Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Mencari Trending Topik di Sosial Media


Apakah pilihan pertama blogger untuk menulis pos, artikel, update? Jelas sekali, topik Trend yang dapat mendorong lebih banyak lalu lintas ke laman web mereka. Untuk blogger dan pemilik tapak berita itu cara terbaik untuk melibatkan penonton mereka. Sama seperti profesional dan orang lain yang dimiliki oleh domain yang berbeza selalu ingin tetap up to date dengan topik untuk mendapatkan berita yang trendi hari, minggu, atau bulan? Bagaimana untuk mencari apa yang berlaku di dunia.

APAKAH MAKLUMAT TOPIK TRENDING?:
Tajuk ringkas yang mudah adalah berita panas hari, minggu atau bulan yang lebih dicari oleh orang-orang pada masa ini. Ia boleh menjadi bijak dan kriteria berbeza di seluruh dunia dan negara yang bijak. Lihat contoh: Sesetengah Orang mencari pakaian yang bergaya, ada yang mencari teknologi yang bergaya, dan dengan cara ini lebih banyak lagi. Ia bergantung kepada anda jenis berita trendi yang anda cari. Ia boleh dikaitkan dengan sukan, alat, inovasi teknologi, selebriti, berita politik, fesyen, dan topik hangat yang berubah dari semasa ke semasa.

Sekarang tanya soalan bagaimana untuk mencari topik yang paling bergaya? Jom kita selongkar apakah cerita yang trending tu...

Alat rahsia untuk mengetahui berita yang berterusan:

1. TREND GOOGLE:
Ini adalah alat terbaik untuk mencari apa yang sedang trend sekarang di seluruh dunia, dan kategori bijak. Google trending adalah enjin carian yang paling popular yang digunakan untuk mencari berita yang berbeza setiap hari. Atas dasar itu, tren Google memberikan hasil carian yang lebih tepat. Ia juga menyediakan pilihan penyesuaian bermakna hanya boleh melihat topik yang anda minati. 

2. GOOGLE + TRENDING:
Hampir setiap orang menggunakan telefon pintar dan laman sosial mereka. Jadi siapa yang anda tunggu? Ia adalah alat terbaik untuk mendapatkan kemas kini yang bergaya. Sama ada anda menggunakan telefon pintar atau desktop anda boleh kekal up to date dari kedua-duanya dengan melawat ia Explore >>> trend. Kebanyakan komuniti dan kumpulan yang berkaitan sentiasa aktif di sini. Anda bukan sahaja melihat tren tetapi juga anda boleh mendapatkan penyelesaian masalah teknologi anda.




Sila layari: Google Plus Trending What's Hot

3. TWITTER:
Apabila kita bercakap tentang trend, Twitter adalah nama yang datang pertama dalam fikiran kita. Benar-benar ini juga tempat terbaik kerana kebanyakan orang yang aktif di sini dan semula tweet kandungan trending. Anda boleh pergi untuk topik tertentu dengan menggunakan hashtag dan kata kunci pada kotak Carian, semua kandungan yang popular akan dipaparkan di hadapan anda. Ia adalah laman sosial yang paling popular untuk kekal up to date dengan kandungan aliran.





Mencari topik yang menarik dari Twitter

Termasuk hashtags Twitter dan trend yang popular dalam jawatan media sosial anda adalah cara yang baik untuk meningkatkan mesej anda untuk menjangkau orang di luar sekadar pengikut anda sendiri. Apabila anda menggunakan hashtag popular dalam siaran, anda mendedahkan mesej itu kepada semua orang yang membincangkan topik itu dan melihat mesej yang relevan dengan subjek itu.

6. FACEBOOK:
Ia tidak perlu pengenalan untuk semua orang tahu mengenainya dan mereka menggunakannya untuk menghubungkan Orang lain. Tetapi adakah anda tahu? Ia juga menyediakan berita panas dan bergaya yang beredar di sekitar internet. Dalam bar sisi kiri, topik tren dipaparkan dan melalui klik, ia akan berkembang. Oleh itu, anda boleh berhubung dengan Orang ramai dan dikemas kini dengan artikel yang sedang berjalan pada satu masa.


Mencari topik yang menarik dari Facebook
Dengan ciri baharu itu, hanya menamakan "trend", pengguna akan melihat senarai topik yang sedang trend di sisi perjalanan dari newsfeed di bahagian atas halaman. Topik yang ditunjukkan akan diperibadikan berdasarkan rangkaian anda sendiri dan akan merangkumi penerangan ringkas mengapa topik itu menghasilkan banyak buzz.

Apabila pengguna mengklik pada topik yang muncul, mereka akan ditunjukkan senarai kemas kini daripada rakan yang memposting mengenai sesuatu topik.

Bottom Line: Jika anda seorang pengguna Twitter, anda mungkin tertanya-tanya bagaimana "trend" Facebook berbeza dari "trend" yang telah menjadi sebahagian daripada Twitter untuk sementara waktu.

Perbezaan terbesar adalah keperibadian Facebook. Walaupun Twitter memberi anda keupayaan untuk menapis topik berdasarkan lokasi, ia tidak menunjukkan hasil berdasarkan sambungan individu anda.

Perbezaan penting lain adalah bahawa Facebook menyediakan konteks untuk topik yang menggembirakan, sementara Twitter hanya menyoroti istilah individu. Ini akan memudahkan pengguna mengenal pasti perbualan yang berlaku.

Sudah jelas bahawa Facebook mahu menjadi sumber maklumat masa nyata, sama seperti bagaimana Twitter telah berfungsi untuk beberapa waktu. Ia akan menjadi menarik untuk melihat bagaimana pengguna Facebook bertindak balas terhadap perubahan itu.

Sekarang Giliran Anda
Saya berharap anda mendapat manfaat daripada artikel ini, sila berkongsi dengan rakan rangkaian sosial anda. Jika anda mempunyai sebarang cadangan dan kekeliruan, sila masukkan kotak komen di bawah.



Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram