Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Menyambungkan Xbox Controller atau PS4 ke PC

Cara Sambungkan Pengawal Xbox ke PC

Cara Menyambungkan Xbox Controller atau PS4 ke PC

Anda boleh menyambungkan Xbox Controller ke PC menggunakan kabel USB atau melalui Bluetooth (jika pengawal anda wayarles dan menyokong Bluetooth). Semak juga di πŸ‘‰ Driver Support.
 
Cara menyambungkan pengawal Xbox dengan kabel USB

Kaedah ini hanya memerlukan palam kabel pengecas mikro-USB (hujung kecil) ke bahagian atas pengawal dan hujung satu lagi ke dalam port USB pada PC anda. Jika anda menggunakan Xbox Series X|S, Xbox Adaptive Controller atau Xbox Elite Wireless Controller Series 2, maka anda perlu menggunakan kabel USB-C. Pengawal Xbox anda kini disambungkan. Semak juga di πŸ‘‰ Playstation Support Home.

Cara Menyambungkan Xbox Controller atau PS4 ke PC


Cara menyambungkan pengawal Xbox melalui Bluetooth

Untuk menggunakan kaedah ini, PC anda mesti memasang kemas kini Ulang Tahun Windows 10 (atau lebih baru). Anda juga mesti mempunyai pengawal wayarles yang menyokong Bluetooth. 

Cara Menyambungkan Xbox Controller atau PS4 ke PC

Jika anda mempunyai kedua-dua perkara ini, ikuti langkah berikut:

  •  Pada PC anda, taip 'Bluetooth & peranti lain' ke dalam kotak carian dan bukanya (Pada Windows 11, taip dan buka 'Bluetooth dan tetapan peranti lain.')
  •  Hidupkan Bluetooth, jika belum lagi.
  •  Tekan butang 'Xbox' untuk menghidupkan pengawal anda.
  •   Tahan butang 'Pair' / 'Sync' pada pengawal anda sehingga butang Xbox mula berkelip.
  •   Pada PC anda, klik 'Tambah Bluetooth atau peranti lain' (Pada Windows 11, klik 'Tambah peranti'), kemudian 'Bluetooth.'
  •   Apabila Bluetooth mengesan pengawal anda, klik pada namanya (Pengawal Tanpa Wayar Xbox atau Pengawal Wayarles Xbox Elite), kemudian 'Selesai.' Pengawal Xbox anda kini disambungkan.


 
Bagaimana untuk menyambungkan pengawal PS4 ke PC

Anda boleh menyambungkan pengawal PS4 ke PC melalui Bluetooth atau kabel USB. Menggunakan kabel USB ialah proses yang berbeza untuk menyambungkan pengawal Xbox kerana anda memerlukan emulator pengawal Xbox. Jika anda boleh menyambung melalui Bluetooth, ini adalah pilihan yang lebih mudah. Sama ada cara akan membolehkan anda bermain permainan PC kegemaran anda tidak lama lagi, menggunakan pengawal pilihan anda. Baca juga cara sambung Hp ke TV di πŸ‘‰ APB.


Cara menyambungkan pengawal PS4 ke Bluetooth PC
Pada PC anda, taip 'Bluetooth & peranti lain' ke dalam kotak carian dan bukanya (Pada Windows 11, taip dan buka 'Bluetooth dan tetapan peranti lain.')

πŸ’Hidupkan Bluetooth, jika belum lagi.

Pada pengawal PS4 anda, tekan butang 'Playstation' dan 'Kongsi' sehingga lampu latar mula berkelip. Pada PC anda, klik 'Tambah Bluetooth atau peranti lain' (Pada Windows 11, klik 'Tambah peranti'), kemudian 'Bluetooth.' Klik pada pengawal PS4 anda (ia mungkin dipanggil Pengawal Tanpa Wayar).Jika anda diminta untuk kata laluan, masukkan '0000.'



Bagaimana untuk menyambungkan pengawal PS4 dengan kabel USB Untuk menyambungkan pengawal PS4 dengan kabel USB, anda perlu menukar tetapan dalam akaun Steam anda (jika anda bermain permainan Steam) atau memuat turun Windows DS4 untuk berfungsi dengan permainan bukan Steam. Mula-mula, kami akan memberitahu anda cara melakukan ini dengan Steam dan kemudian Windows DS4.

  

Connecting via SteamBuka dan klik 'Mod Gambar Besar' (ikon segi empat tepat dengan dua anak panah) di penjuru kanan sebelah atas.

  •      Klik ‘Settings’ (ikon gear).
  •      Di bawah 'Controller,' klik 'Controller Settings.'
  •      Klik kotak di sebelah 'PlayStation Configuration Support.'
  •      Pasangkan hujung kecil kabel USB mikro (mengecas) ke dalam controller dan hujung besar ke dalam port USB pada PC anda.
  •      Tunggu sehingga nama controller muncul, kemudian klik padanya.


Menyambung melalui DS4Windows
 

1. Pasangkan hujung kabel micro-USB (mengecas) ke dalam controller dan hujung besar ke dalam port USB pada PC anda.

 

Cara Menyambungkan Xbox Controller atau PS4 ke PC

2. Pergi ke tapak DS4Windows dan klik ‘Panduan pemasangan dan persediaan awal.’
 

Langkah pemasangan awal DS4Windows
 

3. Klik ‘Muat turun yang terkini…’ kemudian klik fail DS4Windows.zip untuk memuat turunnya. Pilih Muat turun pautan x64 terkini. 

Cara Menyambungkan Xbox Controller atau PS4 ke PC

4. Cari fail dalam folder Muat Turun anda dan bukanya. Klik dua kali 'DS4Updater' dan 'Ekstrak semua.' Nota: jika anda tidak mempunyai apl pengekstrak fail Zip pada PC anda, anda akan digesa untuk 'Cari aplikasi dalam Gedung Microsoft.' Pergi ke kedai dan pilih dan pasang apl. Anda kemudian boleh mengekstrak fail Zip dari dalam apl. Cari apl dalam Microsoft Store.

Cara Menyambungkan Xbox Controller atau PS4 ke PC
 

5. Anda akan ditanya di mana anda ingin menyimpannya — pilih ‘Appdata’ jika anda tidak mempunyai pilihan. (Anda mungkin akan diminta untuk memasang .NET Windows Desktop Runtime dahulu, dan jika anda mengklik ‘Pasang’ anda akan dibawa ke halaman muat turun dan ia akan memuat turun secara automatik untuk anda.)

Cara Menyambungkan Xbox Controller atau PS4 ke PC

Anda boleh memilih untuk menyimpan fail dalam folder program atau Appdata
 

6. Setelah anda menyimpan fail, anda akan melihat mesej yang mengatakan "Adakah anda mahu membenarkan apl ini daripada penerbit yang tidak dikenali membuat perubahan pada peranti anda?"  kemudian klik ‘Ya.’
 

7. Anda akan melihat kotak pop timbul muncul dengan arahan untuk memasang pemacu DS4. Sebaik sahaja anda telah memasangnya, anda akan dapat menggunakan PS4 Controller tersebut.

Jika anda mahukan penyelesaian mudah untuk memastikan semua pemacu anda dikemas kini, termasuk pemacu DS4 baharu anda, apl Driver Updater terbaru. Pemacu yang dikemas kini adalah penting untuk pengalaman permainan anda kerana ia menggunakan visual dan audio. Anda boleh mencubanya secara percuma tanpa memasukkan sebarang butiran kad sebagai sebahagian daripada percubaan.
 

Set alat pengoptimuman yang akan membantu PC anda berjalan dengan lebih lancar dan lebih pantas. Dalam permainan katakan hello kepada kebebasan permainan dan pengalaman terbaik yang menyeronokan.

 
Soalan Lazim
Bagaimanakah saya boleh menyambungkan pengawal Xbox One saya ke PC saya secara wayarles?

Buka 'Bluetooth & peranti lain' pada PC anda dan hidupkan Bluetooth. Hidupkan pengawal Xbox One anda dan tahan butang 'Pair' ke bawah sehingga butang Xbox mula berkelip. Pada PC anda, klik 'Tambah Bluetooth atau peranti lain' > 'Bluetooth' > nama pengawal anda > 'Selesai.'


Bagaimanakah cara saya menyambungkan pengawal Xbox One saya ke PC Windows 10 saya?

Anda boleh menyambungkan pengawal Xbox One anda ke PC anda melalui kabel pengecas mikro-USB. Hanya palamkan hujung yang lebih kecil ke dalam pengawal anda dan hujung yang lebih besar ke dalam PC anda. Pengawal Xbox One yang lebih baharu mempunyai Bluetooth, dan anda boleh menyambung dengan cara ini jika anda lebih suka pilihan wayarles.


Bagaimanakah anda boleh menyambungkan PS4 Controller ke PC tanpa wayar?


Anda boleh menyambungkan pengawal PS4 anda melalui Bluetooth. Buka 'Bluetooth & peranti lain' pada PC anda, kemudian hidupkan Bluetooth. Pada pengawal PS4 anda, tekan butang 'Playstation' dan 'Kongsi' sehingga lampu latar mula berkelip. Pada PC anda, klik 'Tambah Bluetooth atau peranti lain' > 'Bluetooth' > nama pengawal anda > 'Selesai.'

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram