Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Google Chrome Ad Blocking dan Caranya Berfungsi

Google Chrome Ad Blocking dan Caranya Berfungsi

Google, seperti yang dijanjikan, telah melancarkan ciri penyekat iklan penyemak imbas Chrome yang telah digembar gemburkan hampir setahun.

Walaupun bukan usaha pertama oleh pembuat pelayar, keputusan Google - tindakan secara berkesan merupakan tindakan awal terhadap lebih banyak pengguna yang beralih kepada penggaya bebas untuk mengganggu iklan dalam talian - mempunyai kedua-dua import dan kesan berdasarkan dominasi Chrome.


Google Chrome Ad Blocking dan Caranya Berfungsi


Dengan lebih daripada 61% daripada semua pengguna pelayar yang menjalankan Chrome pada bulan Januari, menurut aplikasi analitik analisis, setelah Google membuat pengumuman.

(Maklumat lanjut: Penjelajah Chromium Google dijelaskan)
Apa yang menghalang dalam iklan Chrome - Google memanggilnya sebagai "penapisan iklan" - Bagaimana ia berfungsi dan apakah sebabnya?


Apakah penapisan iklan Chrome?
Google telah menggariskan fungsi baru Chrome sebagai "penapis iklan" dan bukannya memanggilnya sebagai "blocker iklan", label yang lebih umum untuk perisian berasingan atau bakar-ke-peramban yang menyikat iklan dalam talian dari halaman laman web.

Itu kerana Chrome tidak, sama seperti penyekat iklan yang paling, menghapuskan semua iklan dari semua laman web, kemudian tutup ruang kosong sekarang untuk membuat halaman kelihatan lebih atau kurang disusun. Sebaliknya, Chrome mencari jenis iklan tertentu, yang dikatakan oleh Gabungan untuk Iklan yang Lebih Baik (CBA) melanggar apa yang dipanggil kumpulan industri "Standard Iklan yang Lebih Baik", kemudian mengosongkan iklan dari tapak yang menampilkan padang tersebut.


Google Chrome Ad Blocking dan Caranya Berfungsi


Piawaian telah mengenalpasti beberapa jenis iklan di desktop komputer peribadi dan peranti mudah alih yang diterbitkan oleh penyelidikan yang dikeluarkan oleh CBA adalah dari semua iklan dalam talian.

Pada PC, Chrome mencari kategori iklan daripada enam yang dipertimbangkan oleh panel: pop-up, iklan yang memainkan video dan audio secara automatik, iklan "prestitial" disertai lebih dari 30% dari skrin dan tetap berapa banyak pada skrol pengguna. Chrome menghidupkan campuran iklan yang berlainan - lapan jenis iklan dari selusin yang diteliti awal - apabila ia berjalan pada sistem operasi mudah alih Android dan iOS.

Bagaimanakah penapisan iklan Chrome berfungsi?
Proses berbilang langkah Google telah dilaksanakan bermula dengan penilaian automatik pensampelan halaman laman web yang menaikkan pelanggaran standard gabungan. Setiap tapak diberikan gred: Lulus, Amaran atau Gagal.

Amaran bermaksud bahawa laman web itu mempunyai "beberapa pengalaman iklan yang melanggar Standard Iklan yang Lebih Baik," yang mana pentadbir tapak harus diperbetulkan sebelum menyerahkan kembali untuk tinjauan susulan. Tanda gagal bermaksud "banyak" pelanggaran telah dijumpai, dan pemilik tapak mempunyai 30 hari untuk membuat perubahan dan meminta ulasan kedua. Penapisan iklan bermula selepas tempoh tangguh jika pembaikan tidak dilaksanakan.

Apabila penapisan iklan bermula, Chrome akan rendering iklan dari web selama sekurang-kurangnya 30 hari, kerana ulasan untuk penyerahan selepas dua hari pertama tidak dapat dibuat hingga 30 hari telah berlalu.

Tapak-tapak laman web yang dalam gred (gagal) ditambahkan ke senarai yang Google untuk mengekalkan pada pelayannya. Chrome menggunakan senarai hitam untuk mencari URL. Apabila ia menjumpai padanan - pelayar telah diarahkan ke tapak dengan gred Gagal - Chrome melakukan pemerhatian yang lain, kali ini kepada satu set "cap jari" iklan yang diikat dari EasyList, pengenalan iklan sumber terbuka-dan- senarai peraturan penyingkiran yang membentuk tulang belakang penyekat iklan pelayar, termasuk Adblock dan Adblock Plus.

Pada ketika itu, Chrome menolak permintaan halaman untuk iklan, menghalangnya daripada muncul kerana ia tidak dimuatkan. (Kebanyakan iklan disampaikan oleh rangkaian pihak ketiga, tidak langsung dari pelayan yang menjalankan tapak iklan tersebut.) Di mana-mana halaman dengan sekurang-kurangnya satu iklan yang diabaikan, Chrome memberitahu pengguna dengan mesej "Iklan disekat". Itu pula boleh diperluaskan untuk memaparkan penerangan yang melaporkan, "Laman ini cenderung untuk menunjukkan iklan mengganggu," bersama-sama dengan pilihan untuk mematikan penapisan pelayar untuk laman web tersebut.

Mengapa Google melakukannya?
Walaupun Google dikatakan itu sebagai alasan untuk menyekat iklan keinginannya untuk meningkatkan pengalaman pengguna Chrome, ia paling sering menekankan pentingnya menjaga reputasi pengiklanan dalam talian daripada mengundurkan diri. Itu tidak mengejutkan: Peningkatan dominasi syarikat diberi makan oleh pendapatan iklan, khususnya pengguna iklan melihat ketika mereka menjalankan enjin carian Google.

Secara langsung mempengaruhi pendapatan iklan Google. Google mempunyai motivasi yang luar biasa untuk melakukan apa sahaja untuk memastikan ia tidak berlaku.

Salah satu petunjuk bahawa rasional penyekat iklan Google berbeza dari pembuat pelayar lain muncul di pengumuman Google minggu lalu telah menukar penapisan iklan. Hasil awal menunjukkan pergeseran industri jauh dari pengalaman iklan yang mengganggu dan mengharapkan kerjasama berterusan dengan industri ke arah masa depan teknologi penapisan iklan Chrome tidak diperlukan, Chris Bentzel, seorang pengurus kejuruteraan pada pasukan penyemak imbas, menulis dalam catatan blog Google. Bentzel merujuk kepada statistik yang beliau katakan lebih daripada 40% laman web yang ditandakan sebagai gagal dalam penilaian awal.

Pelayar lain yang telah mengisytiharkan perang terhadap iklan, atau beberapa jenis iklan - adalah satu contoh - telah jelas dalam melengkapkan peningkatan dalam prestasi yang menyebabkan iklan tidak diberikan pada halaman web - bukan manfaat jangka panjang kepada penerbit dan penyelamatan pengiklanan dalam talian.


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram