Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Waze Berkongsi Maklumat Lalu Lintas

Waze Berkongsi Maklumat Lalu Lintas

Waze ( weΙͺz / dahulunya FreeMap Israel) adalah perisian navigasi GPS yang berfungsi pada telefon pintar dan tablet dengan sokongan GPS. Ia menyediakan maklumat navigasi belokan demi belokan dan masa perjalanan pengguna dan butiran laluan yang dikemukakan pengguna, sambil memuat turun maklumat bergantung pada lokasi melalui rangkaian telefon mudah alih. Waze menerangkan aplikasinya sebagai aplikasi navigasi GPS yang didorong oleh komuniti, yang bebas untuk dimuat turun dan digunakan.
Waze Berkongsi Maklumat Lalu Lintas
Aplikasi ini mula-mula dibangunkan dan dipopularkan oleh Waze Mobile, sebuah syarikat Israel yang diasaskan oleh Ehud Shabtai, Amir Shinar dan Uri Levine, dibiayai oleh dua syarikat modal teroka Israel, Magma dan Vertex, dan firma modal ventura Amerika peringkat awal, Bluerun Ventures. Waze Mobile telah dibeli pada tahun 2013 oleh Google.

Waze semua menyumbang kepada 'kebaikan bersama' di luar jalan.

Dengan menghubungkan pemandu dengan satu sama lain, kami membantu orang ramai mewujudkan komuniti memandu tempatan yang bekerjasama untuk meningkatkan kualiti pemanduan harian setiap hari. Itu mungkin bermakna membantu mereka mengelakkan stress duduk di lalu lintas, memujuk mereka masuk ke perangkap polis atau lima minit dari perjalanan biasa mereka dengan menunjukkan mereka laluan baru yang tidak pernah mereka ketahui.
Waze Berkongsi Maklumat Lalu Lintas


Jadi, bagaimana ia berfungsi?
Selepas menaip di alamat destinasi mereka, pengguna hanya memandu dengan aplikasi yang dibuka pada telefon mereka untuk menyumbang secara pasif lalu lintas dan data jalan lain, tetapi mereka juga boleh mengambil peranan yang lebih aktif dengan berkongsi laporan jalan mengenai kemalangan, perangkap polis, atau sebarang bahaya lain sepanjang cara, membantu memberi pengguna lain di kawasan itu 'kepala-up' tentang apa yang akan datang.
Waze Berkongsi Maklumat Lalu Lintas


Sebagai tambahan kepada komuniti pemandu tempatan yang menggunakan aplikasinya, Waze juga menjadi rumah bagi komuniti editor media dalam talian yang aktif yang memastikan data di kawasan mereka adalah terkini.


Waze Berkongsi Maklumat Lalu Lintas


Sokongan OS
Waze menyokong Android dan iPhone, manakala Symbian, BlackBerry 10 (kecuali BlackBerry Q10), Windows Phone 8 dan Windows Mobile dari versi 5 telah ditamatkan. Pada bulan Julai 2013, Waze berkata mereka merancang untuk menyokong kedua-dua iPhone dan Android dan akan mempertimbangkan untuk menyokong platform baru. Sebagai platform yang lebih lama (Symbian, WM, BlackBerry) tidak menyokong sama ada UI asal penuh atau antara muka pengaturcaraan aplikasi lain yang mereka harapkan, mereka mendakwa mereka tidak dapat menyokong mereka lagi, walaupun versi yang ada akan terus berfungsi.

Dapatkan laluan terbaik, setiap hari, dengan bantuan masa nyata dari pemandu lain.

Waze adalah aplikasi lalu lintas dan navigasi berasaskan komuniti di dunia. Sertai pemandu lain di kawasan anda yang berkongsi maklumat lalu lintas dan jalan raya masa nyata, menjimatkan masa dan wang gas setiap hari dalam perjalanan mereka sehari-hari.

Dapatkan dimaklumkan sebelum anda mendekati polis, kemalangan, bahaya jalan raya atau kesesakan lalu lintas, semuanya dikongsi oleh pemandu lain dalam masa nyata. Ia seperti kepala peribadi dari beberapa juta kawan anda di jalan raya.

Komuniti komuniti editor Waze aktif berfungsi untuk sentiasa memperbaiki dan mengemas kini peta Waze. Itulah sebabnya mereka yang pertama mencerminkan perubahan yang terjadi di kawasan kejiranan anda, sentiasa meningkatkan penghalaan untuk semua orang.

Lihat rakan lain juga memandu ke destinasi anda, apabila anda menyambung ke Facebook. Sambungkan masa ketibaan semua orang apabila anda memilih atau bertemu dengan rakan-rakan. Sekarang anda mudah disegerakkan apabila anda memandu bersama.

Navigasi ke stesen termurah di laluan anda, semua dikuasakan oleh harga gas yang dikongsi masyarakat. Dengan bekerjasama untuk melaporkan harga di pam, pemandu Waze sentiasa boleh mencari pam minyak yang berhampiran.

Waze mengumpul data peta, waktu perjalanan dan maklumat trafik dari pengguna dan menghantarnya ke pelayan Waze, tanpa sebarang kos untuk Waze. Pengguna Waze ("Wazers") boleh melaporkan kemalangan, kesesakan lalu lintas, kelajuan dan perangkap polis, dan, dari editor peta dalam talian, boleh mengemas kini jalan, mercu tanda, nombor rumah, dan sebagainya. Waze menghantar maklumat tanpa nama, kembali ke pangkalan data untuk meningkatkan perkhidmatan secara keseluruhan.

Berdasarkan maklumat yang dikumpulkan, Waze kemudian berada dalam kedudukan untuk menyediakan kemas kini trafik dan masa nyata. Waze juga boleh mengenal pasti stesen bahan api paling murah berhampiran pengguna atau sepanjang laluan mereka, dengan syarat Waze telah membolehkan harga bahan api untuk negara itu.

Waze boleh digunakan di mana sahaja di dunia tetapi memerlukan pengguna awal yang cukup untuk membuat peta dan terus mengemas kini data untuk menjadikannya berguna. Pada masa ini, hanya 13 negara mempunyai peta asas penuh; yang lain tidak lengkap dipetakan, menghendaki pengguna mencatat jalan dan mengedit peta.

Waze menawarkan navigasi suara bertukar-berkali-kali, trafik masa nyata dan isyarat khusus lokasi lain. Waze menggalakkan pengguna melaporkan kerosakan lalu lintas atau jalan raya. Memperluaskan fungsi dan memperibadikan interaksi ini dengan aplikasinya. Sebagai contoh, alat tambah boleh mengintegrasikan rakan Foursquare dan Facebook ke Waze atau memberitahu pengguna semasa memandu melalui kawasan jenayah tinggi.

Pada 2017, pilihan telah ditambah untuk pengguna motosikal, serta laluan khusus untuk orang yang layak memandu di lorong kereta.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram