Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Buat Borang Guna Word

Cara Membuat Borang Menggunakan Word

Cara Buat Borang Guna Word

Cara Membuat Borang dalam Word

Microsoft Office adalah suite perisian yang boleh digunakan di rumah atau di tempat kerja. Tutorial di bawah akan memberi anda tips untuk menggunakan Microsoft Word, Excel, dan PowerPoint

Sebagai contoh, katakan anda sedang mengatur sesuatu jadual perjalanan dan ingin semua orang menghantar borang kebenaran mereka secara elektronik. Untuk mempermudah proses, anda boleh membuat borang dalam Microsoft Word. Borang membolehkan anda membuat ruang letak untuk pelbagai jenis maklumat, seperti teks, tarikh, dan sebagainya. Ini memudahkan semua orang mengetahui jenis maklumat yang perlu disertakan dan juga membantu memastikan semua maklumat diformat dengan cara yang seragam.


Menggunakan Word 2013 untuk menunjukkan kepada anda cara membuat borang, tetapi pastikan borang tersebut berfungsi dengan cara yang sama untuk Word 2010 atau Word 2007. Anda juga boleh memuat turun fail contoh jika anda ingin mengikutinya.

Langkah 1: Hidupkan tab Pembangun

Cara Buat Borang Guna Word
Sebelum anda membuat elemen borang dalam dokumen, anda perlu mengaktifkan tab Pemaju pada Reben. Untuk melakukan ini, klik Fail> Pilihan untuk mengakses kotak dialog Pilihan Kata. Pilih Customize Ribbon, kemudian klik kotak centang untuk tab Pemaju.

Langkah 2: Tambah kawalan kandungan

Cara Buat Borang Guna Word
Cara Buat Borang Guna Word
Sekarang anda sudah bersedia untuk menambah bahagian-bahagian yang berlainan dalam bentuk, yang mana Word ia dipanggil dalam bidang kawalan kandungan. Untuk menambah medan kawalan kandungan, letakkan kursor anda di lokasi yang diingini, kemudian pilih medan dari kumpulan Kawalan pada tab Pemaju. Anda boleh menggerakkan tetikus anda ke atas medan untuk melihat pilihan yang berbeza. Dalam contoh ini, anda cuba menambah medan teks supaya pengguna contohnya seperti boleh menaip nama mereka.

Langkah 3: Peribadikan seperti yang diperlukan

Cara Buat Borang Guna Word
Jika anda mahu lebih banyak untuk kawalan ke atas cara bentuk yang akan kelihatan, anda boleh menghidupkan Mod Reka bentuk daripada kumpulan Kawalan pada tab Pemaju.
Cara Buat Borang Guna Word
Kemudian anda boleh mengubah sifat untuk setiap bidang kawalan kandungan, termasuk teks yang akan muncul di setiap medan. Sekiranya anda ingin menghabiskan lebih sedikit masa menyesuaikan setiap bidang, anda boleh membina bentuk yang cukup baik. Sebagai contoh, anda boleh membuat senarai tersuai anda sendiri seperti dalam contoh di bawah:

Cara Buat Borang Guna Word
Ini adalah asas untuk membuat borang yang tersuai untuk diri anda sendiri dalam Microsoft Word. Sekiranya anda ingin mengetahui lebih lanjut. Semak artikel ini dari Microsoft Office mengenai cara Mencipta Borang dalam Word.


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram