Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Melajukan Sambungan Internet Android Phone

Tips Melajukan Sambungan Internet 

Cara Melajukan Sambungan Internet Android Phone

Apakah perkara yang lebih mengecewakan tak lain tak bukan adalah sambungan data selular yang perlahan. Sama ada anda cuba mencari sesuatu di Google atau menyemak update Facebook di telefon anda, anda membayar untuknya, dan mengharapkan tahap kelajuan yang memuaskan. Apabila perkhidmatan gagal memenuhi tahap itu, memang akan rasa sangat kecewa.

Dalam kebanyakan kes, sambungan yang perlahan hanya bersifat sementara, disebabkan oleh lokasi atau kesesakan rangkaian. Pada masa yang lain, ia dapat bertahan berjam-jam atau bahkan berhari-hari. Sebelum anda menghubungi sokongan teknikal untuk telefon mudah alih anda.

"Cuba ketujuh langkah mudah ini terlebih dahulu untuk melihat jika mereka membetulkan masalah kelajuan anda".
1. Restart semula Telefon anda
Ini seolah-olah seperti penetapan yang mudah, tetapi ia sering berfungsi. Terutama jika anda tidak mematikannya dalam seketika, mulakan semula telefon anda sepatutnya memperbaik kelajuan data selular.


Cara Melajukan Sambungan Internet Android Phone


Mulakan semula telefon anda adalah mudah. Pada iPhone 8 atau lebih lama, hanya tahan butang sebelah (di sebelah kanan telefon) sehingga Slide to Power Off muncul di skrin.

Pada iPhone X, tekan dan tahan butang sebelah dan sama ada kelantangan atau kelantangan turun sehingga Slide to Power Off muncul. Sebaik sahaja anda mematikan iPhone anda, tahan butang sebelah sekali lagi untuk menghidupkannya semula.

Untuk kebanyakan telefon Android, tahan butang kuasa sehingga pilihan kuasa muncul di skrin, kemudian klik Mulakan semula.

2. Tukar Lokasi
Banyak faktor boleh mempengaruhi sambungan data telefon. Ini termasuk cuaca, kesesakan rangkaian, dan juga aktiviti solar. Tetapi puncaknya adalah geografi dan bangunan.

Jika anda berada di kawasan terpencil, atau terdapat banyak halangan semulajadi di sekitar anda seperti bukit, gunung, dan lembah, ini boleh menjejaskan isyarat anda.

Begitu juga dengan bangunan. Anda boleh berada di tengah-tengah kawasan perkampungan yang padat penduduk dengan bar penuh, kemudian melihat isyarat anda tidak terjejas ketika anda memasukkan struktur tertentu.

Jika anda mengalami masalah kelajuan yang sepertinya dan boleh bermula di lokasi tertentu, cuba bergerak ke tempat lain. Anda mungkin perlu meninggalkan bangunan yang anda masuk atau memandu beberapa batu jauhnya. Walaupun ini mungkin tidak mudah, tetapi ini mungkin cara yang baik untuk menyelesaikan masalah kelajuan internet anda. Kemungkinan sesuatu sokongan teknikal akan meminta anda melakukannya.

3. Disable Update Apps
Kadang-kadang aplikasi yang menyusahkan boleh menyebabkan masalah dengan memonetkan sambungan data anda dan memperlambatnya. Dalam kes sedemikian, anda perlu melakukan sedikit penyiasatan untuk melihat apa, jika ada, sedang memakan kelajuan anda. Jika ternyata ada sesuatu yang tidak kena, anda boleh mematikan akses aplikasi ke sambungan data selular anda atau pun dengan cara menyahpasangnya.

Pada iPhone, anda boleh melawat Setting> Mobile dan melumpuhkan sebarang akses aplikasi ke sambungan data selular anda.

Di Android, anda akan dapati ini di Settings > Network & internet > Mobile network > Data usage. Klik aplikasi, kemudian tutup data Background untuk mengelakkan aplikasi daripada menggunakan data di Background.


Cara Melajukan Sambungan Internet Android Phone


Anda juga harus menyemak kemas kini. Pemaju apl menerbitkan kemas kini untuk menangani pepijat pada setiap masa, jadi ia boleh menjadi perkara yang mudah untuk membuka App Store atau Google Play dan memuat turun pembaikan dalam kemas kini.

4. Putuskan sambungan dari VPN anda
VPN menyediakan kesamaan dan privasi, tetapi mereka juga boleh melambatkan kelajuan anda apabila menggunakan pelayan jauh. Oleh itu, jika telefon anda disambungkan ke VPN, cuba putuskan sambungan dan cuba lagi.


Cara Melajukan Sambungan Internet Android Phone

Kemungkinannya, anda akan melihat peningkatan segera sebaik sahaja anda memutuskan sambungan. Jika itu membetulkan masalah, anda boleh meningkatkan kelajuan VPN anda apabila anda menyambung semulanya.

Ingatlah ini apabila anda memanggil sokongan. Dalam kes ini, anda mungkin perlu menunggu sehingga kitaran agihan tersebut menetapkan semula atau membeli data tambahan.

Sekiranya tiada langkah-langkah ini menyelesaikan masalah kelajuan anda, maka sudah tiba masanya untuk menghubungi sokongan teknologi. Ingat bahawa mereka mungkin mengulangi beberapa langkah ini. Anda mungkin cenderung untuk menolak kerana anda sudah selesai melakukannya, tetapi tugas mereka juga melalui senarai langkah penyelesaian masalah untuk melihat apa yang berfungsi dan apa yang tidak.

Semoga ia tidak berlaku lagi. Sekiranya ia berlaku, masalah itu mungkin sesuatu pada pembekal perkhidmatan tersebut yang tidak dapat diperbaiki. Sekiranya anda mempunyai masalah yang sama di Wi-Fi, anda harus perlu menyiasat kelewatan kelajuan internet telefon anda.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram