Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Buat Duit Melalui Affiliate Program

Pemasaran Affiliate
Apakah pemasaran afiliasi? Pemasaran affiliate adalah salah satu bentuk pemasaran terdahulu di mana anda boleh merujuk seseorang kepada mana-mana produk dalam talian dan apabila orang itu membeli produk berdasarkan cadangan anda, anda menerima komisen. Komisyen ini berbeza dari RM1 hingga RM10,000 bergantung pada produk yang anda promosikan.




"Pemasaran affiliate adalah industri yang sangat besar dan telah menjadi sumber pendapatan dalam talian untuk beribu-ribu blogger profesional. Dengan semakin banyak perniagaan dalam talian yang terlibat dalam pemasaran afiliasi, lebih banyak peluang telah muncul untuk blogger, seperti anda dan saya, untuk menghasilkan wang dengan blog mereka".

Apabila saya menerbitkan laporan pendapatan saya atau berkongsi bagaimana saya mendapat wang dengan blog, menggunakan istilah "Affiliate Marketing". Blogger dan pemasar internet yang telah menjadi pemasaran dalam talian selama bertahun-tahun biasa dengan pemasaran afiliasi, dan juga dengan fakta bahawa ia adalah cara yang paling menguntungkan untuk mendapatkan wang dalam talian.

Dalam artikel ini, saya akan berkongsi asas pemasaran afiliasi dan semua butir-butir yang perlu anda ketahui untuk memahami bagaimana pemasaran affiliate berfungsi. Dengan pelbagai perniagaan yang bekerja langsung dengan afiliasi, kebanyakan pemasar afiliasi akan menggunakan rangkaian pemasaran sekutu untuk mencari tawaran untuk blog mereka. 

Banyak syarikat dalam talian yang menjual produk seperti kasut, ruang web hosting, atau beberapa perkhidmatan lain, biasanya menawarkan program afiliasi. Anda hanya boleh mendaftar untuk program dan mendapatkan pautan penjejakan unik anda. Sekarang, setiap kali anda menulis tentang produk mereka, anda boleh menggunakan pautan afiliasi khas ini untuk mengesyorkan tapak syarikat. Jika pembaca anda membeli apa-apa, anda akan mendapat komisyen. Setiap program affiliate mempunyai TOS yang ditetapkan.

Sebagai contoh, ramai di antara mereka menawarkan tempoh cookie selama 60 hari, yang bermaksud bahawa jika pelawat menggunakan pautan afiliasi khas anda untuk mendarat di halaman jualan laman web tersebut dan membeli sesuatu dalam tempoh 60 hari akan datang, anda berhak mendapat jualan komisen.Berikut adalah beberapa istilah umum yang berkaitan dengan pemasaran afiliasi:

Ahli Gabungan: Penerbit seperti anda dan saya yang menggunakan pautan program sekutu untuk mempromosikan dan membuat jualan.




Pasaran afiliasi: Terdapat banyak pasaran seperti Zalora.com.my dan Klikjer.com.

Kerja-kerja ini sebagai pangkalan data utama untuk program-program afiliasi di tempat yang berbeza.

Perisian afiliasi
Perisian yang digunakan oleh syarikat untuk membuat program affiliate untuk produk mereka.

Contoh: iDevaffiliate.
Pautan afiliasi: Pautan penjejakan khas yang ditawarkan oleh program afiliasi anda untuk mengesan kemajuan promosi affiliate anda.

ID Affiliate: Sama dengan pautan sekutu, tetapi banyak program affiliate menawarkan ID unik yang boleh anda tambahkan ke mana-mana halaman laman produk.
Mod pembayaran: Program affiliate yang berbeza menawarkan kaedah pembayaran yang berbeza.

Contoh: Semak, Wire Transfer, PayPal dan lain-lain.
Pengurus Affiliate / OPM: Banyak syarikat telah mendedikasikan pengurus afiliasi untuk membantu penerbit memperoleh lebih banyak dengan memberikan tip pengoptimuman.

Peratusan / jumlah komisen: Jumlah atau peratusan yang akan anda terima dalam pendapatan gabungan dari setiap jualan.

Pemasaran affiliate 2: Ini adalah cara terbaik untuk membuat wang dari program afiliasi. Dengan kaedah ini, anda mengesyorkan agar orang lain menyertai program sekutu, dan anda menerima komisen apabila sub-affiliate membuat jualan (serupa dengan pemasaran MLM atau multi-peringkat). Pendapatan ini juga dikenali sebagai komisen sub-affiliate.

Landing Page: Jualan produk atau halaman demo unik yang digunakan untuk tujuan meningkatkan jualan. Kebanyakan program yang anda akan mempromosikan mempunyai banyak halaman pendaratan, dan anda boleh menjalankan ujian A / B untuk melihat halaman mana yang paling baik untuk anda.

Pendapatan / akaun afiliasi: Tidak seperti akaun afiliasi generik, banyak syarikat menawarkan pendapatan afiliasi tersuai kepada orang-orang yang membuat jualan sekutu paling banyak untuk mereka.


Bagi syarikat yang menawarkan program affiliate, ini adalah salah satu cara terbaik untuk menerima promosi percuma, dengan itu menjimatkan banyak iklan. Sebagai contoh, apabila anda melihat kupon atau pautan diskaun, kebanyakan masa ini adalah pautan afiliasi, dan apabila anda membuat pembelian, webmaster membuat wang.


Pendapatan Pasif: Pemasaran affiliate adalah proses mendapatkan komisen dengan mempromosikan produk orang lain (atau syarikat). Anda dapat mencari produk yang anda suka, mempromosikannya kepada orang lain dan memperoleh keuntungan untuk setiap jualan yang anda buat.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram