Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Untuk Menetapkan Facebook Live

Cara Untuk Menetapkan Facebook Live.


Cara Setting Facebook Live Untuk Lebih Ramai Penonton

1. Pergi ke Feed News, dan klik pilihan "Live" yang ditandakan oleh ikon camcorder.
2. Beri akses Facebook ke kamera dan mikrofon anda apabila diminta.
Pilih tetapan privasi anda.
Tulis perihal yang menarik.
Tandakan friend, pilih lokasi anda, atau tambah aktiviti.
Sediakan pandangan kamera anda.


Cara Untuk Menetapkan Facebook Live.


Tambah kanta, penapis, atau menulis ke video anda.
Pada April 2016, Facebook melancarkan Facebook Live: perkhidmatan streaming video secara langsung yang membolehkan sesiapa disiarkan dari peranti mudah alih mereka terus ke Facebook News Feed mereka.


Cara Untuk Menetapkan Facebook Live.

Sejak pelancarannya, video live streaming telah berkembang popular, dengan 16% pemasar menyiarkannya pada 2016. Facebook Live sangat popular - video melihat 3X penglibatan video tradisional yang dikongsi dalam platform, dan berjuta-juta pengguna telah menghidupkan aliran di Facebook di seluruh dunia.

Mengapa pemasar begitu teruja dengan Facebook Live? Kerana ia adalah cara yang menyeronokkan dan mudah untuk mereka menggunakan kuasa video untuk menyampaikan berita dan berkongsi cerita jenama produk mereka, dan membina hubungan lebih rapat dengan peminat dan pengikut - dalam masa nyata.

Walau bagaimanapun, untuk konsep yang sedemikian, Facebook Live mempunyai banyak perkara kecil yang perlu anda belajar jika ingin memanfaatkan sepenuhnya platform Facebook. Panduan ini akan membantu anda mempelajari helah terbaik untuk membuat perbezaan yang besar dalam menyemak berapa ramai orang melihat siaran langsung anda, bagaimana mereka terlibat dengannya, dan bagaimana ia berfungsi.

Klik di sini untuk memuat turun panduan percuma pemasaran untuk Facebook Live.

Dalam siaran ini, kami akan berjalan melalui cara menyiarkan di Facebook Live, bagaimana untuk menganalisis prestasi video anda secara langsung, dan beberapa petua dan cara untuk mendapatkan yang terbaik dari platform. (Klik di sini untuk melangkau ke petua.)

Bagaimana Menyiarkan di Facebook Live
Facebook Live bermula sebagai ciri penyiaran mudah alih sahaja, tetapi kini, Laman Facebook boleh disiarkan dari mana-mana peranti mudah alih atau komputer desktop. Kami akan menerangkan cara menyiarkan dari peranti mudah alih dan desktop dalam bahagian di bawah.

Bagaimana Menyiarkan di Facebook Live melalui Mudah Alih
Untuk bermula, keluar peranti mudah alih anda dan buka apl Facebook.

Langkah 1: Pergi ke Berita Berita, dan klik pilihan "Live" yang ditandakan oleh ikon camcorder.
Anda juga boleh pergi secara langsung pada profil Facebook anda sendiri. Buka bar status dengan klik teks yang berbunyi "What's On Your Mind?" Kemudian, pilih pilihan "Live Video" dari menu.

Langkah 2: Beri akses Facebook ke kamera dan mikrofon anda apabila digesa.
Anda akan berhenti menerima arahan ini selepas kali pertama anda menggunakannya.

Langkah 3: Pilih tetapan privasi anda.
Jika anda mempamerkan jenama, anda mungkin mahu menjadikannya umum. Sekiranya anda mempapar sendiri, anda mungkin mahu menyiarkan siaran anda untuk rakan-rakan. Tetapi jika anda baru di Facebook Live dan ingin mengujinya terlebih dahulu, atau mahu melihat apa yang akan kelihatan seperti itu, kemudian tukar tetapan privasi kepada "Only Me." Anda boleh mencari pilihan "Only Me" dengan mengklik "next" dan skroll semua ke bahagian bawah.

Langkah 4: Tulis keterangan yang menarik.
Beri siaran anda penerangan, yang akan muncul pada Suapan Berita orang seperti kemas kini status di atas video. Untuk mendapatkan orang yang sesuai, tulis tajuk menarik perhatian dan bantu mereka memahami apa penyiaran anda. 

Langkah 5: Tag rakan anda, pilih lokasi anda, atau tambah aktiviti.
Klik ikon di bahagian bawah skrin anda untuk menandakan orang yang berada dalam video Facebook Live, tambahkan lokasi dari tempat anda menangkap, atau kongsi apa yang anda lakukan dalam siaran. Sentuhan ini boleh menambah keperibadian yang lebih kepada video anda, meningkatkan keterkaitan, dan membuat orang ingin menyesuaikannya.

Langkah 6: Sediakan pandangan kamera anda.
Sebelum anda mengklik "Go Live," pastikan kamera anda menunjuk ke arah yang anda mahu. Latar belakang skrin persediaan anda akan menunjukkan kepada anda apa yang dilihat oleh kamera anda. Sekiranya anda ingin menukar pandangan kamera ke diri sendiri atau sebaliknya, hanya klik ikon anak panah berputar di sudut kanan atas skrin anda.

Langkah 7: Tambah kanta, penapis, atau menulis dan lukis ke video.
Ketik ikon tongkat sihir di sudut kanan atas skrin anda, dan pilih jika anda mahu menambah kanta ke wajah anda, tukar penapis kamera, atau tulis atau lukis untuk membuat video lebih aneh.

Langkah 8: Klik butang "Go Live" biru untuk memulakan penyiaran.
Sebaik sahaja anda mengklik, Facebook akan memberi anda undur - "3, 2, 1 ..." - dan kemudian anda akan hidup. Sebaik sahaja anda mula streaming, video langsung anda akan muncul dalam Suapan Berita anda - dan Suapan Berita lain - seperti mana-mana pos lain.

Siaran anda boleh sampai 90 minit. Perlu diingat bahawa semakin lama anda menyiarkan, lebih ramai orang yang sedang menatal melalui Suapan Berita mereka di Facebook akan tersekat pada siaran anda.

Langkah 9: Berinteraksi dengan penonton dan pengulas.
Untuk memastikan penonton anda terlibat, dorong mereka untuk berinteraksi dengan video langsung anda (yang akan membantu kedudukan anda dalam Suapan Berita orang lain). Anda juga boleh berinteraksi dengan mereka berdua dengan bercakap terus kepada mereka dalam video anda dan, Jika anda mahu, dengan orang lain memberi maklum balas kepada komen dari komputer di tempat lain. Di manakah anda dapat melihat komen-komen ini? Semasa anda menyiarkan, anda akan melihat masa berlalu di sebelah kiri atas bersama bilangan penonton, dan komen akan dipaparkan secara langsung di bahagian bawah suapan. 

Mereka akan muncul dalam susunan kronologi terbalik, seperti di Twitter, jadi ingatlah bahawa yang lebih awal mungkin lebih jauh. Nota: Anda juga boleh menyekat pemirsa semasa siaran langsung dengan mengetik gambar profil bersebelahan dengan ulasan penonton dan kemudian mengetik "Blok." Anda boleh menyahsekat seseorang yang anda telah disekat sebelumnya juga. 

Langkah 10: Klik "Selesaikan" untuk menamatkan siaran
Sebaik sahaja anda melakukan ini, video akan kekal pada Garis Masa atau Halaman anda seperti mana-mana pos video lain. 

Langkah 11: Siarkan jawapan anda dan simpan video tersebut ke roll kamera anda. Sebaik sahaja anda selesai siaran anda, anda akan dipenuhi dengan skrin yang sama dengan yang saya ada tangkapan skrin di bawah. Jika anda ingin menyiarkannya, itu akan membolehkan orang lain melihat video anda sebaik sahaja anda berhenti bersiaran. Kemudian, klik butang muat turun untuk menyimpan video ke roll kamera supaya anda mempunyai salinan asal untuk disimpan. 

Langkah 12: Anda sudah selesai. Anda boleh kembali ke pos pada Timeline atau Page anda dan edit penerangan, menukar tetapan privasi, atau padamkan video, sama seperti anda menerima sebarang catatan lain.


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram