Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Pemasaran Internet dan Strategi Pengiklanan dalam Talian

Internet Marketing dan Digital Marketing



Pemasaran Internet dan  Strategi Pengiklanan dalam Talian

Apabila anda mula-mula memasuki dunia pemasaran digital, ia akan menjadi sangat menyeronokkan. Terdapat banyak saluran dan platform yang berbeza yang boleh anda gunakan untuk mengiklankan perniagaan anda, dan untuk kebanyakan orang, bahagian yang paling sukar adalah memikirkan titik permulaan. Dari mana nak mula?, ini yang membuatkan anda pening kepala.

Jika anda seperti banyak internet marketing lain, dua kebimbangan terbesar anda ketika menilai pilihan anda adalah keberkesanan dan hasilnya. Itulah sebabnya di laman ini, akan menerangkan beberapa strategi pengiklanan dalam talian terbaik, kos, dan manfaat untuk perniagaan anda.

Teruskan membaca untuk mengetahui strategi pengiklanan terbaik untuk perniagaan anda.

1. Melabur di laman web anda
Laman web anda adalah salah satu bahagian penting dalam perniagaan anda. Ini rumah anda dalam talian, dan di mana banyak bakal pelanggan akan bertukar maklumat tentang produk atau perkhidmatan anda. Dalam banyak kes, laman web anda akan menjadi kesan pertama yang dibuat oleh perniagaan anda kepada ahli penonton sasaran anda.

Oleh kerana banyak kempen pengiklanan dalam talian anda yang lain akan direka untuk memacu lalu lintas ke laman web anda, reka bentuk web anda dapat membuat atau memecahkan kejayaan mereka. Ini bermakna bahawa tapak anda perlu berkesan dalam menarik dan menjaga perhatian pengguna, dan mendorong mereka untuk menukar.

Tapak yang direka dengan baik dapat menjadikan pengunjung ingin tinggal lebih lama dan membuat mereka lebih banyak melabur dalam apa yang ditawarkan oleh syarikat anda. Ia juga membina kepercayaan kepada pelanggan berpotensi. Sebenarnya, satu kajian mendedahkan bahawa 94% responden tidak percaya laman web kerana elemen reka bentuk tertentu - jadi jika anda belum memperbarui laman web anda seketika, pelanggan berpotensi anda mungkin melihatnya.

 Laman web profesional diperlukan untuk kempen iklan dalam talian anda untuk berjaya. Jadi, jika anda fikir tapak web anda memerlukan pembaikan, lihat kalkulator kutipan projek kami untuk mendapatkan anggaran percuma.

2. Pengoptimuman enjin carian (SEO)
Laman web anda boleh menjadi alat pemasaran yang hebat - tetapi hanya jika pelanggan berpotensi anda dapat menemukannya. Cara terbaik untuk membuat ini berlaku adalah dengan pengoptimuman enjin carian, atau SEO. Dengan melabur dalam SEO, anda boleh meningkatkan laman web anda dengan cara yang membantu kedudukannya dengan baik dalam enjin carian seperti Google untuk carian yang berkaitan dengan produk atau perkhidmatan anda.

SEO melibatkan memasukkan kata kunci yang berkaitan dengan produk atau perkhidmatan anda di laman web anda, sehingga apabila pengguna mencari kata kunci tersebut di mesin pencari seperti Google, halaman yang relevan muncul dalam hasil.

Anda boleh mengenal pasti kata kunci terbaik untuk halaman anda dengan melakukan penyelidikan kata kunci untuk melihat sasaran audiens anda, serta kata kunci yang ditargetkan oleh pesaing anda. Anda mahu memilih kata kunci yang digunakan oleh khalayak sasaran anda, dan akan menarik mereka ke laman web anda.

Anda boleh meningkatkan meningkatkan SEO laman web anda dengan menerbitkan kandungan asli di sekitar kata kunci sasaran anda, serta mendapatkan link dari laman web lain yang berwibawa. Dengan strategi yang tepat anda mempunyai potensi untuk meningkatkan kedudukan anda, mendapatkan lebih banyak trafik, dan menghasilkan lebih banyak petunjuk dan penukaran.

Matlamat SEO adalah untuk mendapatkan laman web anda ke bahagian atas halaman pertama keputusan. Idealnya, anda mahu berada dalam tiga kedudukan teratas kerana mereka memperoleh majoriti klik. Sebenarnya, tiga hasil teratas memperoleh 35% daripada klik pada desktop dan 31% pada mudah alih.

SEO adalah alat yang hebat untuk membantu mengiklankan perniagaan anda kepada bakal pelanggan. Melabur dalam SEO boleh meningkatkan pendedahan, trafik kaki, dan kadar penukaran anda. Ia memerlukan masa, tetapi hasilnya dapat bermanfaat bagi perniagaan anda.

3. Pengiklanan bayar per klik (PPC)
Pay-per-klik, atau PPC, adalah model pengiklanan dalam talian yang membolehkan anda meletakkan iklan dalam hasil enjin carian untuk kata kunci tertentu. Walaupun SEO menumpukan pada kedudukan pendapatan melalui kandungan dan pengoptimuman, PPC dasarnya membolehkan anda membayar penempatan untuk kata kunci sasaran anda.

Jika anda baru untuk PPC, Google Adwords adalah tempat terbaik untuk bermula, kerana ia membolehkan anda meletakkan iklan dalam hasil carian Google. PPC berfungsi pada sistem pembidaan di mana anda memilih kata kunci sasaran, kemudian bersaing dengan pengiklan lain untuk meletakkan iklan dalam hasil carian untuk kata kunci tersebut. Jika tawaran anda adalah antara yang tertinggi, anda akan memperoleh penempatan di atas hasil carian organik - dan jika seseorang mengklik, anda akan membayar jumlah bida anda.

Salah satu kelebihan terbesar PPC adalah seperti namanya, anda hanya membayar apabila pengguna mengklik iklan anda. Ini bermakna anda tidak perlu risau tentang membuang belanjawan anda kepada orang yang tidak berminat dalam perniagaan anda atau mengabaikan iklan anda.

PPC juga berkesan kerana ia boleh mula menghasilkan keputusan sebaik sahaja anda melancarkan kempen. Tidak seperti SEO, yang memerlukan masa, PPC dapat menjana jualan dan penukaran segera.

PPC juga berfungsi dengan baik dalam kombinasi dengan SEO, kerana penggabungan kedua memberikan banyak peluang perniagaan untuk muncul dalam hasil carian. Apabila orang mencari kata kunci yang berkaitan dengan produk atau perkhidmatan anda, anda mahu mereka melihat syarikat anda dalam hasil carian. Sekiranya anda belum menilai secara organik, PPC adalah cara terbaik untuk mencapainya - dan jika anda telah menilai secara organik, anda mempunyai peluang untuk muncul di dua tempat yang berbeza pada halaman hasil.

Dan jika anda tertanya-tanya apakah iklan PPC adalah cara yang berkesan untuk menjana trafik dan penukaran, jawapannya adalah ya. Daripada semua hasil di halaman, tiga tempat pembayaran teratas menerima 46% daripada klik. Ini menunjukkan bahawa hampir separuh pencari akan mengklik iklan PPC.

Secara keseluruhan, PPC adalah saluran pengiklanan dalam talian yang berkesan yang boleh berfungsi dalam apa-apa belanjawan dan meningkatkan keterlihatan dalam talian anda. Dan jika anda bermitra dengan pengurus kempen PPC yang berpengalaman, itu boleh menjadi tepat apa yang anda perlukan untuk mengembangkan perniagaan anda dan meningkatkan pendapatan anda.

4. Pemasaran media sosial
 Laman media sosial seperti Facebook, Twitter, dan Instagram hadir peluang besar untuk menjangkau dan menghubungkan dengan audiens target anda.

Media sosial adalah tempat yang bagus untuk diiklankan kerana terdapat begitu banyak pengguna di platform ini. Malah, lapan puluh satu peratus daripada orang dewasa Amerika mempunyai profil media sosial - bermakna peluang tinggi bahawa sekurang-kurangnya sebahagian daripada penonton anda aktif di media sosial.

Anda juga boleh menggunakan platform media sosial untuk menjalankan iklan untuk syarikat anda. Platform sosial membolehkan anda memilih khalayak anda berdasarkan maklumat demografi standard seperti umur, jantina, dan lokasi, serta pilihan lanjutan seperti minat dan tingkah laku. Ini membolehkan anda mencapai pengguna yang paling mungkin menjadi sebahagian daripada khalayak sasaran anda, dan memaksimumkan hasil anda dengan setiap kempen.

Salah satu kelebihan terbesar menggunakan media sosial untuk pengiklanan adalah kos yang agak rendah. Malah, lima puluh peratus daripada pemasar B2B mendapati media sosial menjadi pilihan yang sangat 'murah' atau 'agak' kos untuk iklan - jadi jika anda mencari cara mesra bajet untuk menjangkau pelanggan baru, pastinya sesuatu yang perlu dipertimbangkan.

5. Pemasaran kandungan
Pemasaran kandungan adalah cara yang baik untuk secara tidak langsung mengiklankan perniagaan anda kepada pengguna dengan memberikan mereka maklumat berguna atau menarik. Anda boleh membuat kandungan dalam bentuk blog, video, maklumat grafik, dan hampir mana-mana format dalam talian.

Terlepas dari industri anda, penerbitan kandungan asli adalah cara yang sangat berkesan untuk berhubung dengan khalayak target anda. Apabila anda berkongsi maklumat yang berpotensi dengan pelanggan dan pelanggan anda, mereka akan lebih percaya kepada jenama anda.

Pemasaran kandungan juga boleh menubuhkan syarikat anda sebagai pihak berkuasa dan membina reputasi dalam talian anda. Apabila penonton sasaran anda melihat anda menerbitkan maklumat baru dalam industri anda, mereka akan yakin bahawa anda seorang pemimpin dalam bidang anda.

Untuk berjaya dengan pemasaran kandungan, anda perlu mengikuti jadual penerbitan biasa. Syarikat-syarikat yang menyiarkan 16 kali atau lebih sebulan melihat empat kali lebih banyak lalu lintas daripada syarikat yang hanya menghantar beberapa kali sebulan. Ini mungkin kelihatan seperti komitmen yang sukar dan memakan masa, tetapi ia boleh dibuat dengan lebih mudah dengan bekerjasama dengan agensi untuk perkhidmatan penulisan iklan.

Kandungan bertulis bukan satu-satunya laluan yang boleh anda ambil, walaupun - anda juga boleh membuat kandungan dalam bentuk grafik asal. Elemen visual dapat menarik perhatian pengguna, dan apabila digabungkan dengan maklumat menarik, dapat membuat mereka ingin menghabiskan lebih banyak waktu di situs Anda. Tambahan pula, maklumat grafik mudah dikongsi di media sosial, bermakna mereka meningkatkan peluang pengunjung anda untuk berkongsi pautan ke laman web anda dengan pengikut mereka.

Jika anda ingin mengambil langkah yang lebih jauh, video adalah salah satu cara yang paling berkesan untuk melibatkan pelawat. Mewujudkan kandungan video asal mungkin sedikit lebih intensif daripada menulis blog atau merancang grafik, tetapi apabila dilakukan dengan baik, hasil untuk perniagaan anda boleh menjadi penting.

6. Pemasaran e-mel
Pemasaran e-mel adalah salah satu bentuk pemasaran digital yang tertua, tetapi masih salah satu yang paling berkesan. Apabila anda menggunakan e-mel, anda boleh mencapai ahli individu khalayak sasaran anda terus dalam peti masuk mereka.

E-mel merupakan cara terbaik untuk berhubung dengan pelanggan semasa dan potensi anda. Anda boleh menghantar surat berita, maklumat tentang produk atau perkhidmatan baru, dan tawaran yang disesuaikan dengan pelbagai segmen penonton anda.

Akibatnya, e-mel adalah saluran yang sangat kos efektif. Malah, untuk setiap dolar yang anda belanjakan melalui e-mel, anda berpotensi memperoleh ROI.

Sudah tentu, mencapai potensi tinggi ini bermakna pengujian berterusan dan meningkatkan e-mel anda dari masa ke masa - tetapi salah satu cara untuk mempercepatkan keputusan anda adalah untuk menggabungkan keperibadian.

E-mel peribadi meningkatkan CTR sebanyak 14%. Ini disebabkan oleh pengguna yang merasa kandungan e-mel tersebut disasarkan khusus untuk mereka. Untuk petua yang lebih berguna, semak post ini dengan 5 petua untuk promosi pemasaran yang berkesan!

 Beberapa petua yang menarik termasuk pemperibadian, garis subjek menarik, dan termasuk kandungan animasi.

Bagaimana untuk memilih strategi pengiklanan dalam talian terbaik untuk perniagaan 
Dengan semua strategi yang ada ini, sukar untuk difikirkan yang paling sesuai untuk syarikat dan anggaran anda. Sebagai contoh, jika anda adalah perniagaan yang lebih kecil dengan belanjawan pemasaran yang agak rendah, anda mungkin ingin memulakan dengan pilihan kos rendah yang boleh anda lakukan di rumah, seperti media sosial dan kempen pemasaran e-mel.

Sekiranya anda mempunyai lebih banyak kelenturan, kami mengesyorkan menggunakan sebanyak mungkin strategi ini untuk mencipta strategi yang komprehensif. Apabila anda menggunakan pelbagai strategi, anda akan dapat menjangkau lebih ramai pengguna daripada jika anda hanya menggunakannya.

Apabila anda mengembangkan strategi anda, kelebihan terbesar pengiklanan dalam talian adalah mudah untuk memantau dan meningkatkan kempen anda. Dengan semua strategi di halaman ini, mudah untuk melihat pulangan pelaburan anda, dan membuat penyesuaian untuk meningkatkan ROI anda ke depan.

Perkhidmatan pengiklanan dalam talian dari "Aku Pakar Blogger"
Web pemasaran / blog digital yang mengkhusus dalam pengiklanan dalam talian. Kami boleh membantu anda memikirkan strategi pengiklanan yang terbaik untuk perniagaan anda.

Kesimpulan: Sebagai asas, anda perlu memastikan laman web direka bentuk untuk menjana penukaran. Anda boleh membuang banyak wang ke dalam SEO dan PPC, tetapi jika tapak web anda tidak profesional dan mesra pengguna, anda mungkin tidak akan mendapatkan hasil yang anda inginkan. Pengguna perlu mencari laman web anda, tetapi apabila mereka sampai di sana, mereka juga perlu dapat mencari maklumat yang mereka perlukan untuk menjadi pelanggan atau yang melanggan.



Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram