Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Panduan Lengkap Buat Blog WordPress

Latihan Wordpress Lengkap Untuk Bermula (Kursus WordPress)

Panduan Lengkap Buat Blog WordPress

Belajar Membina Laman Web Wordpress dan Blog dari Scratch

Penerangan
Kursus Wordpress telah direka dari perspektif newbie untuk menyediakan panduan langkah demi langkah dari A-Z untuk membuat laman web Wordpress anda. Ia bukan sahaja meliputi kerangka konseptual sistem berasaskan wordpress tetapi juga meliputi aspek praktikal membina laman web moden atau blog. 

Panduan Lengkap Buat Blog WordPress

Ini adalah "Cara Membuat blog Wordpress" dan selepas kursus ini anda dengan mudah bermula untuk membina laman web profesional anda sendiri untuk laman web perniagaan atau blog bisnes untuk diri anda sendiri.

Panduan Lengkap Buat Blog WordPress
Anda akan bermula dengan blok pembangunan Wordpress dalam pemasangan dan mengikutinya dengan teori Pengurusan Kandungan. Anda kemudian akan mempelajari blok pembangunan utama Panel Admin Wordpress. Unit seterusnya akan mengajar anda tentang Pos, halaman dan Forum. Pengurusan Plugin adalah unit seterusnya yang akan mengajar anda untuk menambah galeri dan video yang menarik ke Laman Web atau Blog anda. 

Anda juga akan mengetahui tentang tag SEO dan Meta. Unit terakhir akan menjadikan tema yang menjadikan laman web anda kelihatan profesional dan memberikan reka bentuk menarik yang anda suka. Anda juga akan belajar untuk membuat tema anda sendiri.

Kami pasti anda akan menjadi Guru Wordpress selepas kursus ini.

Siapakah penonton sasaran?
Sesiapa yang ingin membuat laman web atau Blog profesional.

Latihan dan Tutorial WordPress
Ketahui cara membina laman web atau blog di WordPress dengan tutorial video kami. Dalam kursus ini, anda akan belajar cara memasang WordPress dan mengkonfigurasinya untuk SEO, merancang tema WordPress, membuat laman web e-dagang, dan menerbitkan imej dan catatan anda dengan sistem pengurusan kandungan WordPress sumber terbuka.

Kursus ini adalah untuk sesiapa sahaja yang mencari laman web atau tema WordPress kerjaya, atau bahkan penggemar yang ingin belajar kemahiran baru.

Anda juga akan memulakan kursus dengan mengenali WordPress dan melihat cara memasangnya dengan menggunakan localhost. Anda juga kemudian melihat keperluan WordPress seperti posting blog, halaman, menu navigasi dan memasang/menukar tema, semasa membina laman web blog anda sendiri.

Sebaik sahaja anda mempunyai asas-asas yang dilindungi, anda bergerak untuk menyesuaikan blog menggunakan slider, widget, imej header dan bekerja dengan customiser. Anda juga akan mendapat peluang untuk mengoptimumkan tapak web anda untuk enjin carian dan membuat sandaran.

Projek kedua mengambil pengetahuan WordPress anda lebih jauh lagi. Anda mencipta kedai eCommerce berfungsi sepenuhnya. Lebih banyak teknik diperkenalkan sepanjang projek ini seperti tema kanak-kanak, berurusan dengan produk, kategori, penghantaran, cukai, semua sambil membina sebuah laman web yang khusus yang indah.

Setelah melengkapkan 2 projek pertama, anda mengalihkan perkara lebih jauh lagi dengan memperkenalkan anda kepada pembangunan tema WordPress dengan menukar laman web HTML & CSS sedia ada ke tema WordPress berfungsi sepenuhnya. Bahagian ini melibatkan pengekodan dalam PHP, tetapi jika anda baru untuk PHP terdapat bahagian dasar PHP untuk mempercepatkan proses kerja anda.

Projek ini memperkenalkan teknik baru dan anda akan mendapat pengetahuan yang lebih mendalam tentang bagaimana tema WordPress dicipta. Anda akan mempelajari bagaimana templat WordPress digunakan dan belajar tentang pelbagai fungsi WordPress untuk membina tema Wordpress.

Akhirnya, bahagian terakhir akan difokuskan pada teknik yang berguna untuk menambah pengetahuan WordPress anda. Di sini kami akan meliputi mengeksport laman web localhost anda ke pelayan langsung, pelbagai plugin dan lain-lain

Semua imej dan fail dan lain-lain yang anda perlukan dimasukkan untuk dimuat turun, juga tidak perlu perisian tambahan, langganan atau pembelian dll untuk menyelesaikan atau mengambil kursus ini.

Jadi adakah anda bersedia untuk mengambil reka bentuk web anda atau kemahiran WordPress ke peringkat seterusnya?

Kursus ini direka untuk mengajar sesiapa untuk membina laman web yang direka khas, responsif, profesional dan unik dengan perisian paling mudah dan paling profesional dan biasa, WordPress. Dalam kursus ini, saya akan membimbing anda melalui proses mewujudkan laman web mencari dan berfungsi yang paling menakjubkan dan profesional yang anda akan jumpa dari awal hingga akhir. Kursus ini berorientasikan tindakan; bermakna anda akan membina laman web anda bersama saya dan langkah demi langkah. Anda akan belajar bagaimana membina laman web anda dalam masa sehari atau kurang! Sebuah laman web yang anda akan sentiasa bangga, dan satu yang anda akan buat sendiri.

Berikut adalah beberapa perkara yang akan anda pelajari dalam kursus ini:
  • Dapatkan nama domain dan akaun hosting web anda sendiri.
  • Ketahui cara memasang dan mengkonfigurasi WordPress pada nama domain anda.
  • Ketahui apa tema dan plugin dan cara menggunakannya.
  • Dapatkan tema RM 49 luar biasa secara PERCUMA dan pasang pada nama domain anda.
  • Bina laman web anda dari A-Z sendiri.
  • Buat logo mudah anda sendiri, secara PERCUMA.
  • Ketahui cara Optimalkan prestasi dan keselamatan laman web anda.
  • Menerbitkan Laman Web anda dengan pengoptimuman enjin carian yang lebih baik (SEO).
Bermula dari aspek yang paling umum, dan semua cara untuk butiran terkecil, semuanya telah dikumpulkan dengan susah payah, diuji dan ditawarkan kepada anda di pinggan emas dalam kursus ini. Saya juga akan mengajar anda bagaimana untuk mengoptimumkan laman web anda dari segi keselamatan, prestasi dan enjin carian Berikut adalah beberapa perkara yang akan anda pelajari dalam kursus ini:
  • Dapatkan nama domain dan akaun hosting web anda sendiri.
  • Ketahui cara memasang dan mengkonfigurasi WordPress pada nama domain anda.
  • Ketahui apa tema dan plugin dan cara menggunakannya.
  • Dapatkan tema RM49 menakjubkan secara PERCUMA dan pasang pada nama domain anda.
  • Bina laman web anda dari A-Z sendiri.
  • Buat logo mudah anda sendiri, secara PERCUMA.
Ketahui cara Optimalkan prestasi dan keselamatan laman web anda.
Menerbitkan Laman Web anda dengan pengoptimuman enjin carian yang lebih baik (SEO).


Bermula dari aspek yang paling umum, dan semua cara untuk butiran terkecil, semuanya telah dikumpulkan dengan susah payah, diuji dan ditawarkan kepada anda di dalam kursus ini. Saya juga akan mengajar anda bagaimana untuk mengoptimumkan laman web anda dari segi keselamatan, prestasi dan pengoptimuman enjin carian. Akhirnya, anda akan mendapat laman web yang bukan sahaja kelihatan hebat dan profesional, tetapi juga mempunyai prestasi yang hebat, keselamatan yang ketat, dan yang dioptimumkan untuk menjadi lebih baik pada enjin carian seperti Google.

Kursus ini pastinya untuk anda jika: Anda berminat untuk memulakan kerjaya menguntungkan baru dalam reka bentuk web dan membuat sehingga RM 5000 untuk setiap laman web yang anda buat, Anda mempunyai perniagaan dan anda ingin meningkatkan produktiviti anda dan membuat lebih banyak wang oleh mempunyai laman web RM3000 +, Anda mempunyai idea yang anda ingin menyebarkannya ke dunia luar melalui dalam talian, Anda memerlukan laman web peribadi untuk diri sendiri, Anda mendengar tentang Sistem Pengurusan Kandungan WordPress (CMS) dan ingin menguasainya, Atau anda tidak tahu apa yang WordPress. 

Selamat membaca dan semoga bermanfaat...


Comments

  1. I unquestionably getting a charge out of each and every piece of it and I have you bookmarked to look at new stuff you post.
    360DigiTMG

    ReplyDelete
  2. Unfathomable Article it its really helpful and creative update us as frequently as conceivable with new updates. its was genuinely critical. you're really amazing.
    https://360digitmg.com/course/cyber-security-certification-course-training

    ReplyDelete
  3. Unfathomable Article it its really helpful and creative update us as frequently as conceivable with new updates. its was genuinely critical. you're really amazing.

    cyber security course

    ReplyDelete

Post a Comment

Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.

Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.

Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).

Terima Kasih.

The Blogler (Aku Pakar Blogger).

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram