Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Menulis Resume di Word dengan Bantuan LinkedIn Resume Assistant

Mulakan Resume Assistant

Menulis Resume di Word dengan Bantuan LinkedIn Resume Assistant

Dalam Lanjutkan Penolong (Resume Assistant) dalam Word membantu mendapatkan idea kreatif anda dengan menunjukkan contoh bagaimana anda sebenarnya - profesional dalam bidang yang anda minati - menerangkan pengalaman dan kemahiran kerja mereka. Resume Assistant adalah sebahagian daripada langganan Office 365.

Buka Pembantu Lanjut dengan pergi ke Semula> Resume Assistant 

Taip peranan yang anda minati, seperti pengurus projek, dan opsyenal, industri, seperti perisian komputer. Lanjutkan menunjukkan anda pengalaman deskripsi pengalaman yang boleh anda gunakan sebagai inspirasi untuk menulis deskripsi anda sendiri.


Menulis Resume di Word dengan Bantuan LinkedIn Resume Assistant

Sebagai tambahan kepada contoh pengalaman kerja, Pembantu Resume menunjukkan anda kemahiran teratas yang berkaitan dengan peranan, seperti yang dikenal pasti oleh LinkedIn. Untuk idea-idea mengenai cara menenun kemahiran yang relevan ke dalam deskripsi anda, cuba penapisan contoh-contoh dengan kemahiran yang anda miliki.


Menulis Resume di Word dengan Bantuan LinkedIn Resume Assistant

Resume Assistant juga membuka peluang pekerjaan terbuka yang mungkin menarik minat anda. Gunakan penerangan pendek untuk idea tentang cara menyesuaikan resume anda lebih jauh lagi. Apabila anda selesai menyunting resume anda, anda boleh mengklik pada pekerjaan ini untuk mengetahui lebih lanjut atau memohon pekerjaan tersebut. Anda tidak memerlukan akaun LinkedIn untuk menggunakan Pembantu Resume, walaupun anda boleh melog masuk ke LinkedIn (atau mendaftar untuk akaun) apabila anda mengikuti pautan dari Word ke laman LinkedIn.

Nota: Apabila anda memulakan resume baru berdasarkan salah satu template resume Word, Resume Assistant akan dibuka secara automatik. Juga, jika Word mengesan bahawa anda sedang menjalankan resume, ia membuka Pembantu Resume untuk anda.

Profil awam dan privasi
Contoh-contoh pengalaman kerja diambil dari profil umum di LinkedIn, dan mereka berdasarkan peranan dan industri yang anda pilih, sehingga anda mendapat ide tentang cara menyesuaikan deskripsi anda. Ingat, perihalan adalah contoh sahaja. Resume anda mencerminkan anda, bukan orang lain.

Kerana Penolong Lanjutkan menunjukkan profil awam, anda hanya melihat pengalaman dan keterangan kemahiran, bukan siapa yang mereka milik. Sekiranya anda mempunyai akaun LinkedIn, maklumat yang anda kongsi dalam profil awam anda tersedia untuk ditunjukkan dalam Pembantu Lanjut, tetapi anda boleh memilih keluar dalam tetapan privasi anda.

Tidak dapat melihat Penolong Resume?
Resume Assistant boleh didapati di Word 2016 untuk Windows, Word 2016 untuk Mac untuk Office Insiders sahaja, dan secara berperingkat dilancarkan di Word Online. Hanya beberapa set locale dan bahasa yang disokong. Untuk bukan pelanggan kepada Office 365, ciri ini hanya tersedia di Word Online.

Nota: Resume Pembantu hanya tersedia apabila anda mengedit dokumen, jadi butang reben akan kelihatan redup apabila anda telah membuka dokumen yang anda tidak mempunyai kebenaran untuk mengedit, dan bila-bila masa anda membuka dokumen sebagai baca sahaja.

Jika butang Pembantu Resume kelihatan reda dan anda mengedit dokumen, maka integrasi LinkedIn mungkin telah dimatikan. Pada komputer Windows, periksa tetapan pada Fail> Pilihan, dan pada tab Umum pilih Tunjukkan ciri LinkedIn di kotak aplikasi Aplikasi Pejabat saya. Untuk maklumat lanjut mengenai tetapan ini, lihat Mengenai maklumat dan ciri LinkedIn dalam aplikasi dan perkhidmatan Microsoft. Pada Mac (Office Insiders only), semak Word> Preferences> General> Turn off Resume Assistant.

Di samping itu, pentadbir Office 365 organisasi anda mungkin membuat Penolong Resume tidak tersedia kepada anda (lihat Mengaktifkan penyepaduan LinkedIn dalam Azure Active Directory untuk maklumat lanjut).

Bahasa paparan bahasa Inggeris diperlukan
Pada komputer Windows, Pembantu Lanjut boleh didapati hanya apabila bahasa paparan Word ditetapkan ke Bahasa Inggeris, apabila anda berada di salah satu kawasan berikut, dan apabila rantau Windows anda ditetapkan ke salah satu lokasi rumah berikut (tetapan lokasi berada di bawah Wilayah dalam Panel Kawalan Windows).
  • Australia
  • Brazil
  • Kanada
  • China
  • Perancis
  • Jerman
  • India
  • Ireland
  • Jepun
  • New Zealand
  • Singapura
  • Afrika Selatan
  • Sepanyol
  • United Kingdom
  • Amerika Syarikat

Pada Mac (Office Insiders sahaja), Resume Assistant tersedia apabila bahasa paparan Word ditetapkan ke Bahasa Inggeris.

Untuk mendapatkan maklumat mengenai bagaimana untuk menetapkan bahasa paparan dalam Word, lihat Tambah bahasa atau tetapkan keutamaan bahasa di Office 2010 dan kemudian.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram