Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Menghubungkan Google Ads ke Google Analitis 4

Cara Link Google Ads ke Google Analytics 4

Cara Menghubungkan Google Ads ke Google Analitis 4

Mengapa anda perlu menyambungkan perkhidmatan ini?

Walaupun Google Ads sahaja mempunyai banyak metrik dan analisis yang berguna untuk iklan anda, dengan menyambungkannya ke Analitis Google anda, anda boleh membuka kunci lebih banyak maklumat tentang pengguna di halaman landing page anda. Semak juga di πŸ‘‰Analytics Help.

Selain itu, jika anda menyambungkan alatan ini, anda boleh menambah widget yang mengandungi data Google Ads ke dalam laporan dan templat PDF anda dalam Laporan Saya. Untuk menambah widget ini, anda memerlukan akaun anda untuk disambungkan. Semak juga di πŸ‘‰ Google Ads Help.


Apakah metrik yang anda peroleh daripada akaun ini? Baca juga di πŸ‘‰ Google Ads Help.

Daripada Google Ads sahaja, anda boleh melihat metrik berikut tentang iklan dan halaman pendaratan anda:

  • Impressions
  • Conversions
  • Costs
  • Average CPC
  • CTR


Beberapa metrik tambahan yang anda akan lihat daripada Google Analitis tentang halaman pendaratan anda termasuk:

  •      Sesi
  •      % Sesi baharu
  •      Pengguna baharu
  •      Kadar lantunan
  •      Halaman/sesi
  •      Tempoh sesi purata
  •      Dan banyak lagi

 

Google Ads dan Google Analitis 4 ialah dua alat yang paling berkuasa dan biasa digunakan oleh pemasar digital di seluruh dunia.

Kini, jika anda menggabungkannya, anda boleh mendapatkan cerapan yang kaya dan memahami prestasi usaha pemasaran anda dengan lebih baik.

GA4 akan memberi anda gambaran keseluruhan yang lebih holistik tentang perkara yang berlaku dengan orang yang datang daripada Google Ads dan ke mana mereka pergi selepas atau sebelum menukar.


Ini akan membolehkan anda membandingkan nombor penukaran anda pada kedua-dua platform dan melihat perkara yang boleh menyebabkan percanggahan ini, antara lain.

Paling penting, GA4 akan membolehkan anda berkongsi khalayak dengan akaun Google Ads anda untuk digunakan dalam kempen pemasaran anda. Tetapi sebelum itu boleh berlaku, adalah penting untuk memautkan Google Ads kepada Google Analitis 4. Semak juga di πŸ‘‰ APB.

Berikut ialah petikan ringkas tentang perkara yang akan anda pelajari dalam siaran ini:

  •      Mengapa Hubungkan Google Ads dengan GA4
  •      Cara Memautkan Google Ads ke Google Analitis 4
  •      Cara Memautkan GA4 dalam Antara Muka Google Ads dan Import Penukaran
  •      Mencari Data Google Ads dalam GA4
  •      Percanggahan Antara GA4 dan Google Ads


Sebab Hubungkan Google Ads dengan GA4

Menghubungkan kedua-dua akaun bermakna kedua-dua produk akan berkongsi data, menjadikannya lebih mudah untuk anda melihat gambaran yang lebih luas tentang pelawat tapak web anda yang datang daripada Google Ads.

Ia juga akan membawa banyak data ke harta GA4 anda untuk memudahkan anda dan rakan sekerja anda menganalisis data dengan cepat di satu tempat, terutamanya apabila rakan sekerja anda tidak berfungsi dengan Google Ads dan antara mukanya boleh membebankan mereka.

Anda boleh melihat kempen Google Ads anda di bawah laporan Pemerolehan, serta melihat dimensi Google Ads baharu dalam laporan Pemerolehan Pengguna. Tetapi lebih daripada itu, anda boleh memasukkan dimensi dan metrik Google Ads yang berbeza dalam Penerokaan untuk analisis yang lebih mendalam.

Satu lagi perkara menarik ialah apabila kedua-dua akaun dipautkan, anda boleh mengeksport penukaran GA4 anda ke Google Ads untuk digunakan bagi kempen pemasaran anda. Ia bagus kerana anda sedang berusaha ke arah matlamat yang sama pada kedua-dua platform.

Jika anda menyukai Pembidaan Pintar di Google Ads, maka akses kepada lebih banyak data penukaran dalam GA4 ini akan membantu platform iklan untuk mengoptimumkan bida, kerana lebih banyak data = latihan yang lebih baik untuk model AI.

Sebagai pemasar digital, menyasarkan iklan untuk jenis khalayak yang berbeza sangat membantu, kerana ia memudahkan anda menjadikan iklan anda lebih berkaitan. Jadi, bagaimana hubungan ini membantu dengan itu?

Oleh itu, anda boleh membuat audience dalam GA4 dan kemudian mengimportnya ke dalam akaun Google Ads anda untuk menyasarkan mereka dengan kempen pemasaran semula anda. Kemaskan?

Ia bukanlah sesuatu yang baru untuk GA4, kerana ciri ini telah tersedia di UA juga. Walau bagaimanapun, penciptaan khalayak telah menjadi lebih baik dengan GA4.

Jangan lupa bagaimana mempunyai pautan juga memperkayakan laporan laluan Penukaran anda dalam GA4 dan memberi anda gambaran yang lebih baik tentang titik sentuh yang dimiliki pengguna apabila mereka mengklik pada iklan Google dan menukar kemudian.

Lebih-lebih lagi, adalah berguna untuk mengetahui perkara yang pengguna lakukan di tapak web anda sebelum mereka menukar, supaya anda boleh membuat penambahbaikan untuk menukar lebih banyak atau perkara yang mereka lakukan selepas mereka menukar untuk menjual produk lain kepada mereka.

Akhir sekali, adalah berguna untuk tidak memfokuskan laser pada satu akaun sahaja untuk menganalisis sebarang corak atau melukis cerapan, kerana kemungkinan besar anda mungkin kehilangan satu perkara atau yang lain.

Cerapan boleh diambil tindakan terletak pada mengasah kekuatan kedua-dua alat dan itulah sebabnya anda harus menghubungkan harta GA4 anda dengan akaun Google Ads anda jika anda menggunakannya untuk menyiarkan iklan atau merancang untuk melakukannya.
Cara Memautkan Google Ads ke Google Analitis 4

Sekarang setelah anda mengetahui sebab pentingnya kedua-dua alatan untuk bercakap antara satu sama lain, mari bincangkan cara anda boleh mencapainya.

Perkara pertama dahulu, anda perlu memastikan bahawa anda mempunyai kebenaran yang betul dalam kedua-dua akaun. Dalam GA4, ini akan menjadi kebenaran Editor dan dalam Google Ads, ia akan menjadi akses peringkat Pentadbiran.

Jika anda memautkan akaun pengurus Google Ads, maka anda akan menemui data GA4 merentas semua akaun iklan.

Berikut ialah langkah untuk memautkan Google Ads ke Google Analitis 4:

1. Klik pada roda pentadbir dalam akaun Google Analitis anda.

Cara Menghubungkan Google Ads ke Google Analitis 4

2. Seterusnya, cari Pautan Produk → Pautan Google Ads dalam lajur harta dan klik padanya.
3. Sekarang anda akan melihat antara muka yang menunjukkan akaun terpaut. Klik pada butang Pautan biru di sudut kanan.
4. Dalam antara muka persediaan Pautan seterusnya, anda boleh memilih daripada akaun Google Ads yang anda mempunyai akses pentadbir dengan mengklik pada teks Pilih akaun Google Ads berwarna biru.

Cara Menghubungkan Google Ads ke Google Analitis 4


5. Pilih akaun Google Ads dan klik pada butang Sahkan biru dan klik pada Seterusnya untuk maju.
Cara Menghubungkan Google Ads ke Google Analitis 4


6. Konfigurasikan tetapan untuk Pengiklanan Peribadi dan Pengetegan Auto dan klik pada Seterusnya. Kedua-duanya diaktifkan secara default.

Cara Menghubungkan Google Ads ke Google Analitis 4


7. Dalam langkah terakhir ini, anda boleh menyemak tetapan anda dan menyerahkan untuk melengkapkan pemautan.

Cara Menghubungkan Google Ads ke Google Analitis 4

Akhir kata: Anda kini akan melihat Pautan Dibuat dengan teks yang diserlahkan hijau. Data boleh mengambil masa sehingga 24 jam untuk dipaparkan, So jangan risau jika ia tidak muncul dengan serta-merta.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram