Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Meningkatkan Kadar CPC AdSense Pada 2023

Bagaimana Menaikkan Kadar CPC Google Adsense di Blog/ Website

Cara Meningkatkan Kadar CPC AdSense Pada 2023

Ketahui sebab kadar CPC rendah menyebabkan pendapatan Google AdSense anda berkurangan. Ketahui tips untuk meningkatkan kadar CPC untuk Iklan Blog/tapak web. Semak juga di πŸ‘‰ Google Support.


Anda boleh meningkatkan kadar CPC anda pada tahun 2023. CPC bermaksud Kos Setiap Klik kadangkala dikenali sebagai bayar setiap klik (PPC) iaitu amaun yang perlu dibayar oleh pengiklan untuk satu klik pada Iklan mereka yang disiarkan pada khusus pada laman sesawang. Akibatnya, ia tidak lain hanyalah kos yang ditanggung oleh pengiklan dalam satu pihak dan sebaliknya ia adalah hasil untuk Penerbit Google AdSense. Semak juga di πŸ‘‰ Search Ads 360 Help.

Cara Meningkatkan Kadar CPC AdSense Pada 2023
 

Anda boleh mengatakan bahawa kadar CPC AdSense (kos setiap klik) bergantung pada pembidaan pengiklan (Automatik dan Manual) untuk tapak/blog anda. Sehubungan itu, anda tidak mempunyai kawalan langsung ke atas kadar CPC dan oleh itu anda harus mengambil berat tentang beberapa kawasan yang secara tidak langsung membantu meningkatkan kadar CPC. Semak juga di πŸ‘‰ APB.


13 Cara untuk Meningkatkan CPC AdSense

Anda juga harus ingat bahawa apa sahaja kadar CPC yang anda lihat dalam laporan prestasi AdSense anda bukanlah CPC sebenar yang pengiklan bayar untuk satu klik. Sebenarnya, ia sama dengan hanya 68 peratus daripada kadar kos setiap klik sebenar. Ini adalah kerana bahagian hasil Google AdSense (Pembayaran) iaitu Google menyimpan 32% daripada hasil sebenar yang anda peroleh untuk memaparkan iklan dengan AdSense untuk kandungan. Semak juga di πŸ‘‰ APB.

Begitu juga, untuk AdSense untuk carian, penerbit hanya menerima 51% daripada hasil yang diiktiraf oleh Google. Sekarang, timbul persoalan apakah yang perlu dilakukan oleh penerbit AdSense untuk meningkatkan kadar CPC supaya Iklan AdSense mereka akan mendapat hasil. Berdasarkan pengalaman peribadi saya, saya berkongsi beberapa garis panduan yang praktikal dan lebih tulen kepada anda semua yang boleh membantu dalam meningkatkan kadar CPC AdSense anda untuk memperoleh lebih banyak daripada Google AdSense.
 

Pada pendapat saya, sasaran utama adalah untuk menarik lebih ramai pengiklan untuk meningkatkan persaingan sengit di kalangan mereka yang mengakibatkan lebih banyak kadar CPC yang perlu mereka bayar untuk muncul di tapak/blog anda. Walau bagaimanapun, anda boleh mempertimbangkan faktor berikut yang mungkin sama ada secara langsung atau tidak langsung membantu meningkatkan kadar CPC AdSense anda: Pautkan Akaun AdSense dengan Google Analitis Pautkan Akaun AdSense anda dengan Google Analitis untuk Kadar CPC yang lebih tinggi.

 

Ya, ini ialah helah mudah terbaharu yang saya gunakan bulan lepas dan mendapat peningkatan kadar CPC yang ditunjukkan dalam laporan prestasi AdSense saya. Dalam laporan Google Analytics AdSense anda akan menemui halaman web tertentu yang mendapat lebih banyak klik selain daripada sumber yang menjana lebih banyak hasil untuk tapak anda. Ini bermakna anda boleh menapis laporan untuk mengetahui halaman web yang mempunyai kadar CPC yang lebih tinggi berbanding dengan yang lain menggunakan MS Excel. Oleh itu, anda perlu menulis lebih banyak kandungan yang berkaitan dengan topik halaman web tertentu yang mempunyai kadar CPC yang lebih tinggi. Walau bagaimanapun, jika anda tidak biasa dengan MS-Excel maka ambil saya dengan kos yang berpatutan.


1. Cipta Saluran Tersuai untuk Unit Iklan 

Cipta Saluran Tersuai untuk Unit Iklan untuk meningkatkan Kadar CPC.Ini adalah salah satu petua pilihan saya untuk meningkatkan CPC AdSense saya. Sebab utama di sebalik membuat saluran tersuai adalah untuk mendapatkan lebih banyak iklan disasarkan untuk halaman web tapak/blog anda. Lebih banyak iklan disasarkan bermakna lebih banyak pembida/pengiklan menghasilkan lebih banyak jumlah wang yang mereka perlu belanjakan untuk membayar kos setiap klik oleh mereka untuk muncul pada halaman web tertentu.

 

2. Iklan Paparan untuk mendayakan jenis Iklan Imej dan Teks 

Dayakan kedua-dua jenis Iklan Imej dan Teks untuk mendapatkan Kadar CPC Tinggi. Secara amnya, terdapat lima jenis Iklan AdSense iaitu. Teks, Imej, Imej animasi, Media kaya dan Flash. Semua jenis Iklan tersebut dikategorikan kepada dua jenis satu ialah Iklan Teks dan satu lagi ialah Iklan Paparan. Saya amat mengesyorkan anda semua untuk mendayakan kedua-dua jenis Iklan Teks & Paparan untuk semua Unit Iklan AdSense anda. Ia akan meningkatkan bilangan pengiklan ke tapak anda yang seterusnya menghasilkan kadar CPC yang lebih tinggi untuk mereka.



3. Format Iklan Berprestasi Tinggi Gunakan 

Format Iklan Berprestasi Tinggi untuk meningkatkan kadar CPC. Tentang saiz iklan yang akan digunakan di blog/tapak kami supaya kami mendapat peningkatan hasil AdSense. Sebenarnya, ia bergantung pada reka letak tapak web anda dan slot Iklan yang telah anda buat untuk memaparkan Iklan AdSense. Tetapi, saya akan mengesyorkan anda semua menggunakan segi empat tepat Papan Pendahulu (728 x 90), Sederhana (300 x 250) dan Besar (336 x 280), Pencakar langit besar (300 x 600) dan untuk halaman web mudah alih gunakan sepanduk mudah alih (320×50). ). Walau bagaimanapun, jika anda menggunakan Templat/Tema Responsif untuk tapak atau blog blogger anda, anda boleh mencuba format Iklan AdSense responsif yang sesuai untuk semua ruang Iklan di halaman web anda tanpa mengira peranti pelawat anda.



4. Paparkan Iklan AdSense di tempat yang betul 

Paparkan Iklan AdSense di tempat yang betul untuk meningkatkan Kadar CPC. Adalah Sangat sukar untuk mengetahui tempat mana yang akan digunakan untuk memaparkan Iklan AdSense yang menghasilkan CPC yang lebih tinggi. Saya berpendapat bahawa anda harus meletakkan sekurang-kurangnya satu kod Unit Iklan AdSense di atas halaman dan yang kedua selepas/di bawah akhir siaran/artikel dan yang terakhir sama ada pada bar sisi atau pengaki. Sila ambil perhatian bahawa anda tidak boleh meletakkan ketiga-tiga kod unit Iklan anda di satu tempat. Baca tutorial ini yang boleh membantu anda mencari tempat yang sesuai untuk memaparkan Iklan AdSense: Masukkan kod Unit Iklan AdSense di tempat yang betul di Blog anda.



5. Gunakan hanya satu Rangkaian Pengiklanan

Gunakan hanya satu Rangkaian Pengiklanan untuk meningkatkan Kadar CPC. Terdapat banyak rangkaian pengiklanan dalam talian seperti Yahoo! Program Iklan Kontekstual Rangkaian Bing yang dikuasakan oleh Media.net, Infolinks, Clicksor, BuySell Ads dll. Tetapi, anda harus mengelakkan rangkaian pengiklanan lain untuk kadar CPC AdSense yang lebih baik. Ini kerana, pengiklan memilih rangkaian yang kosnya lebih murah untuk mereka muncul di tapak anda.


6. Kadar Lokasi Pelawat dan CPC Lokasi Pelawat dan kadar CPC

Pada pendapat saya, kadar CPC juga bergantung pada lokasi pengguna tapak anda. Memandangkan AdSense menunjukkan Iklan yang berkaitan dengan pengguna iaitu iklan yang berkaitan hendaklah datang daripada pengiklan yang terletak di negara mereka. Dan selepas analisis kadar CPC saya untuk satu tahun lepas, saya mungkin membuat kesimpulan bahawa pengiklan yang datang dari negara seperti Amerika Syarikat, Kanada, Jerman, Australia, Belanda, Arab Saudi, United Kingdom, Sepanyol, Albania dan Iraq membayar lebih untuk satu klik dalam bandingkan dengan negara lain seperti Thailand, Bangladesh, Colombia, Perancis, Tanzania, Turki, Pakistan, Sri Lanka, Nepal dan India.


7. Gunakan kemudahan Iklan 

Benarkan dan Sekat AdSense Gunakan kemudahan Iklan Benarkan. Sekat AdSense untuk mendapatkan Kadar CPC yang lebih tinggi. Kini, pasukan AdSense telah memberikan kemudahan hebat bernama 'Benarkan dan Sekat Iklan' untuk penerbit mereka. Sehubungan itu, anda kini mempunyai pilihan untuk memilih Iklan tertentu yang akan dipaparkan di tapak anda. Menyekat Iklan akan berkuat kuasa dalam masa sejam. Sebenarnya, apabila anda menyekat rangkaian Iklan atau Iklan tertentu, pembida/pengiklan dimaklumkan serta-merta jenis iklan yang anda tidak mahu lihat di tapak web anda supaya iklan tersebut hanya menyediakan iklan yang berkaitan dengan halaman web anda. Ini akan meningkatkan bilangan bida dalam masa nyata untuk inventori anda yang menghasilkan kadar CPC yang lebih tinggi. Harap maklum bahawa menyekat Iklan juga boleh memberi kesan negatif pada hasil AdSense muktamad anda.



8. Ubah Reka Letak Tapak anda

Ubah Susunatur Tapak anda untuk meningkatkan Kadar CPC. Setiap pemilik laman web ingin membina tapak yang kelihatan sama sekali berbeza daripada laman web lain iaitu blog/tapak mestilah unik. Selanjutnya, mereka juga memperuntukkan slot berbeza untuk Iklan AdSense mengikut ruang pilihan mereka sendiri. Ramai daripada mereka keliru apakah susun atur blog mereka yang sesuai untuk Google AdSense. Google AdSense telah menyediakan susun atur standard untuk memaparkan iklan dan oleh itu anda boleh menukar reka letak tapak anda dengan sewajarnya. Mengikut amalan terbaik untuk peletakan iklan seperti yang ditetapkan oleh AdSense, reka letak tapak yang menyerlahkan kandungan hendaklah dianggap sebagai contoh yang baik dan bukannya reka letak tapak yang menolak kandungan di bahagian bawah. Oleh itu, anda tidak seharusnya meletakkan ketiga-tiga iklan AdSense anda di atas lipatan. Amalan ini boleh meningkatkan kadar CPC untuk Iklan yang telah diletakkan berdekatan dengan kandungan yang diminati oleh pelawat/pengguna tapak anda.


9. Kenali Pelanggan Anda

Kenali Pelanggan Anda untuk mendapatkan kadar CPC yang lebih tinggi.Kenali pelanggan/pelawat anda iaitu tanya mereka sama ada mereka mendapat perkara yang mereka cari di tapak/blog anda. Ia adalah kunci sebenar untuk meningkatkan CPC kerana lebih ramai pelawat lebih banyak paparan halaman menghasilkan lebih banyak tera dan harga pembidaan yang akhirnya meningkatkan kadar CPC Iklan AdSense anda.



10. Niche dan Kata Kunci

Niche dan Kata Kunci yang mempengaruhi Kadar CPC. Anda tidak boleh mengabaikan fakta bahawa Google AdSense adalah terutamanya untuk iklan kandungan dan oleh itu niche dan topik tapak anda mungkin memberi kesan kepada kadar CPC Iklan AdSense. Jangan risau anda tidak perlu mencari dan membeli kata kunci dengan bayaran tertinggi. Cuma lawati akaun Google Analitis anda yang telah dipautkan daripada akaun Google AdSense anda dan di bawah menu Pemerolehan klik pada Kata Kunci untuk melihat kata kunci organik yang digunakan oleh pengguna untuk mencapai blog/tapak anda. Kini, anda boleh menapis kata kunci CPC tertinggi selepas mengeksport semua laporan kata kunci ke dokumen MS-Excel.



11. Tulis Kandungan Berkualiti

Tulis Kandungan Berkualiti untuk meningkatkan Kadar CPC.Katakan tapak mempunyai banyak siaran dan ramai pelawat tetapi mereka mendapat kadar CPC terendah untuk Iklan AdSense mereka berbanding tapak lain yang tidak mempunyai begitu ramai pelawat dan halaman web. Sebab di sebalik CPC terendah ialah tapak pertama melakukan copy paste kandungan dari blog/tapak lain dan bukannya kandungan asli/kreatif mereka sendiri. Sebenarnya, setiap kali anda menyiarkan artikel atau kandungan anda dalam talian, ia dirangkak oleh enjin carian seperti Google, Bing/Yahoo dan Ask dll. Dan kemudian seseorang hanya menyalin kandungan dari sumber asal tanpa memberi kredit kepada mereka.

Sehubungan itu, kebanyakan enjin carian tidak memilih untuk mengindeks kandungan mereka atau ia boleh dianggap sebagai kandungan berkualiti rendah. Dan sebagai pengiklan mengapa anda perlu membida untuk kandungan pendua dan oleh itu ia menyebabkan kadar CPC terendah untuk penerbit AdSense. Oleh itu, cuba berikan yang terbaik untuk menulis kandungan asli dan berkualiti untuk blog/tapak anda supaya pengiklan membida untuk mendapatkan slot Iklan di halaman web anda dengan membayar kadar CPC tertinggi.



12. Gunakan Tema Responsif

Gunakan Templat/Tema Responsif untuk meningkatkan kadar CPC.Ya, anda perlu menerima fakta bahawa kini kebanyakan pengguna internet menggunakan telefon bimbit/sel/pintar dan tab mereka dan bukannya PC (Komputer Peribadi) untuk mencari dan menyemak imbas perkara yang mereka minati. Dan seperti yang kita tahu bahawa lebih ramai pengguna lebih banyak tera iklan yang menghasilkan kadar CPC yang tinggi. Oleh itu, anda harus menggunakan templat responsif untuk blog atau tapak web anda.



13. Percubaan Ujian A/B

Kadangkala tanpa mengetahui kesannya cuma lakukan sesuatu yang baharu yang anda fikirkan sesuai untuk meningkatkan kadar CPC Google AdSense. Akhir sekali, terpulang kepada anda untuk membuat ujian A/B dengan tapak anda, Iklan AdSense dan faktor lain yang memberi kesan positif pada kadar CPC. Oleh itu, anda tidak perlu takut untuk mengurangkan hasil anda kerana kadar CPC yang lebih rendah. Cuma ikut garis panduan di atas dan tingkatkan kadar CPC anda. Sila jangan lupa untuk berkongsi pengalaman peribadi anda sendiri dengan saya dan beritahu saya jika mana-mana petua di atas membantu anda mendapatkan kadar CPC AdSense yang lebih tinggi.


 

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram