Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Apakah Sistem Operasi Android?

Apakah Sistem Operasi Android?


Apa itu Android?
Sistem Operasi telah berkembang banyak dalam 15 tahun lepas. Bermula dari telefon hitam dan putih ke telefon pintar atau komputer mini baru-baru ini, OS mudah alih telah datang jauh. Khususnya untuk telefon pintar, Mobile OS telah banyak berkembang dari Palm OS pada tahun 1996 kepada PC poket Windows pada tahun 2000 kemudian ke Blackberry OS dan Android.

Salah satu OS mudah alih yang paling banyak digunakan pada hari ini ialah ANDROID. Android adalah sekumpulan perisian yang terdiri daripada bukan sahaja sistem operasi tetapi juga middleware dan aplikasi utama. Android Inc diasaskan di Palo Alto dari California, AS oleh Andy Rubin, Nick sears dan Chris White pada tahun 2003. 

Android adalah sistem operasi mudah alih yang dibangunkan oleh Google, berdasarkan versi kernel Linux yang diubah suai dan perisian sumber terbuka yang lain dan direka terutamanya untuk peranti mudah alih skrin sentuh seperti telefon pintar dan tablet. Di samping itu, Google telah mengembangkan lagi Android TV untuk televisyen, Android Auto untuk kereta, dan Memakai OS untuk jam tangan pergelangan tangan, masing-masing dengan antara muka pengguna khusus. Varian Android juga digunakan pada konsol permainan, kamera digital, PC dan elektronik lain.

Pada mulanya dibangunkan oleh Android Inc., kemudian dibeli oleh Google pada tahun 2005, Android dilancarkan pada tahun 2007, dengan peranti Android komersil pertama yang dilancarkan pada September 2008. Sistem pengendaliannya telah melalui beberapa keluaran utama, dengan versi semasa ialah 8.1 "Oreo" , dikeluarkan pada bulan Disember 2017. Kod sumber utama Android dikenali sebagai Projek Sumber Terbuka Android (AOSP), dan terutamanya dilesenkan di bawah Lesen Apache.

Android juga dikaitkan dengan rangkaian perisian proprietari yang dibangunkan oleh Google, termasuk aplikasi teras untuk perkhidmatan seperti Gmail dan Carian Google, serta platform aplikasi dan pengedaran digital Google Play, dan platform pembangunan yang berkaitan. Apl ini dilesenkan oleh pengeluar peranti Android yang diperakui di bawah piawaian yang dikenakan oleh Google, tetapi AOSP telah digunakan sebagai asas ekosistem Android yang bersaing, seperti Fire.com Amazon.com, yang menggunakan kesetaraannya untuk Perkhidmatan Google Mobile.

Android telah menjadi OS terlaris di seluruh dunia pada telefon pintar sejak tahun 2011 dan pada tablet sejak 2013. Sehingga Mei 2017, ia mempunyai lebih daripada dua bilion pengguna aktif bulanan, asas terpasang sistem operasi yang terbesar, dan sehingga 2017, Google Play mempunyai lebih daripada 3.5 juta aplikasi.

Kesediaan Google untuk berkongsi perisian Android dan membiarkan orang lain menyesuaikannya untuk penggunaan mereka sendiri telah membawa kepada versi sistem yang berbeza pada peranti yang berlainan. Mengapa terdapat banyak variasi Android yang berbeza berbanding dengan iOS? Versi mana yang paling biasa?

A. Sejak iPhone tiba pada tahun 2007, Apple telah mengekalkan ketat pada sistem pengendalian mudah alihnya dan hanya membolehkan ia berfungsi pada perkakasan sendiri - menjadikannya perisian proprietari atau "tertutup". Walaupun peminat telah berjaya meretas dan mengetuk dengan IOS selama bertahun-tahun, Apple.

Android, sistem operasi Google telah dibuat untuk peranti mudah alih sejak 2008, sebahagian besarnya adalah perisian sumber terbuka. Oleh itu, pemaju dan pengeluar telah mengambil perisian sistem asas dan menyesuaikannya dengan peranti mereka sendiri - yang menjadikan banyak variasi Android dalam edaran.

Apakah Sistem Operasi Android?


Ini bermakna Samsung boleh membuat versi Android (dipanggil "Pengalaman Samsung") yang berfungsi dengan baik dengan perkakasan Galaxy S dan Amazon boleh menggunakan variasi Fire OS untuk tablet Kindle. Versi unadulterasi yang Google meletakkan pada perkakasan Pixel sendiri biasanya dipanggil "saham" atau "tulen" Android kerana ia tidak mempunyai tambahan dan pengubahsuaian yang dibuat oleh orang lain untuk alat khusus mereka sendiri.

Google biasanya melancarkan satu kemas kini utama kepada sistem Android setiap tahun. Android 8.0, kod yang bernama "Oreo," adalah edisi arus perdana terkini dan Android "P" (nama samaran belum ditentukan) dijangka pada akhir tahun ini. Walau bagaimanapun, Google tidak menjamin bahawa perkakasannya sendiri akan mendapat versi terbaru sistem selepas kira-kira dua tahun dari tarikh pembelian, walaupun ia membuat kemas kini keselamatan lebih lama lagi. 

Dunia yang seolah-olah berkontrak dengan pertumbuhan teknologi telefon bimbit. Oleh kerana bilangan pengguna semakin meningkat dari hari ke hari, kemudahan juga meningkat. Bermula dengan telefon bimbit biasa biasa yang digunakan hanya untuk membuat panggilan telefon, telefon bimbit telah mengubah hidup kita dan telah menjadi sebahagian daripadanya. Sekarang ianya tidak digunakan hanya untuk membuat panggilan tetapi mempunyai kegunaan yang banyak dan boleh digunakan sebagai Kamera, Pemain Muzik, Tablet PC, T.V, Pelayar web dan sebagainya. Dan dengan teknologi baru, perisian dan sistem operasi baru diperlukan.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram