Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Kenapa Perlu Menggunakan Facebook Messenger Untuk Pemasaran


Pesanan Facebook ketika ini, dan sebelumnya walaupun belum lama digunakan tetapi ia telah memberi kesan yang sangat besar. Dengan 1.2 bilion pengguna aktif, ⅙ penduduk global telah menggunakan aplikasi ini.

Facebook Mesenger adalah Apl pemesejan telah menjadi masa yang sangat popular, dengan banyak generasi muda menghabiskan lebih banyak masa bersosial melalui mesej teks, daripada perbualan bersemuka. Terdapat banyak platform yang berbeza, bersaing untuk pengguna, dalam ekosistem apl pemesejan. Merupakan medan perang aplikasi pemesejan, Facebook Messenger juga memimpin Whatsapp untuk keahlian, sementara WeChat dominan di China, dengan lebih dari 90% menggunakan aplikasinya.

Walaupun lokasi geografi memainkan peranan dalam menentukan populariti apl pemesejan, peningkatan penggunaan Facebook Messenger masih tidak terkawal, dengan 1.2 bilion pengguna aktif yang menjadikan ⅙ populasi global. 88% orang dewasa dalam talian adalah sekurang-kurangnya satu daripada empat perkhidmatan utama Facebook: Facebook, Facebook Messenger, Instagram atau WhatsApp.

Untuk perniagaan, aplikasi Messenger adalah kira-kira 3 tahun. Pada persidangan F8 2015, Facebook melancarkan ciri Messenger baru ini untuk memperbaiki cara perniagaan berkomunikasi kepada pelanggannya. Ia diambil seketika untuk mengemukakan Facebook Messenger sebagai aplikasi perniagaan untuk digunakan dalam proses penjualan dan pemasaran mereka, bagaimanapun, sejak 2015 lebih daripada 1 bilion mesej telah dihantar setiap bulan antara pelanggan dan perniagaan. Jadi, ia pasti mendapat tempat.

Grafik ini dari Statista menunjukkan peningkatan jumlah bilangan pengguna Facebook Messenger di Amerika Syarikat, dari tahun 2014 dan seterusnya, dan meramalkan pertumbuhan lebih lanjut sehingga tahun 2020. Pada tahun 2014, 64.9 juta pengguna telefon bimbit AS mengakses aplikasinya untuk berkomunikasi dan angka ini diunjurkan berkembang kepada 139.2 juta pengguna pada tahun 2020.
Kenapa Perlu Menggunakan Facebook Messenger Untuk Pemasaran

Dengan pelbagai penyelidikan yang menunjukkan pertumbuhan menaik dalam penggunaan aplikasi messenger, seperti Facebook Messenger, sudah tiba masanya untuk bertanya. Bagaimanakah jenama boleh menggunakan Facebook Messenger untuk Pemasaran perniagaan mereka?

Terdapat banyak cara yang boleh digunakan oleh jenama ini:

Bercerita - Buat cerita dan kandungan interaktif untuk melibatkan prospek anda.

Sokongan Pelanggan - Memberi jawapan kepada soalan biasa.

Menjual - Sarankan penyelesaian atau saran tersuai melalui iklan.

Transaksional - Menggunakannya untuk menghantar mesej transaksional, seperti pengesahan pembelian atau penghantaran.

Digest - Buletin tetap atau mencerna untuk catatan dan perkembangan terkini blog anda.

Peringatan - Sebelum webinar, bengkel atau acara langsung.

Kesedaran - Membantu prospek memahami apa yang anda lakukan dan bagaimana anda boleh membantu.

Anda boleh mengetahui lebih lanjut mengenai cara memanfaatkan Facebook Messenger untuk meningkatkan prestasi jenama anda dari Win Quick di Facebook Messenger Marketing.

Bukan sekadar saluran komunikasi tetapi saluran perbualan
Setiap bulan 1.2 bilion orang aktif menggunakan Facebook Messenger untuk berkomunikasi dengan keluarga, rakan dan kenalan. Lebih ramai orang secara aktif menggunakan aplikasi Messenger daripada mereka menggunakan rangkaian media sosial seperti Twitter, Facebook dan Instagram.



Pengguna juga telah menukar satu bilion mesej dengan perniagaan pada Messenger setiap bulan. Bagi sesetengah orang, ia menjadi saluran komunikasi utama. Tetapi kita tidak boleh lupa bahawa ia adalah platform perbualan yang pertama. Jenama perlu mengekalkan aspek perbualan kerana itulah sifat platform.

Menurut laporan perdagangan, kadar perbualan rata-rata di kedai berkisar antara 20-30%, sedangkan dalam talian, kadar itu turun ke sub 10% bergantung pada kekuatan jenama. Sebab-sebab yang jelas untuk itu boleh menjadi pengalaman kaya, visual dan ketara yang pelanggan dapat apabila mereka secara fizikal melawat kedai. Walau bagaimanapun, sebab lain adalah sokongan dan perkhidmatan pelanggan yang segera diterima di dalam kedai, sehingga penting bagi platform dalam talian untuk dapat bersaing dengan tahap perkhidmatan pelanggan.

Jenama perlu dapat memberikan pengalaman pelanggan yang lebih peribadi dan tepat waktu. Laporan itu juga mengulangi bahawa 53% pengguna lebih cenderung untuk membeli-belah dengan perniagaan yang mereka boleh mesej, menjadikannya berbaloi untuk perniagaan mempertimbangkan untuk menggerakkan martech yang lebih baru, lebih inovatif seperti chatbots dan UI perbualan.

Menurut Huffingtonpost, 60% daripada populasi milenium sudah menggunakan chatbots dan 71% telah menyatakan bahawa mereka ingin mencuba menggunakannya. Sebenarnya, chatbots yang dipasang pada aplikasi messenger, seperti Facebook Messenger, akan melihat kenaikan penggunaan dalam tempoh 2018. Perniagaan boleh menggunakan chatbots berasaskan messenger sebagai cara yang lebih kos efektif, untuk menghantar pelanggan kandungan yang diperibadikan, menawarkan eksklusif tawaran dan mencadangkan pembelian.

Kecerdasan Buatan telah menjadi topik hangat dalam pemasaran, sepanjang tahun 2017, tetapi AI adalah istilah yang luas yang meliputi pelbagai teknologi yang berbeza. Kecerdasan Buatan bermaksud teknologi yang bertujuan untuk meniru kecerdasan manusia, yang merangkumi pelbagai kemampuan seperti chatbots, suara dan pengiktirafan imej. Dan lain-lain, Smart Insights menampakkan setiap aplikasi AI yang berlainan dan implikasinya untuk pemasar dalam artikel terperinci tentang Aplikasi Kepintaran dalam pembuatan .

Apa yang boleh dilakukan oleh Facebook Messenger

Seperti yang saya nyatakan di atas, menggunakan bots Facebook Messenger banyak seperti pemasaran e-mel. Tetapi bukannya menggunakan e-mel yang anda gunakan mesej Facebook.

Ia tidak berubah. Apa yang telah berubah ialah pandangan tentang Facebook Messenger.

Saya kini sedar bahawa Facebook Messenger mempunyai jangkauan besar, tahap interaktiviti yang lebih tinggi, dan lebih banyak kemampuan AI daripada email.

Jadi apa maksudnya?

Ini bermakna saya mengambilnya dengan serius apabila Facebook Messenger meningkat sebagai alat pemasaran tambahan.

Inilah yang anda boleh lakukan dengan bot Facebook Messenger.

  • Anda boleh menyampaikan urutan pesanan kepada orang-orang dalam Messenger.
  • Anda boleh mencipta saluran jualan yang membawa jualan tepat di dalam Messenger.
  • Anda boleh menghantar muat turun (seperti peningkatan sumber dan kandungan) melalui Messenger.
  • Anda boleh mempunyai perbualan automatik dengan pengguna sebenar pada Messenger menggunakan AI.
  • Ada satu lagi yang boleh anda lakukan.

Ia mudah dan berjaya.
Saya tidak tahu mengenai anda, tetapi saya menggunakan Facebook Messenger sepanjang masa. Saya menggunakannya lebih daripada menghantar mesej, lebih daripada WhatsApp, dan lebih daripada e-mel.

(Semasa saya menulis artikel ini, saya menghantar 28 perbualan Messenger di iPhone saya).

Pemesejan, pemesejan, dan aplikasi IM telah menjadi sifat kedua bagi banyak orang.

Ia bukan e-mel yang akan pergi. Hanya pemesejan itu adalah cara utama yang banyak orang berkomunikasi.

Sudah jelas bahawa Facebook Messenger boleh menjadi saluran pemasaran yang berkesan.


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram