Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

G-Shock Memandu Teknologi Maju Evolusi Jam Tangan

G-Shock Memandu Teknologi Maju Evolusi Jam Tangan

G-Shock adalah barisan jam tangan yang dihasilkan oleh syarikat elektronik Jepun Casio, yang direka untuk menahan kejutan mekanikal dan getaran. G-Shock adalah singkatan untuk Gravitational Shock. Jam tangan dalam garis G-Shock direka terutamanya untuk aktiviti sukan, ketenteraan dan aktiviti luar; hampir semua G-Shock adalah digital atau gabungan analog dan digital dan mempunyai ciri jam randik, pemasa undur, lampu belakang electroluminescent dan rintangan air 200 meter.

Sistem pembetulan 3 kali bekerja bersama untuk memastikan lebih banyak lagi
Pemerolehan yang boleh dipercayai maklumat tepat masa. Masa yang dipaparkan sentiasa betul, tidak kira di mana anda mengembara di dunia.

Fungsi Link Smartphone terbina dalam menggunakan (Bluetooth®) komunikasi untuk menyambung ke telefon pintar dan membetulkan masa secara automatik empat kali sehari. Apabila zon masa melintasi, jam tangan memaparkan masa setempat dengan satu tekan butang. Ia juga menggunakan maklumat yang diperoleh melalui telefon pintar untuk mengemaskini maklumat perbezaan waktu dan zon waktu global yang terkandung dalam data.

Fungsi GPS membolehkan jam tangan untuk memperoleh data kedudukan dan penentukuran masa dari satelit GPS. Ia menganalisis zon masa semasa dan maklumat Penjimatan Waktu Siang dan memaparkan masa yang betul secara automatik.

Jam tangan digital dan analog-digital yang paling tahan lama dalam industri ini, dipercayai oleh kakitangan tentera, penguatkuasa undang-undang, pelayar dan peminat luar di seluruh dunia.

Pada awal 1980-an, Kikuo Ibe adalah pereka jam tangan terkemuka untuk CASIO. Pada tahun 1981, kami telah menubuhkan satu pasukan projek dengan hanya tiga orang ahli yang bertujuan untuk merealisasikan wawasannya mengenai jam tangan yang tidak dapat dihancurkan. Usaha mereka difokuskan pada penciptaan konsep Triple 10.

Pelbagai jenis bahan telah diuji dan diuji sebagai rintangan kejutan prototaip pertama tertakluk kepada keperluan yang paling ketat. Tetapi Ibe masih tidak puas sepenuhnya, kerana logam yang paling sukar juga memberikan perlindungan yang mencukupi untuk kerja dalaman digital jam tangan terhadap mengetuk dan pengaruh luaran yang lain. Walaupun berbulan-bulan kerja keras yang mendorong pasukan ke had fizikal dan mental, matlamatnya tetap jauh.

Pada masa ini, Ibe memerhatikan kanak-kanak bermain di sebuah taman apabila dia melihat sesuatu: "Kerja dalaman bola getah yang melantun tetap tidak terjejas oleh kesan," pikirnya. Pemerhatian ini membawa kepada pasukannya membangun jam tangan dengan reka bentuk berongga di mana modul dalaman jam tangan disimpan dengan cara yang serupa dengan terapung.

G-Shock dikonseptualisasikan pada tahun 1981 oleh jurutera Casio, Kikuo Ibe apabila dia secara tidak sengaja menjatuhkan jam tangan poket yang diberikan kepadanya oleh bapanya sehingga memecahkannya. G Shock dikandung sebagai jam tangan yang mempunyai rintangan triple 10, yang bermakna ia mempunyai hayat bateri selama 10 tahun, mempunyai rintangan air sebanyak 10 bar dan boleh bertahan dalam kejatuhan 10 kaki.

Satu pasukan tiga individu dipilih oleh Ibe yang dikenali sebagai "pasukan sukar". Pasukan itu telah memasang dan menguji hampir 200 prototaip tetapi masih tidak dapat mencapai kriteria konsepsi. Semasa lawatan ke taman permainan, Ibe mendapati bahawa dalam bola getah, pusat bola tidak mengalami kesan kejutan ketika melantun di permukaan kasar yang memberi gagasan untuk melaksanakan konsep itu ke dalam jam tangan. Dengan itu, pasukan itu menetapkan untuk membangunkan jam menggunakan konsep tersebut dan pada tahun 1983, G-Shock pertama: DW-5000C dilancarkan.

Reka bentuk tahan kejutan pada G-Shock yang asal mempunyai 10 lapisan yang melindungi modul timekeeping kuarza, termasuk bumper getah urethane, kes keluli tahan karat, kristal menonton gelas kaca keras, keluli tahan karat yang diskru caseback, dan "modul terapung" di mana mekanisme kuarza terapung di dalam urethane, dengan butang luar dan modul LCD yang dipasang dengan kabel fleksibel. Tali jam tangan juga direka untuk melindungi modul tersebut ketika jam terjatuh.

Casio mengeluarkan G-Shock pada bulan April 1983, untuk mengisi permintaan untuk jam tangan tahan lama. Penjualan kurang memberansangkan di Jepun kerana orang suka jam tangan pakaian. Untuk mempromosikan G-Shock di seluruh dunia, bahagian Casio Amerika mengeluarkan komersil di mana pemain hoki ais menggunakan DW-5000C sebagai poket hoki untuk menunjukkan ketangguhan jam tangan.

Perdagangan mendapat publisiti negatif dan Casio dituduh sebagai pengiklanan palsu. Saluran berita TV kemudiannya dijalankan untuk menjalankan ujian langsung pada DW-5000C untuk memastikan sama ada ia adalah sukar dan tahan lama seperti yang diiklankan. Ini melibatkan mengulangi tindakan yang ditunjukkan dalam komersil. The DW-5000C terselamat kesan kayu hoki dan G-Shock menjadi popular di kalangan masyarakat umum. Populariti G-Shocks meningkat sepanjang tahun 1990-an. Menjelang tahun 1998, Casio mengeluarkan lebih daripada 200 model G-Shock. Pada masa itu Casio telah menjual 19 juta G-Shocks di seluruh dunia.

Pada tahun 1994, Casio memperkenalkan jenama Baby-G yang pengguna yang jam tangan G-Shock direka untuk wanita dipasarkan dan diperkenalkan ke pasaran.

G-Shock Mini adalah 30% lebih kecil daripada G-Shock biasa dan pada asalnya dipasarkan untuk wanita. Walau bagaimanapun, mereka kemudiannya dibebaskan dalam variasi uniseks yang bertujuan untuk orang yang mempunyai pergelangan tangan lebih kecil.

Pada tahun 2013 untuk meraikan 30 tahun G Shock, Casio mengaturkan sebuah parti di New York dan mempamerkan model baru serta pelbagai prototaip model yang akan datang. Parti itu termasuk prestasi dari rapper Eminem.

Pada 1 September 2017, Casio merayakan penghantaran ke 100 juta G-Shocks di seluruh dunia.


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram