Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Buat Duit di YouTube

Cara Membuat Wang dengan Youtube

Cara Membuat Wang Melalui YouTube


Apabila video YouTube anda mengumpulkan lebih banyak tontonan dan komen, anda mungkin berhasrat memohon akaun AdSense untuk menghubungkannya dengan akaun YouTube anda. Sekiranya berjaya menghubungkan kedua-dua akaun berkenaan, ini bermakna anda layak untuk menerima pembayaran duit dari Adsense. Sila semak syarat, polisi Google Youtube Adsense, sila klik πŸ‘‰sini


Untuk mendaftar akaun AdSense melalui YouTube, atau layari Wikihow.com untuk panduan mendaftar dan ikuti langkah-langkah seterusnya.


Pastikan akaun YouTube anda diaktifkan untuk pengewangan
Hantar permohonan anda untuk membuat akaun AdSense baru untuk dihubungkan dengan saluran YouTube anda. Sebaik sahaja permohonan anda diluluskan, anda akan melihat label "Akaun hos" pada halaman Rumah akaun AdSense anda. Google akan menghantar anda pembayaran sebulan selepas baki AdSense anda melebihi $ 100, dengan asumsi akaun AdSense anda berada dalam kedudukan yang baik. Ketahui lebih lanjut mengenai bila anda akan mendapat bayaran.

Sekiranya anda juga mempunyai laman web bukan tuan rumah anda di mana anda ingin memaparkan iklan, maka anda perlu menyerahkan borang permohonan satu kali untuk memberitahu Youtube Team URL tapak anda.

Anda hanya perlu melengkapkan langkah ini jika anda ingin mengewangkan laman web anda sendiri. Anda tidak perlu mengambil tindakan lanjut untuk terus memonetisasi video YouTube anda.

Setelah permohonan anda diluluskan, label "Akaun hos" akan dialih keluar dari halaman akaun AdSense dan anda akan mempunyai akses untuk menghasilkan kod iklan AdSense yang anda perlukan untuk mengewangkan laman web rakan kongsi bukan host anda.

Terdapat beberapa saluran yang ditinjau oleh Google Adsense bahawa mereka ingin melihat lebih dekat sebelum menerima pada masa ini. Apabila mereka mempunyai lebih banyak maklumat untuk memastikan mereka mematuhi dasar mereka, mereka akan menghantar kemas kini lain terus ke saluran ini.
πŸ‘‰"Semua pengguna YouTube boleh memohon untuk menyertainya selagi program ini tersedia di negara anda. Sebaik sahaja saluran Youtube anda mencapai 4,000 jam tontonan dalam 12 bulan sebelumnya dan 1,000 pelanggan (Subscriber), dan saluran (Channel) anda layak untuk dikaji semula (review) untuk menyertai program ini".

Anda boleh menyemak masa tontonan dan pelanggan anda dalam Analitik YouTube. Sekiranya anda tidak memenuhi ambang ini, terus berusaha untuk membuat kandungan asal dan membina khalayak menggunakan tips di atas.

Jika saluran anda sebelum ini berada di YPP: Apabila anda mencapai ambang program, saluran anda akan dinilai semula secara automatik di bawah kriteria baru. Anda boleh menyemak status pengewangan anda di Creator Studio> Channel> Monetization.

Nota: jika saluran anda tidak pernah berada di YPP: Ikuti 4 langkah untuk menyertai Program Rakan Kongsi YouTube dari akaun anda di Creator Studio. Sebaik sahaja saluran anda mencapai ambang program, anda akan dikaji semula (review) untuk menyertainya.

Membolehkan Pengewangan Akaun (Enabling Monetization of Account)

1. Lawati πŸ‘‰ YouTube di komputer anda
Anda perlu mendayakan pengewangan akaun YouTube anda untuk menunjukkan bahawa anda ingin mendapatkan wang dari video anda.

Cara Membuat Wang Melalui YouTube

2. Log masuk
Klik butang "Log masuk" di penjuru kanan sebelah atas halaman utama. Tetingkap akan muncul. Masukkan alamat e-mel dan kata laluan Google anda kemudian klik butang "Masuk" untuk meneruskan.



Cara Membuat Wang Melalui YouTube


3. Pergi ke tetapan YouTube
Klik pada gambar profil anda di penjuru kanan sebelah atas halaman. Ini perlu membuka menu kecil. Klik pada butang gear untuk mengakses tetapan akaun YouTube anda.


Cara Membuat Wang Melalui YouTube


4. Pergi ke Pengewangan Akaun 
Di bawah menu Gambaran keseluruhan halaman tetapan, klik pautan "Lihat ciri tambahan" untuk memaparkan semua ciri yang tersedia untuk akaun YouTube anda. Tinjau ciri-ciri dan cari "Pengewangan." Klik pada pautan "Dayakan pengewangan" di sana. Anda akan dibawa ke halaman Pengewangan dalam Tetapan Saluran anda.

Cara Membuat Wang Melalui YouTube
5. Membolehkan ciri Pengewangan. Lakukan ini dengan mengklik butang "Enable My Account" untuk membolehkan akaun anda mendapat wang dari video tersebut.

6. Setuju dengan terma. Syarat Program Rakan Kongsi YouTube akan dipaparkan. Setuju dengan syarat dengan menandakan kotak centang kemudian klik butang "Saya terima" di bahagian bawah halaman. Anda perlu menunggu permintaan anda diluluskan sebelum anda dibenarkan untuk mengewangkan apa-apa di YouTube. Anda akan menerima e-mel pengesahan apabila ia diaktifkan untuk pengewangan. Perlu waktu kurang dari 24 jam.

Membuat Pautan AdSense (Linking Adsense)

1. Lihat status Pengewangan Akaun anda 
Sebaik sahaja anda diluluskan, kembali ke halaman Pengewangan Akaun. Anda akan dapat melihat status akaun anda dari sini.

2. Menggabungkan akaun AdSense 
Terdapat satu bahagian untuk "Garis Panduan dan Maklumat" pada halaman. Klik "Bagaimana saya akan dibayar?" FAQ di sana untuk mengembangkan jawapannya. Pada teks jawapan, klik pautan "Associate an AdSense account" kemudian klik butang "next" di bahagian bawah halaman seterusnya.

3. Pilih akaun Google
Halaman seterusnya akan menanyakan kepada anda akaun Google yang ingin dikaitkan dengan AdSense, sama ada yang sedang anda gunakan atau akaun yang lain. Klik butang dengan akaun Google semasa anda. Jika anda ingin menggunakan akaun Google yang lain, klik butang "Gunakan Akaun Google yang lain atau baru" di sebelahnya dan log masuk dengan akaun.

4. Huraikan kandungan anda 
Halaman seterusnya akan meminta anda untuk kandungan yang akan anda tunjukkan dalam video anda. Sahkan bahawa pautan saluran YouTube anda dan bahasa kandungan anda betul pada halaman, dan klik butang "Teruskan".

5. Hantar permohonan AdSense
Halaman seterusnya akan memberi anda borang permohonan untuk AdSense. Isi maklumat yang diperlukan dalam bidang yang sesuai, seperti Negara, Zon masa, Jenis akaun, Nama penerima, Alamat jalan, Bandar, Telefon dan pilihan E-mel. Maklumat peribadi anda, seperti nama penerima dan butiran hubungan anda, harus tepat dan sepadan dengan data dalam akaun bank anda yang akan menerima semua pembayaran. Klik butang "Submit My Application" apabila anda selesai.

Nota: Permohonan AdSense anda akan dikaji semula (review), dan anda akan menerima e-mel sebaik sahaja ia disahkan. Selagi akaun anda berada dalam kedudukan yang baik, anda sepatutnya mendapat kelulusan ini. Perlu waktu kurang dari 24 jam. Sebaik sahaja telah diluluskan, akaun AdSense anda kini dipautkan ke akaun YouTube anda, dan kini anda boleh mula mendapatkan wang dari video anda.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram