Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

10 Tip dan Triks Pantas Kelulusan Google AdSense 2018

10 Tips dan Trik Pantas Kelulusan Google AdSense 2018

Mendapatkan kelulusan Google Adsense untuk Blog atau Laman Web membuatkan kita Sakit Kepala pada hari ini kerana Google kini telah mengubah Dasar-dasar dan privasi bagi Negara-negara Asia menjadi yang lebih ketat kerana ramai yang memulakan aktiviti penipuan untuk mendapatkan wang menggunakan Akaun Google Adsense.

Bagi kita yang juga tinggal di Asia, akan bakal menghadapi banyak kesulitan untuk mendapatkan akaun Adsense yang diluluskan untuk laman web yang pertama anda. Tetapi bagi mereka yang benar-benar memahami sistem Google Adsense tidaklah sukar untuk mereka untuk mendapatkan Kelulusan Google Adsense untuk Laman Web mereka.

Hari ini saya ingin kongsi cara yang ampuh dan sah untuk mendapatkan Google Adsense yang telah diluluskan di Blog atau laman web anda. Ia tidaklah begitu sukar sekiranya anda betul-betul faham dan ikut peraturan dan dasar-dasar yang ditetapkan oleh Google, Blogger hanya perlu patuh bahawasanya seseorang tidak dapat mengelak dan melepasi proses tapisan review oleh Adsense Team selepas blogger melakukan apa-apa aktiviti penipuan terhadap Adsense kerana Google mempunyai banyak Algoritma Lebih Pintar untuk mengesan semua klik palsu.

Anda juga boleh menyemak: Alternatif Yang Lain Selain dari Google Adsense

Orang ramai menggunakan banyak helah Illegal untuk mendapatkan Kelulusan dari Google Adsense tetapi pada akhirnya mereka kehilangan wang dan juga akaun sekaligus. Disini saya akan Kongsikan 10 Tips untuk Mendapatkan Kelulusan dari Google Adsense. Kaedah yang saya akan kongsikan adalah secara sah dan berfungsi kerana saya telah mengujinya beberapa kali.

Ini adalah 10 Perkara yang Perlu dilakukan di Laman Web anda. Sebenarnya Anda Perlu Ubah Suai Laman Web atau Blog anda Menurut TOS Google Adsense dan di sini adalah semua perkara yang perlu anda lakukan untuk mendapatkan Kelulusan Anda dari Adsense untuk laman web anda.

Mendapatkan akaun Google Adsense yang diluluskan di Blog anda pada tahun 2018:
1. Kandungan Tulen dan Berkualiti:
Terlebih dahulu, anda memerlukan website berkualiti dan untuk itu anda memerlukan kandungan yang tulen dan berkualiti, seperti kandungan teks, Imej atau Video. Jangan gunakan kandungan yang dirakam, jangan benamkan (embeded) Video di laman web atau Blog anda. Anda hanya boleh menambah video jika perlu, tetapi jika anda akan membuat laman Video dan benamkan video dari YouTube dan Vimeo dll, daripada anda akan berada dalam Masalah BESAR kerana mengikut TOS Google Adsense mereka tidak menerima laman web dengan Embeded atau hanya - Video yang disalin.

Semak juga artikel: Bagaimana Meningkatkan Pendapatan Google AdSense

Jika anda ingin membuat Laman Web untuk Perkongsian Gambar, seperti beberapa laman Humor daripada Lebih baik jangan pergi untuk Adsense. Logik di sebalik Perkara ini adalah bahawa Google Adsense memerlukan Kandungan Berkualiti (Lebih Baik dalam Teks) supaya sistem mereka dapat mengesan kata kunci halaman web dan menyediakan iklan yang sangat berkaitan untuk pendapatan dan penukaran yang lebih baik.

Dan ...

Kebanyakan laman web gambar tidak mempunyai kandungan teks atau kami memanggil kandungan laman web ini sebagai Kandungan Nipis. Sekiranya anda ingin memohon tapak web tersebut (Tapak humor Gambar), berikut beberapa petua yang dapat membantu anda:

Gunakan Kata Kunci Teg Snippet dalam Gambar.
Gunakan keterangan yang sangat berkaitan untuk Imej dan cuba gunakan lebih banyak teks di dalamnya.

Menulis Sekurang-kurangnya 50-100 Perkataan teks kandungan dengan setiap gambar untuk memberitahu Bots bahawa Tapak itu mengandungi Kandungan Teks, perhatikan bahawa Kandungan harus unik dan tidak dicopy paste.

Jika anda Memohon Blog di mana anda berkongsi Kandungan Teks seperti Artikel, Tutorial dan Panduan saya cadangkan sekurang-kurangnya lebih baik menulis dan menerbitkan sekurang-kurangnya 20-30 artikel berkualiti sebelum memohon untuk Adsense, pastikan bahawa artikel tersebut diindeks oleh Google dan mesin carian lain dengan betul, Gunakan Imej yang betul dengan Teks Alt dalam pos untuk Keterlihatan dengan lebih baik.

2. Akaun Google Analytics dan Webmaster:
Laman anda harus mempunyai Kandungan Kualiti yang diindeks dalam enjin carian, contohnya seperti Google, Bing, Yandex, Yahoo dan sebagainya. Jadi pastikan untuk mendaftar Alat Webmaster Google dan kirimkan tapak web anda ke alat Webmaster dan Buat Peta terbitan (Sitemap) dan serahkan kepada alat webmaster Google dan Pastikan anda mempunyai konten yang cukup dan telah Indexed sebelum Menerapkan Google Adsense.

Untuk Menjejaki trafik Blog anda dan sumber trafik yang anda perlukan untuk membuat akaun analitik Google, so... buat pendaftaran untuk menggunakan akaun Gmail anda.

3. Navigasi yang betul:
Google suka laman web mesra pengguna. Laman Web anda sememangnya mudah untuk Menavigasi, Kategori yang betul, Menu, dll. Semakin baik mereka melihat dan bekerja lebih banyak adalah Peluang untuk mendapatkan Adsense yang diluluskan untuk Laman Anda.

Fikirkan cara ini ...

Anda melawat laman web teruk, berserabut dan tak teratur  bahkan Tiada Navigasi, adakah anda akan mengunjungi semula laman web tersebut?


Tak Mungkin...Betul ...tak?


Cuba buat Menu, dalam 70% kes yang saya perhatikan bahawa anda harus mempunyai sekurang-kurangnya 1 Menu untuk menambah halaman priority utama terbitan anda yang orang akan cari. Dengan cara ini, anda boleh meletakkan Tentang laman, atau halaman kenalan, atau bersifat privasi, anda boleh meletakkan halaman Dasar Privasi dalam menu itu untuk menunjukkan kepada pelawat bagaimana anda melindungi privasi mereka.

4. Mengenai Kami, Halaman Hubungi Kami:
Anda memiliki laman web dan tidak mempunyai laman web Mengenai Kami, Dasar Privasi dan Hubungi kami? kepada pelawat dan juga kepada diri sendiri. Anda harus mempunyai Laman Hubungi Kami supaya orang dapat menghubungi anda untuk sebarang sebab tertentu, seperti melaporkan masalah di laman web anda, atau menawarkan iklan Langsung untuk laman web anda, wajib untuk dibuat?

Membuat halaman Perihal kami dan Dasar Privasi adalah satu kemestian untuk mendapatkan permohonan Google Adsense anda diluluskan. Tulis sekurang-kurangnya 300-350 perkataan mengenai diri anda atau syarikat anda, atau sekurang-kurangnya mengenai matlamat laman web atau blog anda (apa pun ia). Buat halaman dasar privasi untuk memberitahu Pelawat anda betapa anda peduli dengan Privasi mereka, bagaimana anda menggunakan cookies di laman web anda dan untuk tujuan anda menggunakan cookies tersebut (Pengiklanan atau Analitik), memberitahu mereka bahawa anda sangat peduli tentang Privasi mereka dan tidak akan pernah menyalahgunakannya.

Terdapat beberapa laman web untuk membuat Kandungan untuk Dasar Privasi Laman Web anda (jelas Spunned) tetapi saya tidak fikir bahawa anda harus Mengompromi Imej laman web anda untuk hanya 500 Perkataan. Tulislah Diri Anda, ia tidak akan mengambil 20-30 Minit untuk menulis Laman Dasar Privasi Awesome untuk Laman Web anda, hanya semak beberapa laman web diluar sana dan lihat halaman Dasar Privasi mereka untuk mendapatkan idea bagaimana laman Dasar Privasi Laman web anda harus kelihatan dan ditulis sendiri.

5. Footer dan Header yang betul:
Anda mempunyai laman web Well Functioning yang betul? Buat Footer dan tambahkan beberapa widget kepadanya, Tuliskan Bit tentang laman web anda di footer dan taip laman TOP laman web anda di footer, seperti Tentang Kami, Hubungi Kami, dan lain-lain Header yang tepat seperti Logo Syarikat, Search bar, Menu dll, harus meliputi Header untuk menjadikan Laman Web anda kelihatan lebih baik.

6. Keluarkan Iklan Syarikat lain:
Inilah Perkara Yang Paling Penting yang perlu anda lakukan untuk laman web anda sebelum Memohon Google Adsense. Jika anda tidak mempunyai Google Adsense di laman web anda daripada anda mungkin menggunakan Iklan lain untuk menghasilkan pendapatan untuk laman web anda, contohnya seperti Bidvertiser atau Infolinks, buang semua iklan tersebut dari laman web anda sebelum memohon Google Adsense.

7. Optimalkan Laman Web anda:
Google Suka laman web yang cepat loading, tapak laman web yang loading cepat adalah laman web kegemaran Google. Google juga suka laman web Mudah Alih untuk memaparkan iklan kepada Penonton Mudah Alih. Optimalkan Laman Web anda untuk muaturun yang lebih cepat dan peranti Mudah Alih seperti tablet dan telefon pintar.

8. Laman Web Mesra Pengguna:
Semua yang saya jelaskan di atas adalah Menumpukan pada Mencipta laman web yang mesra pengguna, Jelas sekali Google suka laman web yang mesra pengguna sebab itu mereka telah memasukkan semua itu dalam TOS mereka. Perhatikan laman web lain dan cuba menilai laman web anda sendiri, adakah ia kelihatan baik? Adakah ia berfungsi lebih baik? Adakah pengguna suka Laman anda? Anda akan dapat Jawapannya sendiri nanti selepas tu....

Setelah dilindungi dalam semua pada faktor halaman, berikut adalah faktor lain yang perlu diingat semasa Memohon untuk Adsense.

9. Memberikan Maklumat Yang Benar (Semasa Menerapkan):
Semasa Memohon Google Adsense, Mengisi borang, simpan perkara ini dalam Fikiran untuk mendapatkan permohonan anda diluluskan. Pastikan nama penerima ditulis dalam borang itu mempunyai Kad Pengenalan (Negara Asal) kerana ia adalah orang yang sama yang akan dapat menerima wang Adsense (saya rasa sekarang boleh mengubahnya), tumpuan Utama anda harus menyediakan maklumat dalam bentuk yang sempurna.

Banyak memberi kesan pada imej keseluruhan laman web anda dan Aplikasi, cuba masukkan alamat surat menyurat anda, Seperti bermula dengan nombor Rumah, Alamat Jalan, Blok, Kawasan, Kod Pos, Kota, dll. Jika anda tidak mempunyai alamat anda juga boleh memohon menggunakan alamat rakan anda. Pastikan mengisi alamat yang betul kerana ia adalah alamat di mana mereka akan menghantar PIN pengesahan melalui pos.

10. Alamat E-mel:
Semasa Memohon Pastikan memasukkan alamat e-mel Branded anda, seperti nama@yoursite.com. Ia meningkatkan peluang mendapatkan permohonan anda diluluskan oleh Google Adsense. Sesetengah orang cuba tanpanya dan ia berjaya tetapi mereka memiliki laman web dan Blog Paling Sempurna, jika anda memiliki salah satu laman Blog atau Laman Web yang TERBAIK, silalah untuk mencubanya.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram