Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Menguruskan Blog dan Sosial Media

Cara Menguruskan Blog dan Sosial Media


Adakah anda mencari panduan blogging yang mudah, langkah demi langkah tentang cara memulakan blog?

Panduan percuma saya di halaman ini akan menunjukkan kepada anda cara membuat blog yang cantik dan berfungsi, semuanya dengan tutorial langkah demi langkah yang mudah.

Bersedia untuk memulakan tutorial langkah demi langkah mudah? Klik di sini untuk pergi ke Langkah # 1

Tutorial Blog tentang cara memulakan blog untuk pemula
Saya akan menunjukkan kepada anda cara memulakan blog. Saya telah membina blog dan laman web sejak 2013. Pada masa itu saya telah melancarkan beberapa blog saya sendiri, dan membantu beratus-ratus orang lain melakukan perkara yang sama.

Saya tahu bahawa memulakan blog boleh kelihatan hebat dan mengintimidasi. Panduan percuma ini adalah tentang blog untuk pemula, dan akan mengajar anda bagaimana untuk menjadi seorang blogger dengan hanya kemahiran komputer yang paling asas. Jadi sama ada anda 8 atau 88, anda boleh membuat blog anda sendiri dalam masa kurang dari 20 minit.

Saya tidak malu mengakui bahawa ketika saya pertama kali belajar bagaimana membuat blog, saya membuat banyak kesilapan. Anda boleh mendapat manfaat daripada lebih daripada satu dekad pengalaman saya supaya anda tidak mengulangi kesilapan yang sama apabila anda membuat blog anda sendiri. Saya mencipta panduan percuma ini supaya sesiapa sahaja boleh belajar cara blog dengan cepat dan mudah. Dan jika anda terperangkap pada bila-bila masa, sila hantar mesej kepada saya dan saya akan melakukan yang terbaik untuk membantu anda.

Langkau seluruh pengenalan ini dan mula membina blog anda.

Sekiranya anda memulakan blog?
Langkah mudah untuk membantu anda membuat blog dengan mudah
Salah satu salah tanggapan tentang memulakan blog adalah bahawa anda perlu menjadi seorang penulis yang hebat untuk berjaya. Tidak ada yang lebih jauh dari kebenaran. Orang membaca laman web blog untuk mendapatkan perspektif peribadi mengenai sesuatu, jadi kebanyakan penulis blog menulis dalam gaya yang sangat tidak formal dan perbualan.

Di samping itu, anda tidak perlu menjadi pakar dalam topik anda untuk mempunyai blog yang berjaya. Sebagai contoh, pembaca blog memasak tidak mahu membaca buku teks dari saintis makanan, mereka ingin mendengar pengalaman seseorang yang sebenarnya telah memasak beberapa makanan nyata, kesilapan dan semua.

Untuk berjaya sebagai seorang blogger ada satu keperluan: semangat untuk topik anda.

Di tengah-tengahnya, blogging adalah mengenai berkongsi pengetahuan anda dengan dunia. Memilih topik yang anda sukai membuat proses memulakan blog yang berjaya menjadi lebih mudah. Menulis tentang lebih daripada satu topik juga sangat baik. Selagi anda menulis tentang perkara-perkara yang anda benar-benar berminat, keghairahan anda akan bersinar dan menyimpan pembaca anda berminat.

Jadi mengapa anda pergi ke masalah blogging? Terdapat beberapa sebab:
Buat wang dari rumah. Blogging boleh agak lumayan jika dilakukan dengan betul. Para blogger teratas di dunia jelas mendapat sedikit, tetapi bahkan seorang blogger paruh waktu boleh mengharapkan untuk membuat keuntungan bagus jika semuanya dilakukan dengan betul. Bahagian yang terbaik mengenainya ialah blogging adalah bentuk pendapatan pasif, kerana anda boleh menghabiskan beberapa jam seminggu menulis blog post dan kemudian terus membuat duit dari itu lama setelah posting blog ditulis. Saya pergi ke lebih terperinci bagaimana untuk blog untuk wang kemudian dalam panduan ini.
Kongsi cerita anda. Sebuah blog membolehkan anda mempunyai suara dan didengar. Anda boleh berkongsi cerita anda dengan seluruh dunia jika anda memilihnya. Salah satu cara yang paling umum digunakan blog adalah sebagai buku harian di mana blogger menulis tentang pengalaman sehari-hari mereka supaya rakan-rakan, keluarga, dan lain-lain dapat menjadi sebahagian daripada kehidupan mereka.

Pengiktirafan untuk diri sendiri atau perniagaan anda. Tidak, anda mungkin tidak akan mempunyai paparazzi yang mengikuti anda kerana pos blog terbaharu anda. Tetapi blog yang berjaya dapat memberi anda satu ton pengiktirafan dalam bidang masing-masing. Ramai penulis blog terkenal sebagai pakar hanya kerana blog mereka, dan ada juga yang mendapat tawaran buku dan filem berdasarkan blog mereka.

Cari komuniti. Blogging di hatinya bersifat interaktif. Anda menulis catatan blog dan orang memberi komen mengenainya. Ini adalah cara terbaik untuk berhubung dengan orang yang berminat dengan perkara yang sama seperti anda. Blogging membolehkan anda mengajar orang-orang ini berdasarkan pengalaman anda, dan memberi anda peluang untuk belajar dari pembaca anda juga.

Berita baiknya adalah bahawa internet meletup dengan pertumbuhan sekarang. Lebih ramai orang berbanding sebelum ini adalah dalam talian. Letupan dalam pertumbuhan ini bermakna lebih banyak pembaca berpotensi untuk blog anda. Pendek kata, jika anda berfikir tentang memulakan blog maka tidak ada masa yang lebih baik daripada sekarang.

Jadi, bagaimana anda memulakan blog?

Bagaimana Memulakan Blog dalam 6 Langkah
Ketahui cara membuat blog dalam kira-kira 20 minit berikutan langkah berikut:

Pilih nama blog. Pilih sesuatu yang bersifat deskriptif.
Dapatkan blog anda dalam talian. Daftar blog anda dan dapatkan hosting.
Sesuaikan blog anda. Pilih template percuma dan tweak ia.
Tulis & siarkan siaran pertama anda. Bahagian yang menyeronokkan!
Menggalakkan blog anda. Dapatkan lebih ramai orang membaca blog anda.
Buat duit blog. Pilih daripada beberapa pilihan untuk mengewangkan blog anda.

Alat pengurusan media sosial untuk membantu anda mengurus suapan pengikut anda
Adakah akaun media sosial anda membuatkan anda Stress?
Dengan begitu banyak platform yang berbeza, tinggal di atasnya semuanya menjadi letih. Dan itu sebelum anda mengambil sasaran khalayak, jenis pos, dan strategi pemasaran unik untuk setiap platform. Bagaimanakah anda ingin mengurus semuanya sambil menjaga asas-asas seperti tidur, makan, dan benar-benar menjual produk dan perkhidmatan anda?

Beruntung bagi kami, alat pengurusan media sosial menjadikannya semua yang mungkin.

Apakah yang dilakukan oleh alat pengurusan media sosial?
Alat pengurusan media sosial seperti Buffer atau Agorapulse membantu anda menguruskan akaun media sosial anda. Tetapi apakah maksudnya sebenarnya?

Walaupun setiap alat mengambil pendekatan yang sedikit berbeza (lebih banyak pada kemudian), alat media sosial yang padat membolehkan anda melakukan beberapa perkara penting.

1. Kirim kepada semua rangkaian media sosial utama
Alat pengurusan media sosial yang paling banyak akan membolehkan anda memautkan akaun anda ke Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+ dan Instagram (selepas perubahan API Februari 2018) dan pos ke halaman anda melalui antara muka alat.

2. Buat kandungan yang boleh dibagikan terlebih dahulu
Anda akan dapat membina tweet, membuat siaran Instagram, dan menulis kemas kini Facebook yang hebat terlebih dahulu dan hantarnya kemudian supaya anda dapat memastikan akaun anda aktif tanpa menghabiskan semua masa anda masuk ke media sosial.

3. Kandungan curate dari web dan bagikannya
Gunakan sambungan atau aplikasi penyemak imbas alat untuk berkongsi artikel sejuk yang anda dapati semasa menyemak imbas. Banyak alat juga akan membolehkan anda memaut ke suapan RSS.

4. Jadual kandungan untuk penerbitan
Menemui beberapa artikel yang mengagumkan tetapi tidak mahu mengatasi khalayak anda dengan menyiarkan semuanya sekaligus? Anda boleh menjadualkannya untuk kemudian - kebanyakan alat bahkan membolehkan anda menetapkan masa penerbitan tertentu.

5. Urus kandungan giliran
Buat kategori kandungan yang berbeza seperti "artikel", "tip", "kandungan berasaskan produk", atau "mempromosikan diri." Tambah beratur yang berbeza untuk jadual anda supaya kandungan anda bercampur - ciri ini menjadikannya sangat mudah untuk menjaga kandungan anda campurkan menarik dan elakkan daripada posting terlalu banyak perkara yang sama berturut-turut.

6. Mengurus komuniti anda
Jawab komen dan melibatkan diri dalam perbualan dengan pengikut anda tanpa log masuk dan keluar dari pelbagai akaun anda. Ini sangat berguna untuk pengurus media sosial atau sesiapa yang menguruskan berbilang akaun.

7. Buat tugasan untuk ahli pasukan yang berlainan
Kebanyakan perisian penjadualan media sosial akan membolehkan anda memberikan tugas-tugas khusus kepada pelbagai ahli pasukan. Ini sangat berguna jika anda menggunakan media sosial sebagai sebahagian daripada perkhidmatan pelanggan anda.

8. Memantau prestasi
Mengukur ROI dan kesan jawatan media sosial anda adalah penting. Alat pengurusan media sosial anda boleh menghasilkan laporan terperinci yang membolehkan anda melihat apa yang berlaku.

Alat Penjadualan Media Sosial
Dengan pelbagai pilihan yang berbeza di luar sana, bagaimana anda boleh mencari alat yang tepat untuk keperluan anda? Untuk membantu, kami telah menyempitkannya ke enam pilihan yang sangat baik.

NOTA: Kecuali jika kita katakan sebaliknya, setiap alat yang kita lihat mempunyai fungsi alat pengurusan media sosial asas yang kita sebutkan. Kami hanya akan memberi tumpuan kepada perkara yang mereka lakukan secara berbeza untuk menyelamatkan anda daripada perlu membaca perkara yang sama berulang kali dan membuat penjadual media sosial yang hebat seperti setiap gaya posting, bajet, dan keutamaan.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram