Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Artis Malaysia dan Maksud Gosip

Blogger Gosip Artis Malaysia


Artis Malaysia dan Maksud Gosip


Gosip adalah ceramah atau khabar angin yang tidak menentu, terutamanya mengenai urusan peribadi atau peribadi orang lain dan selain itu perbuatan itu juga dikenali sebagai dishing atau tattling.

Artis Malaysia dan Maksud Gosip


Gosip telah dikaji dari segi asal psikologi evolusi. Ini telah menemui gosip menjadi satu cara yang penting di mana orang boleh memantau reputasi koperasi dan mengekalkan timbal balik yang tidak langsung. Timbal balik tidak langsung adalah interaksi sosial di mana seorang pelakon membantu yang lain dan kemudian mendapat manfaat oleh pihak ketiga. Gossip difikirkan oleh ramai untuk "memperkasakan satu orang sambil menyalahkan orang lain" (Hafen).

Oleh itu, banyak syarikat mempunyai dasar rasmi dalam buku panduan pekerja mereka terhadap gosip. Kadang-kadang ada ruang untuk percanggahan pendapat tentang apa yang menjadi gosip yang tidak boleh diterima, kerana gosip tempat kerja mungkin mengambil bentuk ucapan tersendiri tentang kecenderungan seseorang seperti "Dia selalu makan siang yang panjang," atau "Jangan risau, itulah caranya.

TLK Healthcare mengutip sebagai contoh gosip, "tattletailing kepada bos tanpa niat untuk melanjutkan penyelesaian atau bercakap kepada rakan sekerja tentang sesuatu yang dilakukan oleh orang lain untuk mengganggu kami." E-mel korporat boleh menjadi kaedah penghantaran gosip yang sangat berbahaya, kerana medium itu separa kekal dan mesej mudah dikemukakan kepada penerima yang tidak diingini; Oleh itu, artikel Mass High Tech menasihatkan majikan untuk mengarahkan pekerja untuk tidak menggunakan rangkaian e-mel syarikat untuk gosip. 

Harga diri yang rendah dan keinginan untuk "bersesuaian" sering disebut sebagai motivasi untuk gosip tempat kerja. Terdapat lima fungsi penting yang terdapat dalam gosip di tempat kerja (mengikut DiFonzo & Bordia): Membantu individu mempelajari maklumat sosial mengenai individu lain dalam organisasi (sering tanpa perlu bertemu individu lain)
Membina rangkaian sosial individu dengan ikatan rakan sekerja bersama dan bergabung dengan orang lain.

Memecah bon sedia ada dengan menghina individu dalam organisasi.
Meningkatkan status / kuasa / prestij sosial dalam organisasi.
Beritahu individu tentang apa yang dianggap sebagai tingkah laku yang diterima secara sosial dalam organisasi.

Gosip tempat kerja boleh menjadi sangat serius bergantung kepada jumlah kuasa yang gossiper mempunyai lebih daripada penerima, yang seterusnya akan mempengaruhi bagaimana gosip ditafsirkan. Terdapat empat jenis kuasa yang dipengaruhi oleh gosip:

Pemaksaan: apabila seorang gossiper memberitahu maklumat negatif tentang seseorang, penerima mereka mungkin percaya bahawa gossiper juga akan menyebarkan maklumat negatif tentang mereka. Ini menyebabkan kuasa paksaan gossiper meningkat.

Ganjaran: apabila seorang gossiper memberitahu maklumat positif tentang seseorang, penerima mereka mungkin percaya bahawa gossiper juga akan menyebarkan maklumat positif tentang mereka. Ini menyebabkan kuasa pahala gossiper meningkat.

Pakar: apabila seorang ahli gosip kelihatan mempunyai pengetahuan yang terperinci tentang sama ada nilai organisasi atau orang lain dalam persekitaran kerja, kuasa pakar mereka menjadi lebih baik.

Rujukan: kuasa ini boleh dikurangkan atau dipertingkatkan ke satu titik. Apabila orang melihat gosip sebagai aktiviti kecil yang dilakukan untuk membuang masa, kuasa referensi gossiper dapat berkurang bersama dengan reputasi mereka. Apabila penerima difikirkan sebagai dijemput ke dalam lingkaran sosial dengan menjadi penerima, kuasa rujukan gossiper boleh meningkat, tetapi hanya pada titik yang tinggi di mana penerima mula membenci gossiper tersebut.

Beberapa akibat negatif gosip tempat kerja mungkin termasuk:

  • Kehilangan produktiviti dan masa yang sia-sia,
  • Hakisan amanah dan semangat.
  • Peningkatan kecemasan di kalangan pekerja sebagai khabar angin beredar tanpa sebarang maklumat yang jelas tentang fakta dan apa yang tidak.
  • Peningkatan kepelbagaian di kalangan pekerja sebagai orang "berpihak.
  • Rasa sakit dan reputasi.
  • Peluang berani untuk kemajuan tukang gosip kerana mereka dianggap tidak profesional, dan Gangguan itu memnyebabkan pekerja yang baik meninggalkan sebuah syarikat kerana suasana kerja yang tidak sihat.

Turner dan Rumpai berteori bahawa di antara ketiga-tiga jenis utama responden ke konflik tempat kerja adalah penyerang yang tidak dapat menahan perasaan mereka dan menyatakan perasaan mereka dengan menyerang apa sahaja yang mereka boleh. Penyerang dibahagikan kepada penyerang depan dan penyerang belakang. Turner dan Rumpai ambil perhatian bahawa yang kedua "adalah sukar untuk ditangani kerana orang sasaran tidak pasti sumber apa-apa kritikan, atau tidak selalu pasti bahawa ada kritikan.

Walau bagaimanapun, mungkin ada tingkah laku yang haram, tidak beretika, atau tidak taat yang berlaku di tempat kerja dan ini mungkin merupakan kes yang melaporkan kelakuan itu boleh dilihat sebagai gosip. Ia kemudian ditinggalkan kepada pihak berkuasa yang bertanggungjawab untuk menyiasat sepenuhnya perkara itu dan bukan hanya melihat laporan tersebut dan menganggapnya sebagai gosip tempat kerja.

Rangkaian tidak rasmi di mana komunikasi yang berlaku di sesebuah organisasi kadang kala dipanggil grapevine. Dalam kajian yang dilakukan oleh Harcourt, Richerson, dan Wattier, didapati bahawa pengurus pertengahan di beberapa organisasi berbeza percaya bahawa mengumpulkan maklumat dari grapevine adalah grapevine adalah cara pembelajaran maklumat yang lebih baik daripada melalui komunikasi formal.

Blog Gosip Artis Malaysia

Blog Gossip selebriti terbaik dari ribuan blog Gossip Teratas dalam indeks Google menggunakan metrik carian dan sosial. Data akan berubah meningkat sekali seminggu. Juga lihat senarai Saluran Youtube Gossip teratas untuk video teratas di Gosip Selebriti.

Peminat juga memerhatikan apa yang dibuat dan dikongsi oleh selebriti wanita hebat dan kreatif, terdapat beberapa selebriti lain yang dalam kategori lain dalam dunia digital untuk mempamerkan gaya hidup mereka di luar kamera.

Dengan industri hiburan yang berkembang pesat, Malaysia telah melihat peningkatan jumlah pelakon generasi baru yang semakin meningkat. Bersama dengan rakan-rakan mereka yang lebih berjaya,10 pelakon Melayu yang kami anggap setiap pembuat filem, dan sesiapa yang berminat dalam industri filem Melayu harus tahu.

Pencapaian mereka dalam filem dan TV, populariti, pengaruh sosial, pengiktirafan antarabangsa, nilai komersial, dan potensi untuk menyumbang kepada industri perfileman.

Memiliki pelbagai bakat dalam diri, dan sesetengah selebriti dengan lebih dari sekadar kemahiran bertindak dengan lebih baik lagi. Ada sesetengah boleh menari dan menyanyi, atau bermain alat muzik atau mahir dalam mengendalikan peralatan seni.

Walaupun kebanyakan selebriti terkenal dengan kemahiran masing-masing, mereka mempunyai set khusus yang mereka juga berkongsi kepada orang lain seperti dalam media. Kemunculan kemasyhuran media sosial, membuktikan bahawa mereka lebih daripada sekadar terkenal di kaca televisyen dan filem. 

Melalui media yang berbeza yang kini tersedia untuk membaca dan keseronokan semua orang, mereka dapat berkongsi pemikiran dan kreativiti mereka. Selebriti juga seperti kita dalam banyak cara. Cuma mereka lebih bergaya, kaya, mereka bercuti, pergi membeli-belah, meneroka restoran baru. 

Terokai dunia aktif selebriti popular yang dikongsi hari ini. Mana-mana blog selebriti menjadi hit segera kerana pengikut setia mereka yang tidak sabar-sabar untuk mengikut segala perkembangan mereka. Sesetengah selebriti adalah blogger aktif, sementara ada sesetengah telah mengupah seorang Webmaster profesional dan pada pasukan PR mereka untuk menguruskannya. 

Blog selebriti adalah antara yang paling popular di Internet. Mereka suka gosip. Akibatnya, mereka cenderung menerima banyak pelawat, dan memberi banyak manfaat. Kenapa ini terjadi? Selebriti banyak membantu memacu penonton. Tanpa ragu ragu. Mereka adalah umpama magnet mata. 

Kandungan selebriti memang terbukti menarik banyak tontonan, menarik lebih banyak pengunjung atau pelawat daripada laman web gosip selebriti.

Blog selebriti adalah antara yang paling popular di Internet. Hanya sebab mereka suka bergosip. Akibatnya, mereka cenderung menerima banyak pelawat, dan memberi kelebihan kepada mereka. Kemungkinan blog yang lebih rendah mungkin memperoleh sekurang-kurangnya 5,000 view setiap bulan, sementara yang teratas harus melebihi 50,000 view angka bulanan.

Kebanyakan kita mungkin memiliki blog pada suatu ketika dalam kehidupan kita, pemikiran kita yang mendalam dan pandangan peribadi untuk berkongsi dengan rakan-rakan blogger sesama kita. 

Dari produk kecantikan terkini ke hidangan makanan yang paling cantik, anda boleh dapatkan di kafe-kafe terbaru di bandar, pasti ada sesuatu yang boleh menarik perhatian blogger anda. 

Senarai blog tentang Gosip Artis Popular Malaysia:

1. Blog Beautifulnara: πŸ‘‰ Beautifulnara.com
2. Myartis.com
3. Kakigosip.com
4. Hangat.com
5. OhBulan.com
6. Rotikaya.com
7. Gempak.com
8. BlogArtis.com
9. MyNewsHub.cc
10. MalaysianReview.com


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram