Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

11 Strategi dan Cara Meningkatkan Pendapatan Google Adsense

Bagaimana Menaikkan RPM/ CTR/ CPC Google AdSense

11 Strategi Terbukti Untuk Meningkatkan Pendapatan Google Adsense

Pertama kalinya melihat perolehan AdSense di Google Analytics sebab untuk lebih memahami pendapatan adsense saya, dan saya melihat beberapa keputusan yang agak menarik. Tanpa menyedari, saya telah menghasilkan lebih banyak cara dan teknik serta tips untuk menaikkan serta meningkatkan pendapatan AdSense saya setiap bulan. Ini termasuk kaedah untuk penempatan iklan yang mudah, selain menulis dalam post tertentu, dan melihat kepada perujuk tertentu. Semak dan rujuk di πŸ‘‰ Google Adsense.


Berikut adalah video tips cara bagaimana meningkatkan atau menaikkan pendapatan Adsense:
 

(Video Tips From Adsense)



Perkara pertama yang perlu dilakukan ialah menyiapkan AdSense supaya anda boleh mengkajinya dengan lebih terperinci, dalam Analytics. Untuk melakukan ini, apabila melihat gambaran keseluruhan laporan anda, cukup klik pautan untuk mengintegrasikan Adsense dengan akaun Analytics. Hanya satu klik dan sedikit maklumat pada akaun Analytics. Anda perlu menjadi seorang pentadbir di akaun Analitis, jika tidak, ia tidak akan membenarkan anda membuat perubahan yang diperlukan, tetapi jika anda orang yang menguruskan laman web, ini tidak sepatutnya menjadi masalah. Baca juga di πŸ‘‰ Google Adsense Help.


✅NOTA: Oleh kerana anda menambah maklumat baru, GA tidak akan memindahkan maklumat ke butiran dari masa lalu, anda hanya akan melihat hasil pendapatan yang baru ketika anda gabungkan kedua-duanya. Pendapatan AdSense ialah jumlah wang yang telah anda buat dalam tempoh masa yang anda pilih (2 minggu untuk saya). RPM / 1000 lawatan, berapa banyak wang yang anda buat untuk setiap 1000 lawatan ke laman web anda. Iklan diklik, adalah jumlah iklan yang diklik oleh penonton. Diklik / iklan dikunjungi pembaca,  jumlah keseluruhan kunjungan, dibahagikan dengan bilangan iklan yang diklik. baca juga cara meningkatkan πŸ‘‰ RPM adsense.


✅CTR bermaksud kadar melalui klik dan ini adalah peratusan klik yang anda peroleh untuk setiap kesan iklan. eCPM bermaksud Kos Per 1000 yang berkesan. Ini jumlah pendapatan per 1000 view. Iklan AdSense Dilihat ialah jumlah iklan yang dilihat, dari semua berbilang iklan pada semua paparan halaman.

Tayangan / Lawat Unit AdSense adalah bilangan iklan yang dilihat oleh pelawat, setiap lawatan. Tayangan Halaman AdSense ialah jumlah muka surat yang dilihat yang mempunyai iklan AdSense di atasnya. Tayangan Halaman / Lawatan Halaman AdSense serupa dengan halaman yang terlihat setiap kali dilihat, hanya halaman dengan iklan yang dilihat, setiap lawatan.

Pemerhatian kepada penunjuk, perkara kegemaran saya tentang menggunakan Analytics untuk melihat peningkatan AdSense, maka anda boleh mengetahui siapa rujukan anda yang paling bernilai dari segi pendapatan AdSense. 

Keputusan saya agak mengejutkan saya. Untuk beberapa ketika sekarang, saya telah dipaparkan di laman utama forum fotografi dengan kira-kira 7000 ahli aktif, tetapi itu berkembang lebih banyak berbanding bulan lalu atau lebih. Saya tidak mendapat banyak trafik daripada mereka, kerana pada masa ini saya hanya mempunyai 1 pautan di laman utama mereka, tetapi apabila saya melakukannya, saya sangat berharga.  


πŸ™ŒBahagian terpenting 
Hasilnya bukanlah klik iklan, dilihat, atau bahkan hasil; ia adalah Kadar Melalui Klik (CTR) dan eCPM (Kos efektif setiap 1000 view). Seperti yang telah anda ketahui sebelum ini, RKPT adalah peratusan iklan yang diklik, pada setiap kesan, dan anda mahu yang setinggi mungkin. Sebab CTR jauh lebih tinggi daripada beberapa penunjuk lain kerana kualiti pengunjung yang saya terima dari perujuk itu. 

Mempunyai CTR yang sangat rendah, kerana penggunaannya tidak mencari apa-apa khususnya dan sukar untuk mendapatkan perhatian mereka, yang mungkin menyebabkan mereka mengklik iklan. Ia akan kelihatan memperlakukan laman web yang mereka lawati dengan cara yang sama, dengan mengklik pada lebih banyak iklan. Mendapat lebih banyak trafik dari Facebook dan pendapatan dari Twitter jauh melebihi Facebook, yang sangat baik, kerana ia lebih mudah untuk menghantar beberapa pautan di Twitter.

Menggunakan AdSense & ingin meningkatkan hasil pendapatan anda?


Di sini, saya berkongsi tips dan teknik yang akan membantu anda meningkatkan hasil anda. 

AdSense ialah program pengiklanan teratas untuk blogger.


Satu faktor yang anda mesti pertimbangkan dengan serius ialah penempatan iklan anda. Berhati-hati untuk memastikan anda tidak melanggar dasar AdSense dengan meletakkan iklan dengan cara yang memaksa pengguna mengklik padanya. Pastikan anda tidak pernah meminta seseorang mengklik iklan anda.

Dengan pertimbangan penting tersebut, interface baharu AdSense mempunyai ciri yang mudah digunakan yang akan membantu menaikkan hasil anda.


πŸ‘‹Tip DIY untuk meningkatkan hasil AdSense:

Lazimnya dikatakan bahawa trafik adalah berkadar terus dengan wang dalam blog, tetapi ini tidak tepat dari segi pengiklanan AdSense. Sebabnya ialah banyak faktor mempengaruhi pendapatan AdSense anda. Ini termasuk peletakan iklan, jenis iklan, sumber trafik dan yang paling penting, CPC AdSense anda.

Perhatikan lajur CPC apabila anda melakukan penyelidikan kata kunci. Lebih tinggi CPC, lebih baik untuk anda sebagai penerbit AdSense (Publisher). Jika anda menyasarkan CPC yang tinggi, bilangan perkataan, kata kunci dan klik pada iklan anda biasanya akan lebih tinggi.

Anda juga boleh menggunakan alat seperti πŸ‘‰ Semrush untuk mencari kata kunci yang mendapat penghasilan yang tinggi dan menguntungkan.

Satu perkara yang saya tidak suka tentang Adsense ialah jenis pengiklanan berasaskan Internet ini mempunyai kesan paling sedikit pada adsense.

Semuanya telah dijelaskan diatas, mari kita beralih kepada matlamat siaran ini iaitu untuk memberi anda pemahaman tentang cara meningkatkan pendapatan Google Adsense.


1. Gunakan Ezoic (pengoptimuman automatik AdSense)

11 Strategi Terbukti Untuk Meningkatkan Pendapatan Google Adsense

Ok, untuk yang ini hanya terpakai kepada anda jika anda memandu lebih daripada 5000 paparan halaman sebulan. Jika itu bukan anda, maka anda harus beralih ke #2 dan menggunakan kaedah manual untuk pengoptimuman AdSense. Sila semak di πŸ‘‰Ezoic.

Kita semua tahu bahawa peletakan iklan dan saiz iklan ialah dua aspek penting untuk meningkatkan hasil AdSense. Walau bagaimanapun, cabarannya adalah untuk menguji semuanya sendiri secara manual. Di sinilah anda harus memanfaatkan alat kecerdasan buatan seperti Ezoic.

Ini adalah alat percuma dan tersedia untuk semua blogger yang mempunyai lebih daripada 5,000 paparan halaman sebulan. 

2. Perbaik Saiz/Lokasi:

Ini ialah salah satu faktor paling biasa yang terlibat dalam mendapatkan CTR rendah vs. tinggi.

Anda harus cuba meletakkan iklan Adsense di sekeliling kandungan dan di atas lipatan. (Iklan papan atas berprestasi jauh lebih baik daripada iklan papan bawah).

Anda boleh menggabungkan iklan dengan reka bentuk tapak anda.

Apabila anda mereka bentuk tapak web untuk pendapatan Adsense, anda harus menyimpan peta haba AdSense dalam fikiran anda. Dengan cara ini, anda boleh membuat tema dan reka bentuk yang dioptimumkan Adsense dengan mudah untuk tapak baharu anda.

Setelah dikonfigurasikan (pengurus akaun anda akan membantu anda), perkhidmatan ini akan mula mencuba Iklan secara automatik untuk mengoptimumkan pengalaman pengguna. Saya suka Ezoic dan ingin mencadangkan ini sebagai perkara pertama kerana ia paling menumpukan pada pengalaman pengguna, yang bukan sahaja menggembirakan pembaca anda tetapi juga membantu anda memperoleh lebih banyak wang.

Selain itu, pengalaman pengguna yang baik ialah isyarat SEO positif yang seterusnya meningkatkan kedudukan anda. Saya telah melihat beberapa peningkatan yang telah mula memperoleh 30-60% tambahan daripada AdSense selepas menggunakan Ezoic.
Berikut ialah beberapa saiz Adsense yang paling berkesan:

     336 * 280 : Segi Empat Besar
     300*250 :
     728*90
     160*600


Seperti yang anda lihat, dalam Adsense, saiz adalah penting.


3. Sumber trafik dan berkaitan l
okasi anda
:

Iklan Adsense berprestasi terbaik apabila trafik anda daripada enjin carian. Selain itu, iklan berasaskan minat mungkin tidak menunjukkan prestasi yang baik jika anda mendapat lebih banyak trafik langsung. Ramai orang mengadu tentang CPC rendah dan pendapatan Adsense yang rendah walaupun mendapat berjuta-juta tera (view) setiap bulan. Ini kebanyakannya disebabkan oleh CPC dan sumber trafik. Mula menyasarkan trafik dari negara seperti A.S.A dan U.K, dan anda akhirnya akan mendapat CPC yang tinggi.

Mempelajari lebih lanjut tentang teknik pengoptimuman SEO pada halaman seharusnya sangat membantu anda. Semak juga πŸ‘‰ disini.


4. Adsense untuk Carian: Tambahkan sumber pendapatan tambahan

Adsense menawarkan banyak cara untuk mengewangkan tapak anda dan anda harus cuba memanfaatkan semua jenis iklan. Adsense untuk Carian bukan sahaja membantu anda mengewangkan, tetapi juga membantu dengan navigasi pengguna. Sebelum ini saya telah berkongsi panduan tentang menyediakan Adsense untuk Carian.


5. Penyasaran bahagian Adsense: Jadikan iklan lebih relevan

Adsense ialah rangkaian iklan kontekstual yang berfungsi berdasarkan kandungan halaman anda, dan ini termasuk pengepala dan pengaki anda. Jadi iklan yang dipaparkan melalui Adsense mestilah sangat berkaitan dengan konteks artikel anda.

Penyasaran bahagian Adsense ialah teknik pantas untuk menambahkan dua baris kod sebelum dan selepas kandungan, sekali gus menyasarkan iklan anda kepada kandungan. Berikut ialah panduan rasmi untuk melaksanakan Penyasaran Bahagian Adsense.


6. Gunakan Iklan Imej atau Teks dengan bijak
:

Salah satu mitos AdSense ialah iklan imej berfungsi dengan lebih baik. Dengan menyekat jenis iklan atau kategori iklan, anda mengurangkan persaingan pada iklan anda dan ini juga mengurangkan KST iklan anda. Saya lebih suka menggunakan kedua-dua jenis iklan.


7. Letakkan Iklan di antara siaran
:

Jika anda ingin meningkatkan hasil Adsense, anda boleh mengkonfigurasi iklan Adsense dengan mudah untuk dipadankan dengan latar belakang dan warna halaman anda, dan menambah iklan imej 468*60 atau iklan pautan teks di antara siaran. Anda juga boleh menambah 7-10 gambar, dengan mengingati bahawa anda ingin menawarkan pengalaman pengguna yang baik kepada pembaca anda. Pastikan anda menambah ruang yang cukup antara iklan & kandungan, supaya ia tidak melanggar dasar AdSense.


8. Penyasaran penempatan iklan:

Ini adalah satu idea yang ramai blogger tidak laksanakan. Apabila anda membuat saluran, anda boleh menambah butiran lanjut tentang jenis iklan anda dan kemudian meletakkan iklan anda untuk dilelong di pasaran dengan memilih penyasaran peletakan. Ini meningkatkan persaingan dan nilai iklan di tapak anda meningkat. Anda mesti mendayakan ini secara manual untuk setiap saluran tersuai.

Untuk mendayakan penyasaran peletakan pada saluran tersuai sedia ada anda, log masuk ke akaun Adsense anda > Iklan saya > Tersuai > Saluran Tersuai. Seterusnya, klik pada salah satu nama, dan skrin akan muncul. Hanya tambah butiran dan letakkan tanda semak pada penyasaran peletakan.



9. URL Senarai Hitam AdSense:

11 Strategi Terbukti Untuk Meningkatkan Pendapatan Google Adsense
[ Contoh gambar ]


Terdapat banyak pengiklan yang membayar sangat sedikit setiap klik. Dahulu terdapat tapak yang memaparkan "senarai hitam" iklan Adsense, tetapi jika anda telah menyusun senarai anda sendiri atau anda mengetahui mana-mana tapak dengan prestasi yang sangat buruk, anda boleh menyekat URL pengiklan tersebut. Saya telah melakukannya sendiri, dan ia meningkatkan hasil saya sebanyak 10% dalam masa satu minggu. Anda juga boleh menyekat iklan pesaing anda daripada dipaparkan di tapak anda.


10. Penyekatan Kategori AdSense
:

Dalam antara muka Adsense baharu, ciri menyekat kategori telah menjadi lebih mudah untuk digunakan. Anda boleh melihat dengan cepat kategori iklan yang berprestasi buruk, dan anda boleh menyekat kategori tersebut. Saya biasanya menyekat kategori yang mempunyai peratusan tera yang baik tetapi peratusan pendapatan yang sangat rendah. Ini juga boleh dikonfigurasikan melalui halaman iklan "benarkan" dan "sekat" anda. Semak di πŸ‘‰ Google Adsense Help.

11 Strategi Terbukti Untuk Meningkatkan Pendapatan Google Adsense



11. AdSense untuk YouTube:

Jika anda seorang penerbit video atau memuat naik video ke YouTube, anda boleh mengewangkan video hak cipta anda menggunakan program penerbit YouTube. Saya telah menggunakannya untuk masa yang lama, dan ia berfungsi dengan sangat baik. Prestasi, sudah tentu, bergantung pada trafik video YouTube anda. Jika satu-satunya sumber pendapatan anda adalah hasil Google Adsense, mungkin tips ini akan membantu anda.

Adalah penting untuk menguji pelbagai perkara dan melihat perkara yang paling sesuai untuk anda. Sebagai contoh, anda boleh bermain dengan warna pautan dan melihat kombinasi warna pautan yang menjana CTR maksimum, dsb.


😎Kesimpulan:
Pendapatan Adsense boleh ditingkatkan atau ditambah dengan beberapa teknik dan cara sekiranya rajin mempromosi laman web anda.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram