Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Tukar Background Google Meet Pada HandPhone Juga di PC

Bagaimana Menukar dan Ganti Latar Belakang Pada Google Meet

Cara Tukar Background Google Meet Pada HandPhone Juga di PC

Cara Tukar Latar Belakang (Background) di Google Meet

Anda kini boleh mengubah latar belakang anda dengan gambar di Google Meet. Anda boleh menggunakan gambar pilihan Google, yang merangkumi ruang pejabat, pemandangan, dan latar belakang abstrak, atau memuat naik gambar anda sendiri. Sila semak di Google Meet Help.

Bagi kebanyakan orang, ini adalah cara secara langsung memberi gambaran kepada bos, rakan sekerja, pelanggan atau orang lain yang lengkap dengan pandangan background di belakang secara langsung di rumah mereka. Tetapi ada juga latar belakang yang kurang cantik. Semak juga di Google Meet Support.

Cara Tukar Background Google Meet Pada HandPhone Juga di PC


Pada akhir Oktober Google mengumumkan bahawa Google Meet, alat persidangan videonya, akan segera memberi pengguna kemampuan untuk memuatkan latar belakang tersuai pada panggilan video mereka. Ciri ini, yang dipopularkan oleh Zoom, adalah cara yang menyenangkan untuk membangkitkan latar belakang menarik untuk panggilan persidangan yang sebaliknya. Semak di Google Meet Help. Baca juga artikel lain disini.

 Cara Tukar Background Google Meet Pada HandPhone Juga di PC

Dengan menampar latar belakang digital pada panggilan video anda, anda menghalang peserta panggilan lain untuk melihat ke rumah sebenar anda. Sama ada anda menghargai privasi untuk kepentingannya sendiri, atau tidak merasa seperti merapikan ruang pejabat kediaman bersama anda sebelum pertemuan anda yang seterusnya, ciri ini memungkinkan untuk melihat sedikit privasi dan kawalan yang telah lama hilang. Baca juga artikel lain disini.

Cara Tukar Background Google Meet Pada HandPhone Juga di PC

Syukurlah, ianya cukup mudah untuk diaktifkan. Google mempunyai arahan terperinci di halaman Bantuannya, tetapi, bagi anda yang tidak merasa ingin mengklik dan membaca arahan Google. Semak juga artikel cara guna Google Meet.

Cara Tukar Background Google Meet Pada HandPhone Juga di PC

Berikut adalah cara anda memuatkan latar belakang tersuai sebelum mengadakan perjumpaan video:

 
1. Cari perjumpaan yang ingin anda sertai (mungkin dalam bentuk jemputan kalendar, atau pautan langsung), dan klik "Join Google Meet."


2. Google Meet akan bertanya adakah anda "Ready to join?" Sebelum anda melakukannya, pilih ikon separa manusia di sudut kanan bawah kotak video. Pada tangkapan skrin di bawah, kamera dimatikan sehingga kotak video berwarna hitam. Anda, sebaliknya, akan menghidupkan kamera anda.


3. Anda kini disajikan dengan pelbagai latar belakang untuk dipilih. Cukup pilih yang anda mahukan, atau muat naik sendiri dengan menekan pilihan "+", dan ia akan bergerak.


4. Pilih "Join Now" dan kini anda telah memasuki bahagian latar belakang maya anda.


Mudah, bukan?


Kini, oleh kerana teknologi selalu kurang kemas dan sering bermasalah, ciri latar belakang maya seperti ini dilengkapi dengan beberapa syarat. iaitu, latar belakang maya, seperti banyak jenis teknologi moden yang lain, mungkin kurang menarik.


Ya. Latar belakang maya yang kurang menarik.


Sementara itu, jika anda dapat mematikan kamera semasa perjumpaan video, lakukan. Sekiranya tidak,  anda boleh hidupkan latar belakang maya sekarang.


Siapa yang terpengaruh...

Pengguna terakhir...

Mengapa anda menggunakannya...


Latar belakang tersuai dapat membantu anda memperlihatkan lebih banyak privasi serta membantu menyembunyikan persekitaran latar belakang (background) anda.


Maklumat tambahan

Baru-baru ini kami melancarkan keupayaan untuk menyaring kebisingan latar belakang yang mengganggu dan mengaburkan latar belakang anda di Google Meet. Bersama-sama, ciri-ciri ini mengurangkan gangguan audio dan visual, dan membantu memastikan pertemuan yang lebih produktif.


Nota: Latar belakang maya berfungsi secara langsung dalam penyemak imbas anda dan tidak memerlukan peluasan atau perisian tambahan. Semasa pelancaran, ianya akan berfungsi di ChromeOS dan pada penyemak imbas Chrome pada peranti desktop Windows dan Mac. Sokongan pada aplikasi mudah alih Meet akan segera hadir; menurut jurucakap Google di blog Google Workspace Updates apabila ianya sudah tersedia.


😎Selamat membaca dan semoga dapat membantu...

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram