Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Berapa Bayaran Adsense Per 1000 Paparan?


Google Adsense adalah program yang sangat popular untuk mendapatkan wang dalam talian. Google Adsense menjana pendapatan sama ada pada setiap klik atau per-kesan.

Dalam artikel ini, saya akan menerangkan beberapa istilah utama Google Analytics. Mereka ialah Kadar Klik (CTR), Kos per klik (CPC), Kos per seribu (CPM), dan Pendapatan per seribu tera (RPM). Sebelum memahami syarat-syarat ini, kita perlu mengetahui tentang terma asas berikut, Layari: Adsense Help





Klik: Bilangan kali iklan diklik pada tempoh pelaporan yang diberikan.

Tangkapan: Tanggapan bermaksud pandangan pengguna bagi item tertentu di tapak anda. Ia boleh melihat halaman, unit iklan, atau iklan individu. Oleh itu, gambaran dapat diklasifikasikan lagi ke dalam 3 jenis - pandangan Laman, kesan Halaman dan kesan Iklan.

Paparan halaman: Paparan halaman dilaporkan setiap kali pengguna melihat halaman yang memaparkan iklan Google. Hanya satu pandangan halaman yang dikira pada satu masa tanpa mengira jumlah iklan yang dipaparkan pada halaman tertentu itu. Contohnya, jika halaman memaparkan 3 unit iklan dan ia dikunjungi dua kali maka dua paparan halaman dikira.

Tayangan halaman: Tayangan halaman dijana setiap kali pengguna melihat halaman yang memaparkan iklan Google. Halaman mungkin mengandungi lebih daripada satu iklan Google. Kesan unit iklan dikira secara berasingan.

Nota: Untuk Google Adsense, Halaman dan Tayangan Laman nampaknya sama.

Taksiran iklan: Tayangan iklan dilaporkan apabila iklan individu dipaparkan di tapak web anda. Sebagai contoh, jika halaman mengandungi 3 unit iklan dan jika ia dilihat 5 kali, maka anda mempunyai 5 halaman tera dan 15 (5 * 3) tera unit iklan.

Pertanyaan: Permintaan adalah permintaan yang dibuat setiap kali ke sistem Google untuk memaparkan unit iklan.

Sekarang, mari kita perolehi terperinci mengenai CTR, CPC, CPM dan RPM.

Kadar klik lalu (CTR)

Kadar klik per tayang (RKPT) adalah jumlah klik iklan yang dibahagikan dengan jumlah teraan, pandangan laman (View), atau pertanyaan yang anda terima. CTR menentukan berapa kerap pengunjung mengklik iklan anda.

CTR = (Klik / # tera, pandangan, atau pertanyaan) * 100%

Sebagai contoh,

Katakan:
Klik = 5, Views Halaman = 500

Oleh itu,
CTR = (Klik / Paparan Halaman) * 100%
CTR = (5/500) * 100%
RKP = 1%

Perhatikan bahawa Klik dibahagikan dengan mana-mana teraan halaman, paparan halaman, atau pertanyaan. Oleh itu, CTR boleh diklasifikasikan lagi dalam tiga jenis: CTR Iklan, CTR Halaman, dan CTR Pertanyaan.

RKPT = (Klik / # teraan halaman) * 100%
RKP Halaman = (Klik / # paparan halaman) * 100%
Rancangan CTR = (Klik / # pertanyaan) * 100%

Kos setiap klik (bpk)

Kos setiap klik (CPC) ialah jumlah yang anda peroleh setiap kali pengguna mengklik pada iklan anda. Dengan kata lain, CPC adalah kos yang Google membayar anda untuk satu klik iklan yang diletakkan di laman web anda. CPC untuk sebarang iklan ditentukan oleh pengiklan. CPC adalah kata kunci khusus. Kata kunci yang berbeza mempunyai nilai CPC yang berbeza. Alat Google AdWords boleh digunakan untuk mencari kata kunci dan nilai harga mereka.

Kos per seribu (iklan CPM)

CPM bermaksud tayangan Kos Per Ribu (M = Ribu dalam angka Rom).

Pengiklan yang menjalankan iklan CPM menetapkan harga yang dikehendaki setiap 1000 iklan yang disiarkan dan membayar setiap kali iklan mereka muncul.

Sebagai penerbit, anda akan memperoleh pendapatan setiap kali iklan CPM dihidupkan ke halaman anda dan dilihat oleh pengguna.

Iklan CPM bersaing dengan iklan kos per klik (CPC) dalam lelongan iklan Google, dan di antara kedua iklan tersebut, iklan yang diharapkan dapat memperoleh lebih banyak pendapatan untuk penerbit dipaparkan.

Hasil per seribu tera (RPM) / CPM Berkesan (eCPM)

Nota: Sebelum ia dipanggil eCPM. Sekarang, ia dipanggil RPM.

RPM adalah ciri pelaporan dan ini tidak mewakili jumlah sebenar yang dibayar kepada penerbit. RPM tidak mewakili berapa banyak penerbit yang diperolehi. Adsense RPM dari satu halaman (atau unit iklan) adalah anggaran pendapatan penerbit untuk setiap 1000 tera yang diterima.

Sebagai contoh, jika penerbit memperoleh $ 50 daripada tayangan halaman 2,500, maka
RPM = (Estimated Earnings / Impressions Page) * 1000
RPM = (50/2500) * 1000
RPM = $ 20

Perhatikan bahawa Anggaran Pendapatan dibahagikan dengan sama ada teraan halaman, paparan halaman, atau pertanyaan. Oleh itu, RPM dapat diklasifikasikan lagi ke dalam tiga jenis: RPM Ad, Page RPM, dan RPM Pertanyaan.

RPM Iklan = (Anggaran pendapatan / Tayangan iklan) * 1000
Halaman RPM = (Anggaran pendapatan / Bilangan paparan halaman) * 1000
Query RPM = (Anggaran pendapatan / Bilangan pertanyaan) * 1000

Pendapatan $ 100, $ 200 atau $ 300 sehari dengan Google AdSense boleh dilakukan dari pejabat rumah. Banyak pemilik laman web melakukannya. Satu-satunya perkara yang anda perlukan ialah perancangan, kerja, penentuan, dan semangat tentang topik atau niche anda.

Term Definisi
Sebelum menyelam ke dalam proses yang tepat, berikut adalah beberapa istilah untuk memahami lebih baik tentang Google AdSense.

AdSense: AdSense ialah apabila anda meletakkan Iklan Google pada tapak web anda, dan apabila pengunjung dari tapak web anda mengklik iklan, Google membayar 68% dari apa yang dibayar oleh pengiklan. Ia percuma untuk mendaftar.

CTR: Klik Melalui Kedudukan Iklan ialah bilangan klik iklan yang dibahagikan dengan bilangan jejak iklan individu. Katakan anda menunjukkan 3 iklan AdSense pada setiap halaman laman web anda, 1 paparan halaman adalah sama dengan 3 tayangan iklan. CTR = Klik / Ad Impressions X 100 Sebagai contoh, anda mendapat 5 klik daripada 500 tera iklan, RKP anda akan 1% (5 / 500X100). CPC: Kos Per Klik adalah hasil yang anda dapat setiap kali pengunjung mengklik pada iklan anda.

CPC ditentukan oleh pengiklan. Dalam beberapa pertandingan yang kompetitif seperti kewangan, pemasaran, produk dalam talian dan pengiklan lain mungkin bersedia membayar lebih setiap klik daripada yang lain. CPM: CPM bermaksud "Kos Per 1000 Tayangan." Kadang-kadang pengiklan memilih iklan CPM bukan bpk dan menetapkan harga mereka untuk 1000 tayangan iklan. Dan mereka membayar setiap kali iklan mereka muncul di mana-mana halaman web.

Apa yang Diperlukan Untuk Membuat $ 100 Hari Dengan AdSense Apabila RKPT anda adalah 1% dan bpk purata anda adalah $ 0.25. ia cukup berjaya untuk membuat $ 100 dolar sehari, dan banyak orang melakukannya.


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram