Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Panduan dan Tips Untuk Blogger Pemula

Panduan dan Tips Untuk Blogger Pemula

Saya pernah merujuk blog dan mendengar beberapa tips Blogging baru-baru ini sebagai campuran antara seni dan sains. Jika ini benar (pandangan saya), tidak ada cara yang spesifik untuk menceburi dunia blogging sekiranya jika anda ingin berjaya. Terdapat ramai blogger baru yang telah memulakan aktiviti blogging, dan saya fikir ini adalah info dan panduan berguna untuk belajar dari mereka yang profesional.

Beberapa orang blogger telah berkongsi sesuatu yang penting untuk blogger pemula. Tidak syak lagi, walaupun anda bukan seorang pemula, tips ini mungkin berguna dijadikan sedikit panduan.

1. Dapatkan idea daripada pembaca (follower) anda
Buat catatan blog yang menjawab soalan yang paling menarik dari orang yang terlibat dengan media sosial.

Ini boleh menjadi cara terbaik untuk mengumpulkan idea tentang topik yang paling ingin dibaca oleh pengunjung (orang), yang akan membantu blog anda berkembang! Salah satu cara terbaik yang saya lihat dalam tindakan ini adalah melalui komen blog atau Tweet. 

2. Memahami pembaca 
Memahami pembaca atau pengunjung blog anda adalah lebih baik daripada memahami diri mereka sendiri. Ia memerlukan sedikit sebanyak penyelidikan terdahulu, dan contohnya seperti menjadi rakan dalam komuniti seperti dalam Google Plus, contohnya seperti Blogger Malaysia.

Memahami pembaca dengan lebih baik, bermakna anda akan mempunyai idea yang lebih baik mengenai kandungan blog yang akan berlandaskan dengannya, yang merupakan permulaan yang baik apabila dapat menulis pos enrti blog anda.

Teknik yang hebat untuk melakukan ini adalah dengan hanya meminta pembaca anda terlebih dahulu menyertai anda di Twitter, Facebook atau LinkedIn. Jika mereka bertindak balas dengan baik, daripada hal ini mungkin menjadi topik yang hebat untuk ditulis. 

πŸ‘‰Satu contoh untuk ini datang dari Andrew Chen yang terkenal "menguji" idea blogpostnya di Twitter dahulu. Di mana dia hanya menulis satu petikan untuk melihat berapa ramai orang menyukai topik sebelum dia menulis blog tentangnya.

Tulis tentang diri sendiri terlebih dahulu
Tuliskan tentang diri sendiri & perkara yang berkaitan. Abaikan fakta yang beranggapan mungkin orang lain akan membaca apa yang anda tulis tetapi hanya memberi tumpuan sedikit sahaja maklumat yang disampaikan. 

Pengalaman secara bertulis untuk dirinya sendiri telah membuat perbezaan pada blognya dengan cara yang tidak diharapkan:

"Ya, sejak saya menulis untuk diri sendiri, saya telah mendapati bahawa saya menulis lebih banyak dan saya lebih banyak menerbitkan. Saya fikir sebab utama sebab itu saya tidak membuat keputusan sama ada untuk menerbitkan sesuatu berdasarkan daya tarikan / penerimaan yang akan diterima oleh penonton dalam penonton saya; sebaliknya jika saya mahu menerbitkan sesuatu, saya akan berbuat demikian". 

4. Bina senarai e-mel anda
Mula membina senarai e-mel anda dari hari pertama. Walaupun anda tidak merancang untuk menjual apa-apa, mempunyai senarai e-mel membolehkan anda mempromosikan kandungan baru anda kepada khalayak anda secara langsung tanpa perlu risau tentang kedudukan carian, Facebook EdgeRank, atau sekatan dalam komunikasi lain.

5. Suka pembaca yang sedia ada
Suka pembaca yang sudah ada. Banyak blogger yang agak terobsesi dengan mencari pembaca baru - sehingga mereka mengabaikan mereka yang sudah ada. Ya - cubalah untuk mencari pembaca baru tetapi meluangkan masa setiap hari menunjukkan pembaca semasa yang anda nilai mereka juga dan anda akan mendapati bahawa mereka akan membantu anda mengembangkan blog anda.

6. Misi Anda (Sekiranya Anda Memilih Untuk Menulis)
Anda mempunyai semangat membakar untuk blogging, ya? 

Adalah penting bahawa anda mengetahui beberapa perkara dahulu, seperti apa yang blog anda semua dan apa yang anda mahu lakukan dengannya. Mempunyai blog yang memacu kepada matlamat yang baik.

Seperti biasa yang pernah kita dengar kenyataan mengenai misi? Ia biasanya digunakan oleh perniagaan untuk mengenal pasti nilai, matlamat, dan tujuan - biasanya dalam beberapa kalimat yang mudah diingat. Ini penting bagi kejayaan sesebuah blog.

"Tetapi saya memulakannya pada ketika itu platform blogger tidak boleh menghasilkan wang. Jika anda ingin mencipta blog untuk menghasilkan wang, anda akan menulis secara berbeza daripada seseorang yang melakukannya untuk keseronokan sahaja. Buat penyataan misi yang fokus untuk mengetahui kandungan blog anda dan juga siapa pembaca (penonton) anda. "


Mari lihat contoh kenyataan misi dibawah

Amazon: "Visi kami adalah syarikat yang paling berpusat di bumi; untuk membina tempat di mana orang boleh mencari dan menemui apa sahaja yang mereka ingin beli dalam talian. "

IKEA: "Visi kami adalah untuk mewujudkan kehidupan seharian yang lebih baik bagi ramai orang. Idea perniagaan kami menyokong visi ini dengan menawarkan pelbagai produk perabot rumah yang direka bentuk dan berfungsi dengan harga yang sangat rendah sehingga sebanyak mungkin orang boleh membelinya. "

Nike: "Untuk membawa inspirasi dan inovasi kepada setiap atlet * di dunia."
Bolehkah anda melihat bagaimana pernyataan ringkas ini membimbing bagaimana setiap perniagaan beroperasi, menggembalakan keputusan yang besar kepada yang paling kecil? Ia berfungsi dengan cara yang sama dengan blog anda.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram