Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Pengenalan Kepada Teknologi Maklumat / Teknologi Web

Pengenalan Kepada Teknologi Maklumat / Teknologi Web


Ketika dalam memastikan anda mendapat pekerja berkaliber yang betul, anda perlu mempunyai sekurang-kurangnya pemahaman asas subjek. Penyelesaian ini akan cuba memberi anda pemahaman asas  cuba semak di wikibooks.org mengenai pelbagai aspek bahasa penerbitan web seperti HTML, ASP, JavaScript, CGI dan konfigurasi pelayan.

Semasa untuk melihat Internet kebanyakan orang menggunakan penyemak imbas, tetingkap penyemak imbas anda mungkin di mana anda sedang melihat halaman ini. Terdapat banyak pelayar yang berbeza: dua yang paling popular adalah Netscape Navigator dan Microsoft Internet Explorer. Pelayar web berfungsi dengan menyambung melalui Internet melalui modem atau ISDN melalui pelayan atau ISP ke mesin jauh, meminta dokumen (atau halaman) tertentu dan kemudian memformat dokumen yang mereka terima untuk dilihat pada komputer.

Untuk melakukan ini, pelayar web menggunakan bahasa khas yang dipanggil HTTP (HyperText Transfer Protocol). Mesin jauh yang mengandungi dokumen menjalankan pelayan HTTP. Apabila pelayan HTTP menerima permintaan untuk halaman, ia menghantarnya kembali ke komputer tempatan untuk melihat melalui penyemak imbas.

Setiap dokumen di Web mempunyai URL tertentu (Pencari Sumber Uniform). Ini memberitahu pelayan pelayar yang hendak pergi untuk mendapatkan dokumen itu. Sintaks URL mudah difahami. HTTP menandakan bahawa bahasa yang akan digunakan ialah Protokol Pemindahan HyperText. Nama tuan rumah adalah nama pelayan. Sebagai contoh, http: // www. akan mencari pelayan IT Network. Laluan adalah dokumen yang diminta dari pelayan. Ini tidak sama dengan laluan sistem fail.

Sintaks yang lebih rumit adalah Protokol: // host / path / extra-info-info pertanyaan-tambahan. Protokol menjadi protokol yang menghubungkan ke laman web ini. Jadi untuk tapak FTP, protokol itu akan ftp, untuk laman web, protokol itu akan menjadi HTTP. Bahagian kedua URL merujuk kepada maklumat pilihan yang digunakan oleh Program Antara Muka Umum (CGI).

Dokumen web boleh mengambil apa-apa bentuk, bagaimanapun, standard sejagat adalah HTML. HTML adalah bahasa berasaskan tag yang mengkodekan dokumen yang membentuk World Wide Web. HTML boleh digunakan untuk membuat teks yang diformat yang akan mengekalkan pemformatannya apabila ia dihasilkan semula oleh penyemak imbas komputer. HTTP juga boleh menyertakan imej, animasi bunyi dan klip video. HTTP menyusun bersama-sama semua elemen yang berkaitan dengan halaman dan menerangkan bagaimana ia harus diwakili pada penyemak imbas anda. Ia juga boleh memaut ke halaman atau tapak lain (dipanggil hyperlink) di Web.

HTML 4.0 adalah versi HTML yang paling baru dan diterima dan termasuk apa yang dipanggil Cascading Style Sheets (CSS). CSS membolehkan pemaju web menentukan banyak ciri gaya berulang (contohnya font, warna, dan jarak) dengan sekeping kod HTML tertentu (disebut tag). Ini membolehkan pantas, tetapi konsisten, melihat di seluruh laman web ini. Organisasi yang dikenali sebagai World Wide Web Consortium (W3C) membangunkan piawaian HTML untuk memastikan bahawa mereka adalah seragam di seluruh dunia.

HTML terdiri daripada teks, yang merupakan kandungan dari mana-mana halaman web, dan tag, yang menentukan penampilan dan tata letak halaman itu. HTML adalah hanya teks dengan tag luar <html> pada permulaan dan akhir dokumen:

<html>
<head>
<title> Dokumen HTML yang asas </ title>
</ head>
<p>
Ini sangat </ i> asas <i> dokumen HTML:
</ p>
</ body>
</ html>

Setiap dokumen terdiri daripada kepala (ditandakan dengan <head>) dan badan (<body>) tag. Anda menggunakan tag <head> untuk memberikan tajuk dokumen dan untuk menunjukkan parameter gaya lain yang harus digunakan oleh penyemak imbas apabila memaparkan halaman.

Kandungan halaman diletakkan di dalam tag <body>, termasuk penanda kawalan dokumen yang menasihati penyemak imbas cara memaparkan teks. Grafik, kesan animasi bunyi dan hiperpautan juga boleh diletakkan di dalam tag. Struktur tag mudah HTML memudahkan untuk difahami dan digunakan. Setiap elemen terdiri daripada nama tag, yang mungkin atau tidak boleh diikuti dengan senarai atribut, semuanya ditempatkan di antara kurungan terbuka dan tertutup (<>). 

Yang paling mudah ialah <head>, <body> dan <i>.
Berkaitan dengan HTML, adalah XML (Bahasa Tandai Terpanjang.) XML adalah meta-bahasa yang membolehkan anda mengembangkan tag dokumen anda sendiri.
Disebabkan permintaan yang semakin meningkat untuk hiburan oleh komuniti web, beberapa bahasa telah berkembang sehingga membolehkan pengguna membawa animasi dan dinamisme ke halaman mereka. Ini termasuk CGI, JavaScript dan PHP.

CGI pertama, digunakan untuk membuat aplikasi berasaskan pengguna. CGI membolehkan pelayan web untuk berkomunikasi dengan program lain yang sudah berjalan di pelayan. Ini membolehkan laman web dibuat 'secara langsung' berdasarkan data yang diberikan oleh pengguna. Ini bermakna anda boleh membuat enjin gelintar dan tinjauan di mana, menurut data yang dimasukkan oleh pengguna, hasil akhirnya mestilah dibuat secara individu.

JavaScript adalah bahasa skrip berasaskan objek. Ia tertanam dalam versi terbaru pelayar popular dan membolehkan laku laku dijalankan dari penyemak imbas. Ini bermakna bukannya menunggu halaman animasi untuk dimuat turun dari pelayan, animasi boleh berjalan dari pelayar anda, mencipta kandungan HTML dinamik. JavaScript berfungsi dengan brtect dan bertindak balas terhadap arahan yang berlaku apabila dokumen sedang dimuat, diberikan dan digunakan. Ini ditandakan dalam HTML sebagai tag <script>. Tidak seperti JavaScript, yang merupakan bahasa pihak klien, PHP adalah bahasa skrip platform sisi yang bersisir. Ini adalah cara untuk meletakkan arahan dalam fail HTML anda untuk mencipta kandungan dinamik. Pelayan web anda kemudian mengikut arahan ini. Ini berlaku sebelum halaman muncul pada penyemak imbas anda.

Pelayan web menghantar kod PHP dengan kandungan yang ditulis oleh kod untuk dihasilkan. Program lain yang digunakan untuk membuat laman web termasuk Flash Macromedia dan pelbagai pakej yang berbeza yang semuanya membuat kod HTML untuk menyelamatkan pengguna perlu berbuat demikian. Flash adalah suite animasi yang membolehkan pengguna memainkan animasi melalui penyemak imbas mereka. Ia mewujudkan kesan multimedia jalur lebar yang rendah dengan vektor dan grafik bitmap, gerak, input audio dan bentuk MP3.

Terdapat juga banyak WYSIWYG ('apa yang anda lihat adalah apa yang anda dapatkan') program penyunting halaman yang membolehkan orang yang tidak mempunyai kemahiran pengaturcaraan untuk membuat laman web dengan menyeret dan menjatuhkan elemen (seperti kotak teks, gambar dan kacang Jawa ) ke halaman. Program penyunting halaman WYSIWYG kemudian buat kod HTML dan eksportnya sebagai halaman melalui tetapan penerbitan. Pakej perisian yang paling biasa digunakan ialah Microsoft Front Page, tetapi terdapat pelbagai pakej perisian lain yang melakukan peranan yang sama. Kelebihan menggunakan editor laman WYSIWYG adalah bahawa sesiapa sahaja boleh menyumbang untuk membuat tapak syarikat. Ini bermakna perniagaan boleh melibatkan lebih ramai kakitangan dan, lebih penting lagi, pengguna boleh memperbaharui tapak lebih kerap. Di antara PC yang mengakses Internet (biasanya dirujuk sebagai "pelanggan") dan pelayan, ialah rangkaian.

Rangkaian ini menggunakan Protokol Kawalan Penghantaran (TCP) dan Protokol Internet (IP) untuk menghantar data dan mencari pelayan dan klien yang berkaitan. Pelanggan dan pelayan juga menggunakan HTTP. TCP dan IP adalah kedua-dua protokol. Protokol adalah satu set peraturan yang mengawal cara dua atau lebih komputer berkomunikasi satu sama lain. Protokol mempunyai kewujudan duel.

Pertama, mereka adalah bentuk teks untuk pengaturcara memahami dan boleh digunakan untuk membangunkan komunikasi antara komputer.
Kedua, mereka wujud sebagai kod yang hanya difahami oleh komputer. Kedua-dua bentuk mempunyai tujuan utama untuk menentukan tafsiran tepat setiap bahagian setiap mesej yang ditukar di seluruh Web atau rangkaian. Kami menggunakan protokol setiap kali kita perlu berkomunikasi dengan komputer lain. Jika anda menggunakan pencetak rangkaian, anda akan menggunakan protokol untuk mencetak dokumen ini. Jika anda menyimpan kerja anda pada pemacu rangkaian, anda menggunakan protokol. TCP adalah protokol pengangkutan berorientasikan sambungan yang menghantar data sebagai aliran bait tak terstruktur. Dengan menggunakan nombor urutan dan mesej pengakuan, TCP boleh menyediakan satu nod penghantaran dengan maklumat penghantaran mengenai paket yang dihantar ke nod destinasi.

Di mana kehilangan data berlaku dalam transit, TCP boleh menghantar semula data tersebut sehingga ia berjaya disampaikan atau waktu operasi. TCP juga boleh membezakan beberapa mesej yang sama dan membuangnya. TCP boleh memantau aliran data dari komputer penghantaran dan memperlambatnya, seperti yang diperlukan, untuk mengelakkan kehilangan data. IP (Internet Protocol) menerangkan bagaimana pelayan mengenali antara satu sama lain. IP menghantar apa yang disebut datagrams ke atas rangkaian dan laporan kesilapan dalam penghantaran. IP bertanggungjawab untuk memecah dan menyusun semula data dengan saiz unit data maksimum yang berbeza menggunakan alamat IP, nombor 32-bit unik di dunia yang mengenal pasti pelayan tertentu.

Alamat-alamat ini diberikan oleh Pusat Maklumat Rangkaian. Keunikan mereka memastikan bahawa mana-mana Rangkaian IP boleh berkomunikasi dengan yang lain, hanya dengan mengetahui alamat IPnya. Alamat IP dibahagikan kepada tiga bahagian. Bahagian pertama menunjuk alamat rangkaian, bahagian kedua menunjuk alamat subnet dan bahagian ketiga menunjuk alamat tuan rumah. Alamat IP ditulis dalam format perpuluhan bertitik, mis. 161.18.2.1. Apabila anda memuatkan halaman web pada pelayar, ia adalah alamat IP yang muncul di sudut kiri bawah skrin, walaupun URL, yang dibuat dari huruf, dimasukkan. Maklumat untuk membuat laman web, sama ada HTML mudah atau skrip CGI yang lebih rumit, JavaScript atau PHP, semuanya dipegang pada pelayan web. Terdapat beberapa jenis pelayan web yang berbeza. Majoriti pelayan web berasaskan Unix menggunakan perisian Apache.

Apache dibangunkan untuk menyediakan keserasian yang optimum dengan pelanggan yang berbeza. Apabila anda mengkonfigurasi pelayan web anda, anda melakukannya untuk memberikan prestasi web maksimum. Ini termasuk mengoptimumkan tahap permintaan untuk halaman yang boleh dikendalikan tanpa mengembalikan kod ralat. Pelayan terkini adalah sepuluh kali lebih cepat daripada pendahulunya. Teknologi internet adalah perniagaan rumit, tetapi dengan memahami konsep asas, perniagaan harus dapat bekerja rapat dengan staf mereka untuk membuat projek web yang hebat.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram