Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Kreatif Menggunakan Google+ Melalui Blog

Cara Kreatif Menggunakan Google+ Melalui Blog

Cara Kreatif Menggunakan Google+ Melalui Blog

Google Plus adalah salah satu rangkaian sosial yang paling penting untuk mana-mana laman Internet. Dengan ciri Google Search Plus Your World, setiap kali anda berkongsi kandungan pada profil Google Plus atau halaman Google Plus anda, anda boleh meningkatkan keterlihatan artikel anda kepada pengikut Google Plus anda.

Sehingga kini, tidak ada cara untuk menerbitkan blog secara automatik ke halaman Google Plus secara automatik, dan itu adalah batasan. Dengan butang Google Plus, anda boleh berkongsi kandungan ke profil Google Plus, tetapi untuk halaman anda perlu melakukan semuanya secara manual. 

Perkongsian artikel secara manual juga merupakan idea yang baik, kerana anda boleh menambah komen peribadi anda dengan itu mewujudkan lebih banyak penglibatan dengan apa sahaja yang anda kongsi secara sosial, tetapi dengan semakin banyak laman rangkaian sosial, automasi adalah yang terbaik.

Jika anda belum membuat penampilan sulung pos update Google Plus anda, saya cadangkan anda mengikuti langkah-langkah dalam artikel yang dinyatakan di bawah ini, dan buat halaman Google Plus untuk laman web atau blog anda.

Tertanya-tanya mengapa pautan dan jatuhan anda tidak berfungsi di Google Plus? Saya mendapat jawapan untuk anda! Google+ adalah satu-satunya platform media sosial yang menyediakan pemformatan untuk siaran mereka. Anda akan memecahkan unsur-unsur post Google Plus yang hebat dan menunjukkan kepada rakan  lain apa yang berfungsi untuk Google Plussers yang berjaya.

Kerana anda mempunyai ruang tanpa had untuk digunakan, siaran Google+ perlu mempunyai lebih banyak graviti daripada tweet. Di Google Plus, ia dianggap sebagai sampah pautan jika anda tersilap dihubungkan tanpa sebab mengapa anda menyiarkannya. Intinya adalah, jika anda mengambil masa untuk berkongsi sesuatu, luangkan masa untuk menyiarkannya dengan betul.

Mengapa Google+ penting?

Untuk memahaminya lebih baik, cuba fahami terlebih dahulu mengenai Facebook.
Facebook berubah menjadi sedikit penurunan untuk halaman perniagaan. Kecuali anda membelanjakan wang untuk membayar iklan atau untuk meningkatkan update anda supaya peminat yang menyukai halaman anda akan melihatnya, anda boleh menjangkakan lebih banyak interaksi. Laman Facebook kami sendiri telah mencelupkan seberapa kerap peminat kami melihat apa yang kami hantar, tidak kira berapa banyak masa dan usaha yang kami masukkan ke dalamnya. Boleh difahami, menggunakan Facebook adalah terhad kepada iklan pada rangkaian mereka sendiri, dan anda perlu membayar untuk itu.

Tetapi Google+?

Ia terikat kepada Google, syarikat Gergasi yang tanpa had untuk membuat hasil dari rangkaian sosialnya, Google+. Dengan cara itu, rangkaian Google+ adalah pengumpan maklumat pengguna untuk mesin iklan / mesin carian yang lebih besar. Dalam hal ini, apabila seseorang menambahkan halaman anda ke kalangan Google+ mereka, kandungan anda sebenarnya dilihat.

Sebaik sahaja anda berhenti memikirkan Google+ berbanding Facebook dan rangkaian sosial lain, dan mula menyedari bahawa Google+ adalah Google, anda akan mula melihat betapa pentingnya di Google+ mempengaruhi carian anda.

Carian lalai didasarkan pada kalangan Follower.
Siaran dan kandungan Google+ dapat dijumpai dalam carian Google.
Google bukan satu-satunya enjin carian, tetapi ia adalah pemain raksasa, pasti.
Walaupun kami tidak menggalakkan blog di Google+, anda pasti akan berkongsi catatan blog dan kandungan anda di Google+ dan memberi mereka salinan yang baik untuk menemani mereka. Anda pastinya tidak hanya menggunakannya sebagai tempat lambakan untuk pautan, mengingat bahawa siaran Google+ muncul dalam carian kadang-kadang di hadapan catatan blog yang anda pautkan ke dalam siaran.

Jadi apa yang boleh anda lakukan dengan halaman Google+ anda supaya ia dapat diperhatikan?

Menggabungkan komen ke pos, atau mengarahkan perbincangan ke Google+.
Bahagian komen blog telah menjadi sedikit lebih senyap dalam beberapa tahun kebelakangan ini, terima kasih kepada media sosial. Perbualan telah terpecah kepada banyak rangkaian sosial yang berbeza. Anda mungkin ingin membawa beberapa kembali ke blog anda, atau sekurang-kurangnya cuba mengumpul perbualan itu di satu rangkaian sosial sebanyak mungkin.

Mengintegrasikan komen sosial di blog anda.
Terdapat beberapa plugin WordPress yang membolehkan anda menarik komen sosial pada siaran, termasuk komen di Google+. Saya menggunakan plugin Evolved Comments pada blog peribadi saya, tetapi terdapat ramai orang lain yang lebih mahir membawa ulasan sosial bersama dengan komen WordPress biasa. Blog blogger.com, yang merupakan sebahagian daripada platform perkhidmatan Google, sudah mengintegrasikan ulasan mereka ke dalam Google+ dengan baik.

Perbualan terus ke Google+
Copyblogger baru-baru ini mematikan komen blog mereka, tetapi mereka telah mula melakukan perkara yang menarik: menamatkan setiap pos dengan pautan ke pos Google+ dan menggalakkan orang untuk mengulas di sana.

Saya dapati ini satu arah menarik untuk mereka ambil. Ia memaksa pengulas untuk mengambil bahagian dengan identiti sebenar mereka, menggunakan antara muka Google+ yang semakin baik, dan ia membina laman dan aktiviti Google+ mereka dengan cara yang luar dari kebiasaan. 

Pasang siaran Google+ ke dalam blog atau catatan blog anda sendiri.
Menambah tweets adalah perkara biasa, dan kebanyakan kita memahami nilai dalam melakukan itu. Facebook juga membolehkan anda memasukkan entri. Google+ bermula membolehkan anda berkongsi siaran halaman anda beberapa bulan yang lalu, dan merupakan ciri menarik yang banyak penyebar blog tidak menyedari.


Tampalkan kod yang mana ia perlu masuk ke blog atau tapak web anda. Apa yang berlaku?
Bawa perbualan kembali ke blog anda, pos anda boleh disematkan oleh sesiapa saja di mana-mana sahaja, dan semua komen yang ditinggalkan di atasnya, di mana sahaja ia berada, berakhir semula pada pos asal. Menggalakkan orang ramai untuk membenamkan (Embedded) tulisan anda bermakna anda membina penonton anda dan mendapat pelbagai maklum balas yang luar biasa. Tunggu Kejap, anda juga boleh menyiarkan siaran Google+ pada Pinterest

Imej
Kongsi siaran album foto pada blog anda.
Bibliografi. Tambah koleksi siaran Google+ pada topik ke dalam catatan blog. Mungkin anda telah menulis dan berbual mengenai topik secara meluas, dan baru saja menulis catatan blog. Kongsi siaran Google+ itu.
Kalangan. Anda boleh berkongsi bulatan pada halaman Google+ anda, dan kemudian anda boleh membenamkan siaran itu. Mungkin anda telah membuat bulatan penuh dengan penggerak dan penggera, atau aplikasi dan perkhidmatan kegemaran anda, dan anda ingin berkongsi dengan pembaca anda.

Penglibatan
Jika anda telah membuat acara di Google+, anda boleh membenamkan siaran itu ke dalam blog atau tapak web anda untuk menggalakkan orang ramai untuk hadir. Bayangkan anda telah menulis catatan blog tentang persidangan atau hangout? Betapa senangnya untuk mengadakan acara itu di sana di bahagian bawah pos?
Bina. 

Tweet membolehkan pembaca mudah mengikuti seseorang
Memasukkan post Google+ dengan mudah menggalakkan + 1 dan sebagai saham.
Sesiapa sahaja boleh plus 1 awam anda, sama seperti sesiapa sahaja boleh membenamkan salah satu tweet anda. Perbualan boleh dikumpulkan merentasi banyak blog dan menambah satu pos Google+ pada halaman anda.

Mahu mencubanya? Di bawah ini merupakan penyiaran langsung siaran Google+ untuk siaran blog ini.

Buat album foto dengan tujuan.
Anda boleh membuat album foto untuk memberitahu cerita tertentu, atau untuk mengumpul imej yang anda siarkan di rangkaian ke dalam kategori atau topik.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram