Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Microsoft Preview Office 2019 Untuk Windows 10

Microsoft Preview Office 2019 Untuk Windows 10

Microsoft dijangka melepaskan kemas kini terkini untuk produktiviti dan perisian perniagaannya, Office 2019, akhir tahun ini. Menurut update portal thestar.com.my Sesetengah perniagaan boleh melihat perisian terkini untuk menguji ciri-ciri baru, dan anda boleh mendaftar untuk menjadi salah seorang ahlinya. Daftar Microsoft Office 365 

Ini adalah kemasukan besar pertama ke Microsoft Office sejak versi 2016, dan ia membawa banyak perubahan besar bagi mereka yang memilih perisian yang dimuat turun. Pastinya, pengguna Microsoft Office 365 berasaskan awan telah menikmati kemas kini aplikasi dan ciri sepanjang beberapa tahun yang lalu, tetapi Office selalu menjadi perisian perniagaan perdana syarikat.

Microsoft Office 365 baru sahaja mendapat peningkatan radikal yang bertujuan menjadikan pengguna lebih produktif. Berikut adalah semua ciri baru yang paling besar dan terbaik yang datang ke PC anda.

Pengguna Office 365 mendapat beberapa ciri baru yang bertujuan untuk meningkatkan produktiviti.

Peningkatan besar yang baru saja diumumkan oleh Microsoft, termasuk carian yang lebih baik, penampilan dan penambahbaikan yang lebih baik untuk membantu pengguna memfokuskan pada aktiviti dan kerja mereka.

Mengumumkan berita itu dalam catatan blog, Microsoft berkata: 
"Apabila mereka meminta pelanggan agar terus memilih Office untuk kerja yang paling terkehadapan, mereka memberitahu bahawa mereka suka dengan kuasa aplikasi Office yang kami tawarkan. "Tetapi mereka juga memberitahu kami bahawa mereka juga memerlukan Office untuk menyesuaikan diri dengan persekitaran yang berubah-ubah, dan mereka akan menyukai Office 2019 yang baru untuk mempermudahkan pengalaman pengguna dan menjadikan kuasa itu lebih mudah lagi".

Hari ini, Microsoft gembira untuk mengumumkan kemas kini pengalaman pengguna untuk Word, Excel, PowerPoint, OneNote, dan Outlook. Perubahan ini diilhamkan oleh budaya kerja baru dan direka untuk memberikan keseimbangan kuasa dan kesederhanaan.

Microsoft mengatakan ciri-ciri baru akan melancarkan kepada berbilion-bilion pengguna dalam beberapa bulan akan datang, tetapi ini panduan awal untuk mereka apakah yang baru dalam Office 365. Versi reben baru yang diperbaharui direka untuk membantu pengguna memberi tumpuan kepada kerja mereka dan bekerjasama secara semulajadi dengan orang lain.

Orang yang lebih suka mendedikasikan lebih banyak ruang skrin kepada arahan tetapi masih boleh mengembangkan pita ke paparan tiga baris klasik.

Pilih Insiders untuk melihat reben lebih mudah dalam Outlook untuk Windows pada bulan Julai ini.

Word, Excel, dan PowerPoint untuk Windows menawarkan set paling dalam dan yang diperkayakan dan ini pengalaman yang paling disukai oleh pengguna yang ingin memanfaatkan aplikasi Microsoft.

Microsoft berkata: "Kami tidak bersedia untuk membawa reben mudah kepada versi ini lagi kerana kami merasakan kami memerlukan lebih banyak maklum balas dari satu set pengguna yang lebih luas terlebih dahulu.

"Tetapi apabila kita melakukannya, pengguna akan sentiasa dapat kembali ke reben klasik dengan satu klik:


Microsoft Preview Office 2019 Untuk Windows 10

Terdapat juga pelbagai maklumat IT dan penyebaran, seperti teknologi Klik-to-Run yang dipertingkatkan, kemas kini keselamatan bulanan dan penggunaan rangkaian yang berkurangan. 

Berikut adalah senarai penuh ciri oleh program Microsoft Office yang dipertingkatkan:

Excel: Perniagaan dapat memanfaatkan fungsi Excel baru, Power Pivot dan Power Query enhancements, dan peta 2D. Pengguna juga boleh menerbitkan dari Excel ke Power BI dalam versi Office 2019.

Outlook: Microsoft akan mengemas kini kad kenalan, sokongan @ menyebut dalam Outlook dan memperkenalkan ciri peti masuk fokus.

Word: Mempunyai tema hitam baru, disatukan ke Office 2019, alat pembelajaran dan ciri-ciri teks-ke-ucapan. Terdapat juga ada peningkatan kebolehaksesan dan kebolehgunaan.

PowerPoint: Microsoft menambah keupayaan zum yang dipertingkatkan, keupayaan untuk mengurus imej 3D dalam program dan meningkatkan ciri dalam penggunaan pensel perayauan.

OneNote: OneNote boleh dikatakan mendapat kemas kini terbesar. Microsoft berkata dalam pelepasan berasingan bahawa ia akan menggabungkan ciri-ciri terbaik OneNote 2016 dengan kebolehgunaan Windows 10. Ciri-ciri ini termasuk teks dakwat, penyegeraan yang lebih baik dan pengalaman pengguna yang telah dipertingkatkan.


Baca juga artikel: Buat Borang Guna Word


Selamat membaca...semoga bermanfaat...

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram