Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Adakah Anda Bersedia Untuk Indeks Bergerak-Pertama Google

Google mengumumkan bahawa kelajuan halaman itu akan menjadi faktor penarafan, adakah anda fikir itu bermakna kita akan melihat pelancaran pertama mudah alih? Adakah kita perlu mula memberi perhatian kepada skor lebih dari sebelumnya?

BG: Saya fikir, pada asasnya, anda betul. Google membuat pendirian yang jelas tentang perkara sebenarnya merupakan perkara yang jarang berlaku ... mereka cuba memastikan bahawa orang mendapat kepentingannya.

Walau bagaimanapun, walaupun terdapat juga sisi lain cerita, jika anda melihat segala-galanya di sekeliling kelajuan dan kemudian jelas pada suatu ketika, halaman mudah alih yang dipercepatkan, inisiatif AMP, yang saya fikir secara jujur ​​dalam erti kata bahawa anda tidak dapat memulakan AMP tanpa HTTPS, sekarang anda memerlukan HTTPS.

Kemudian anda boleh mengatakan itu hanya cara lain untuk Google, di mana pengguna perlu menyesuaikan dengan perkara yang mahu mereka lakukan. 


Walau bagaimanapun, dengan jujur, saya melihat manfaatnya. Apa pendapat anda...kita semua memang tidak sanggup menunggu laman web sendiri dimuaturun dengan sangat lambat. Benar tak pandangan saya?


Kita mungkin tidak tahu begitu banyak tentang SEO. Ya, mempunyai pengetahuan mengenai kecekapan crawl yang lebih baik. Tetapi secara umumnya ia mengenai pengalaman pengguna - ini harus menjadi perkara asas dan utama.

Pada bulan Oktober 2016, Google mula mengumumkan pelannya untuk mengutamakan indeks carian mudah alih menerusi indeks desktop mereka.

Sejak itu, peralihan ke indeks mudah alih pertama adalah yang paling diperkatakan ketika ini.

Dengan pelaksanaan penuh yang akan berlaku tidak lama lagi, adalah penting untuk melihat bagaimana profesional SEO yang bersedia untuk perubahan ini.

Untuk episod Search Engine, pengarah carian organik di Google, yang berkongsi pandangan mengenai indeks pertama mudah alih Google dan faktor lain yang profesional SEO perlu dipertimbangkan ketika bersiap sedia untuk peralihan SEO Mobile-Friendly.




Apakah pendapat anda tentang indeks mudah alih pertama?

(BG): Ia satu perkara yang menarik ... buat sementara waktu - sekarang - tiada yang benar-benar memahami atau mungkin ada yang sedikit musykil dan keliru untuk benar-benar memahami apa yang sedang berlaku.

Kira-kira dua tahun yang lalu apabila mereka mula-mula mengetahui bahawa indeks mudah alih pertama pada dasarnya beralih beberapa perkara ...

Mereka pada hakikatnya akan menggunakan kehadiran web mudah alih dan menilai perkara berdasarkan mobile - dan bukan seperti yang mereka lakukan hari ini menggunakan desktop.

Sekarang ini tidak penting dari perspektif pemarkahan jika tapak mudah alih pantas atau tidak.

Walau bagaimanapun, dari perspektif pengguna itu cerita yang sama sekali berbeza. Kerana kita tidak mahu menunggu tapak mudah alih dimuatkan. Lebih teruk jika tapak mudah alih lambat jika berbanding laman desktop.

Google mengumumkan bahawa kelajuan halaman itu akan menjadi faktor penarafan, adakah anda fikir itu bermakna kita akan melihat pelancaran pertama mudah alih? Adakah kita perlu mula memberi perhatian kepada skor lebih dari sebelumnya?

BG: Saya fikir, pada asasnya, anda betul. Google membuat pendirian yang jelas tentang perkara sebenarnya merupakan perkara yang jarang berlaku ... mereka cuba memastikan pengguna mendapat kepentingannya.

Walau bagaimanapun, jika anda melihat kelajuan dan kemudian jelas pada suatu ketika, anda harus melihat halaman mudah alih yang dipercepatkan, inisiatif AMP, yang saya fikir secara jujur ​​mempunyai sekurang-kurangnya rasa politik untuk itu dalam erti kata bahawa anda tidak dapat memulakan AMP tanpa HTTPS, sekarang anda memerlukan HTTPS.

Kemudian anda boleh mengatakan itu hanya cara lain untuk Google, di mana orang harus benar-benar menyesuaikan diri dengan perkara yang mereka mahu mereka lakukan. 

Walau bagaimanapun, dengan jujur, saya melihat manfaatnya. Kita semua tidak sanggup menunggu tapak dimuatkan. Betul tak?

Saya rasa ia tidak begitu banyak tentang SEO. Ya, semoga kita mempunyai kecekapan merangkak yang lebih baik. Tetapi secara umumnya ia mengenai pengalaman pengguna - ia harus menjadi yang pertama dan utama.

Apa yang anda fikir adalah kelajuan halaman yang baik?
BG: Saya fikir dulu dan terpenting, PageSpeed ​​Insights membuat jaringan bahawa Google beberapa tahun yang lalu dengan alat yang mereka sediakan ada masalah kerana nombor ini tidak mencerminkan betapa cepatnya laman web itu.

Pertama ialah alat pemarkahan dalam PageSpeed Insights

Perkara kedua ialah Mengemaskini Masa Dikemudiankan dalam Search Console.




Jika anda melihatnya, itu hanya pada jenis fail yang berlainan. Tahukah anda bahawa fail CSS atau JavaScript adalah lebih cepat berbanding daripada laman web penuh. Anda boleh melihat perkara naik dan turun, tetapi secara amnya, itu juga bukan nombor yang sepatutnya.

Pengukuran dengan menggunakan sesuatu seperti Webpagetest.org dan kemudian menggunakan Indeks Kelajuan dan mungkin Waktu untuk Interaktif. Google menggambarkan pada beberapa titik perubahan tetapi itu tidak mencukupi.

Bilakah unsur yang paling relevan di tapak benar-benar muncul dan bolehkah anda mengambilnya?

Jika anda berfikir, dalam logik YouTube, satu-satunya perkara yang anda mahukan ialah menonton video dan video itu adalah elemen hebat anda. Itulah perkara yang perlu ada sepatutunya.

Sekiranya pemilik laman web membuat versi mudah alih dari laman web mereka atau responsif benar-benar cara terbaik sekarang untuk mudah alih, mudah alih siap?

BG: Saya fikir responsif mungkin mempunyai kelebihan yang anda tidak perlu lakukan dua kali.

Google telah menyatakan secara berulang-ulang, dan saya rasa ia akan berlaku, jika sekarang di laman desktop anda, anda mempunyai data berstruktur dan semua jenis pengoptimuman yang bagus sudah ada dan anda tidak melakukannya pada m-dot , anda juga perlu menyegerakkan perkara kerana jika mereka melampirkannya dan kemudian meletakkan berdasarkan m-dot. 

Saya rasa itulah salah satu sebab utama mereka menyokong dan mengiklankan untuk responsif. Kerana pada responsif pada asasnya ia hanya satu laman web dan satu URL di mana barangan anda berada di sana tidak kira apa jenis resolusi atau jenis crawler, sama ada desktop, sama ada mudah alih, berakhir pada mengumpul data dan memprosesnya selepas itu.

Saya fikir ia adalah sebab utama untuknya. Kelemahannya walaupun jika anda menghidupkannya, pengoptimuman prestasi di laman responsif sebenarnya lebih sukar.

Tetapi jika anda melakukannya dengan betul dan anda melakukannya dengan baik, saya percaya responsif adalah penyelesaian yang hebat kerana anda tidak perlu mengekalkan laman web yang berbeza untuk pelbagai jenis peranti.


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram