Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Kemas Kini Catatan Lama Blog

Adakah anda mengemas kini catatan lama di blog anda?


Cara Kemas Kini Catatan Lama Blog

Baru-baru ini saya menghabiskan sedikit masa dalam blog saya Aku Pakar Blogspot dan menyemak dalam arkib di mana saya mengemas kini pos lama - mungkin lebih daripada sekadar membuat kandungan baru untuk blog Aku Pakar Blogspot dan Media Sosial.

Ini sesuatu yang saya kerap buat selama bertahun-tahun, dan satu tugas yang saya fikir banyak blog boleh mendapat manfaatnya.

Apabila anda telah blogging selama beberapa tahun, akan berakhir dengan 'arkib' kandungan dari masa ke masa arkib itu boleh menjadi satu cabaran untuk mengekalkan dan di mana anda mungkin beri perhatian kerana ia sering diposkan dalam arkib tersebut yang akhirnya menghasilkan sedikit trafik yang adil - terutamanya dari enjin carian.

Sebagai contoh - kembali pada tahun 2014 saya telah membuat halaman "Belajar Membina Blog" dalam blog saya di Aku Pakar Blogspot yang bertindak sebagai titik pusat untuk meletakkan banyak pembelajaran mengenai cara membuat blog.

Pada mulanya siaran itu mendokumenkan aliran pendapatan saya sendiri dan memberi nasihat tentang bagaimana untuk memulakannya.

Pos itu mendapat beberapa pautan dari sekitar blogosphere dan akhirnya kedudukan yang cukup baik untuk beberapa kata kunci seperti 'membuat blog'.

Masalahnya adalah bahawa walaupun pos itu terus mengarahkan trafik - saya menumpukan perhatian untuk mencipta kandungan baru untuk Aku Pakar Blogspot kerana kandungan pada halaman itu bermula dengan tarikh. Ia juga secara beransur-ansur seperti mengembangkan beberapa kesilapan juga (contohnya beberapa pautan keluar akan pergi ke halaman ralat).

Dari masa ke semasa saya akan memberikan halaman tersebut sedikit kemas kini untuk mengalih keluar tarikh akhir atau menambah sedikit maklumat terkini tetapi beberapa bulan yang lalu saya memutuskan untuk mengemas kini kandungan pada halaman itu dengan baik pulih lengkap.

Alasan Mengemas kini Pos Lama
Walaupun saya tahu sesetengah blogger tidak suka mengemas kini jawatan lama kerana mereka suka merawat arkib mereka sebagai rekod - kesilapan - Saya fikir kebanyakan blogger harus mempertimbangkan untuk mengemas kini pos lama dari semasa ke semasa untuk beberapa sebab:

Link Broken
Mana-mana blog yang telah berlangsung selama lebih dari setahun terikat mempunyai pautan yang rosak atau dua - pada blogger sekurang-kurangnya mempunyai sedikit strategi untuk mencari dan mengemaskini.

Bagaimana Mengemas Kini Pos Anda
Terdapat beberapa cara untuk mengemas kini pos lama. Inilah yang saya pertimbangkan ketika saya melihat pos lama:

1. Padamkannya
Kadang-kadang pos lama adalah yang terbaik untuk dihapuskan. Ini bukan pilihan terbaik tetapi saya biasanya melakukan kemas kini jika pos itu benar-benar tidak relevan untuk hari ini saya mungkin melakukannya.

2. Kemas Kini Pantas
Jika semua yang diperlukan adalah menggantikan satu pautan lama dengan yang baru dan mungkin memberi pos sedikit perkara untuk dibaca, maka saya hanya akan mengemas kini pos dan membuat nota pada pos yang telah diubah.

3. Update
Sekiranya saya membuat apa-apa perubahan penting kepada postingan blog seperti perubahan pendapat atau menyatakan bahawa terdapat perubahan nasihat saya maka saya sering akan menambah bahagian 'Kemas Kini' pada siaran itu sendiri. Satu contoh yang baik ini adalah pos yang saya tulis pada tahun 2014 yang saya kemudiannya dikemaskini pada 2017 dan 2018. Anda akan melihat dalam pos itu saya membuat nota awal di jawatan yang telah dikemas kini dan kemudian tambah seksyen di bahagian bawah (saya sepatutnya mengemas kini pos itu lagi).

4. Repost
Anda akan melihat pada contoh terakhir bahawa jawatan itu masih bertarikh 12 Disember 2014 (tarikh saya asalnya menerbitkannya). Jika saya ingin mendapatkan pos itu kembali ke pandangan pembaca baru di sini di blog saya boleh menerbitkannya semula dengan tarikh yang baru. Ini meletakkannya kembali ke halaman depan blog dan memberi perhatian yang baru - namun perlu diperhatikan bahawa jika anda mempunyai tarikh dalam struktur URL anda, perlu saya nasihatkan kerana ia akan mengubah URL pos anda (tidak baik untuk SEO). Saya tidak melakukan ini di Aku Pakar Blogspot (di mana kita kini mempunyai tarikh di URL kami (kami akan berubah ini tidak lama lagi).

5. Catatan Baru
Satu lagi pilihan yang patut dipertimbangkan adalah dengan menulis pos baru dengan maklumat baru yang anda ingin berkomunikasi dan menerbitkannya sebagai pos baru. Dalam hal ini, anda mungkin mahu menghubungkan dari pos lama ke pos baru dengan jelas untuk memberitahu sesiapa tahu siapa yang mendapati pos lama yang ada maklumat yang lebih segar pada pos baru (atau anda juga boleh menetapkan 301 pengalihan supaya sesiapa mendapati bahawa pos lama telah dikemas kini kepada yang baru).

Siaran Yang Harus Anda Pertimbangkan Untuk Kemaskini?
Saya pakar Blogspot mempunyai hampir 150 catatan dalam arkibnya jadi mengemaskini semua jawatan lama adalah tugas besar - jadi pos yang terbaik untuk dikemas kini?

Saya biasanya membuat keputusan untuk mengemas kini pos dalam salah satu daripada keadaan berikut:

1. Pos lama mendapat banyak lalu lintas
Siaran saya yang paling mungkin mengemaskini adalah pos lama yang mendapat trafik yang berterusan sama ada dari enjin carian, trafik rujukan dari laman web lain atau media sosial. Saya terutamanya memberi perhatian kepada pencarian lalu lintas kerana saya mendapati banyak pos paling lama yang selama ini banyak membawa lalu lintas pengunjung blog.

2. Pos lama adalah satu yang saya ingin tampilkan dalam media sosial
Tahun lalu saya berkongsi bagaimana saya menggunakan alat Edgar untuk menyerlahkan tulisan dalam arkib saya di media sosial. Seperti yang saya tambah kandungan pada perpustakaan saya menilai jika konten perlu dikemas kini sebelum menambahnya. 


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram