun GmailDengan Akaun Google, anda boleh mengakses banyak ciri seperti YouTube, Gmail, Google Drive, dan lain-lain perkhidmatan dalam Google, termasuk seperti, Langgan, Tonton Semula dan Sejarah Tontonan dalam Youtube.

Cara Daftar Membuat Akaun Youtube

Sebaik sahaja log masuk ke YouTube dengan Akaun Google anda, anda boleh "membuat saluran YouTube"pada akaun anda. Dengan saluran YouTube, anda boleh memuat naik video, meninggalkan komen, dan sebagainya.


"Mewujudkan akaun YouTube adalah percuma dan cepat. Cara membuat akaun YouTube, hanya serahkan beberapa maklumat asas dan buat nama pengguna dan kata laluan. Itu saja - anda tidak perlu menambah alamat jalan atau nombor telefon anda, dan YouTube tidak meminta anda untuk nombor kad kredit".

πŸ‘‰ Langkah cara mendaftar Akaun Youtube seperti berikut:

1. Pergi ke YouTube.com dan klik Signup link.
Pautan Daftar di bahagian atas sebelah kanan halaman. Pautan ini membawa anda ke halaman Cipta Akaun Anda.

2. Masukkan alamat e-mel dan kata laluan anda.
Anda mesti memasukkan alamat e-mel yang sah untuk mendaftar.

3. Isi semula Kata Laluan dan Kata Laluan.
Adalah idea yang baik untuk mencatat nama pengguna dan kata laluan anda sekiranya anda melupakannya.

4. Dalam senarai Lokasi, pilih negara tempat anda tinggal.
Semak senarai yang lain. . . adakah anda tahu di mana semua negara berada?

5. Masukkan alamat poskod anda.
Ini hanya diperlukan untuk warganegara Amerika Syarikat, United Kingdom, dan Kanada.

6. Klik untuk memilih jantina anda dan masukkan tarikh lahir anda.
Kenapa tarikh lahir anda? Kerana YouTube sangat khusus dalam segi perkhidmatannya yang tidak menganggap dirinya sebagai tapak yang sesuai untuk sesiapa yang berumur di bawah 13 tahun, dan ia tidak membenarkan sesiapa di bawah umur itu untuk mendaftarkan akaun.

7. Taip aksara (huruf dan nombor) dari kotak berwarna ke dalam bidang Pengesahan Kata.
YouTube mahu mengesahkan bahawa anda adalah manusia sebenar dan bukannya suatu program komputer yang mencipta pendaftaran palsu. Jika anda tidak dapat membaca aksara, klik pautan Imej Baru di sebelah kotak untuk melihat skema imej dan warna yang berbeza.

8. Semak atau hapus centang kotak seterusnya dengan nama yang tidak berat.
Biarkan orang lain mencari saluran saya di YouTube jika mereka mempunyai alamat e-mel saya. Ini memberikan anda kawalan ke atas siapa yang melihat video anda.

9. Semak Syarat Penggunaan, kotak Dasar Privasi selepas anda membaca semua undang-undang. 
Anda tidak memerlukan ijazah undang-undang untuk memahami "cetakan halus" ini.

10. Klik butang Buat Akaun Saya.
Jika anda meninggalkan mana-mana medan kosong atau jika anda memilih nama pengguna yang telah diambil, YouTube menyegarkan halaman dengan nota amaran merah yang mengenal pasti bidang yang perlu diperbetulkan sebelum anda boleh mendaftar. 😎

Baca juga tips buat duit di Youtube: Klik Sini

Comments

Post a Comment

Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.

Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.

Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).

Terima Kasih.

The Blogler (Aku Pakar Blogger).

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram