Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana Membina Kedai Dalam Talian

Bagaimana Membina Kedai Dalam Talian


Jika anda berada di halaman ini, saya fikir anda akan bersetuju dengan saya:

Membina kedai dalam talian adalah cara yang hebat untuk membuat sedikit wang tambahan. Tetapi sukar untuk mengetahui di mana untuk bermula?

Berita baiknya ialah anda tidak memerlukan banyak wang, masa atau pengetahuan teknikal untuk membina sebuah kedai dalam talian.

Apa yang anda perlu tahu ialah alat yang digunakan dan cara menggunakannya.


Bagaimana Membina Kedai Dalam Talian

Belajar cara "membina kedai dalam talian" dari awal boleh menjadi menakutkan (Berdasarkan dari pengalaman). Membina sebuah kedai dalam talian untuk perniagaan supaya ia dapat memberi anda pendapatan sepenuh masa.

Bagaimana anda menambah produk? Bagaimana dengan kos penghantaran? Bagaimanakah pelanggan anda membuat bayaran?

Tips ini akan menjawab sakit kepala persoalan yang biasa ditanya (dan banyak lagi) dalam panduan ini.

Menumpukan pada panduan membina sebuah kedai dalam talian menggunakan pembina kedai e-dagang. Disini saya akan kongsikan kepada anda cara:

Pilih platform e-dagang terbaik untuk gedung dalam talian anda.
Bina kedai dalam talian menggunakan platform e-dagang pilihan anda.

Bagaimana Membina Kedai Dalam Talian
Platform E-commerce adalah cara termudah, termurah dan paling cepat untuk membina sebuah kedai dalam talian. 

Tiga platform utama ialah Shopify, Wix dan BigCommerce. Pembina ini menguasai berjuta-juta kedai yang dibina oleh pengguna web biasa seperti anda dan saya, jadi anda akan berada dalam syarikat yang baik.

Anda tidak memerlukan sebarang pengetahuan pengekodan
Anda boleh berhenti menggunakan perkhidmatan ini apabila anda mahu
Dan anda boleh mendaftar ke percubaan percuma sebelum anda komited untuk membeli
Dalam panduan ini, saya akan menunjukkan kepada anda cara terbaik untuk membuat kedai dalam talian. Sama ada anda ingin membina kedai untuk perniagaan anda, atau menjual secara online untuk sedikit pendapatan tambahan, anda berada di tempat yang betul. Pembina kedai ini digunakan oleh beberapa jenama terbesar di dunia. Lihat sahaja syarikat pakaian sukan rumah ini yang digunakan Shopify untuk mencipta kedai dalam talian ...

Pembina kedai dalam talian dan platform e-dagang - apakah perbezaannya?
Kami merujuk kepada Shopify, Wix dan BigCommerce sebagai 'platform e-dagang' dan 'pembina kedai dalam talian'. Tiada apa yang perlu dikelirukan. Istilah ini sama-sama bermaksud perkara yang sama: mereka merujuk kepada pembina yang membantu anda membuat kedai dalam talian.

Dengan merujuk kepada pembina yang membantu anda membuat kedai dalam talian:
1. Cari Builder Store Online Perfect Anda
2. Uji Builder Store Online Anda
3. Pilih Pelan Terbaik Untuk Anda
4. Dapatkan Nama Domain yang Hebat Untuk Kedai Anda
5. Pilih dan Sesuaikan Templat E-dagang Anda
6. Tambah Produk Anda
7. Sediakan Bayaran
8. Susun Pengaturan Pengiriman Anda
9. Susun Pengaturan Gedung Anda
10.Pratonton, Uji ... Dan Publikasikan Kedai Dalam Talian Anda
11. Kesimpulan: Cara Membina Kedai Dalam Talian

Shopify, Wix dan BigCommerce semua menawarkan tempoh percubaan percuma. Gunakannya untuk mencuba pembina pilihan anda dan pastikan anda membuat pilihan yang tepat.

Langkah kedua adalah mendaftar untuk percubaan dan percubaan percuma. Sekiranya anda serius membina kedai dalam talian yang berjaya, langkah ini penting.

Bagaimanakah anda boleh mengambil kesempatan daripada percubaan percuma?
Ikuti pautan di bawah untuk mendaftar untuk percubaan percuma:

Shopify - cuba percubaan percuma selama 14 hari.
Wix - cuba pelan premium percuma selama 14 hari.
BigCommerce - mulakan percubaan percuma selama 15 hari.
Jangan biarkan cuba mencari pembina kedai dalam talian yang "sempurna" menghalang anda daripada bergerak ke hadapan. Dalam pengalaman kami, ia adalah lebih cepat dan lebih tepat untuk memberi mereka semua tanpa merasa perlu membuat satu langsung. Simpan fikiran terbuka.

Setiap pembina kedai datang dengan sokongan pelanggan yang berkualiti. Sekiranya anda ingin mengetahui bagaimana untuk membina sebuah kedai dalam talian dari awal, terdapat banyak bantuan di tangan. Anda boleh meminta ejen untuk mendapatkan bantuan, atau membaca panduan 'bagaimana untuk'.

"Menggunakan ujian percuma pembina kedai dalam talian adalah seperti mencuba pasang gelas sebelum anda membelinya. Anda boleh menyemak bagaimana perasaan mereka dan rupa warna dan gaya, dan betapa mudahnya anda menggunakannya. "

Anda memerlukan seorang pembina yang anda selesa gunakan dan yang dapat memenuhi cita-cita anda untuk kedai anda. Semakin mudah anda dapat menggunakannya, semakin sedikit masa anda membuang kesilapan dan lebih banyak masa memasarkan kedai anda.


Apabila bermain di Shopify, Wix atau BigCommerce, tanya diri anda:
  • Adakah mudah untuk memilih templat dan membuat perubahan tersuai?
  • Adakah templat ini sesuai untuk perniagaan anda?
  • Adakah mudah untuk menambah produk dan mengkategorikannya?
  • Bolehkah anda mengedit navigasi untuk memasukkan sub-menu dan halaman baru?
  • Kunci di sini adalah untuk mengetahui pembina anda yang paling sesuai untuk digunakan dan sesuai dengan jenis kedai yang anda ingin bina. Jangan beralih dari langkah 2 sehingga anda dapati seorang pembina yang mudah digunakan.

Sebaik sahaja anda telah menguji pembina anda dan gembira dengan pilihan anda, langkah 3 adalah untuk mendaftar ke pelan yang betul supaya anda boleh mendapatkan bangunan.


Tahap pelan yang berbeza datang dengan ciri-ciri yang berbeza. Seperti yang anda harapkan, semakin banyak yang anda bayar, semakin banyak yang anda dapatkan. Pelan yang sesuai dengan anda bergantung pada saiz perniagaan anda dan rancangan pertumbuhan anda.

Jika anda ingin membuat kedai e-dagang, anda memerlukan pelan berbayar. Memuat naik dan menjual produk memerlukan perisian yang lebih rumit daripada membina laman web biasa.

Bahagian yang terbaik?
Pelan bermula dari RM17 sebulan. 

Sekiranya anda melancarkan kedai dalam talian pertamanya, Basic Shopify, Wix eCommerce dan Standard BigCommerce akan memberikan anda kuasa yang cukup.

Apabila belajar cara membuat kedai dalam talian, peraturan praktikal adalah: lebih banyak produk dan pendapatan yang anda miliki, rancangan yang lebih baik yang anda perlukan.

Membandingkan ciri-ciri yang ada pada pelan asas dan lanjutan platform e-dagang.

Carta tiga ciri e-dagang yang paling penting: sokongan pelanggan, pemulihan kereta terbengkalai dan sijil SSL. Untuk senarai penuh ciri, ikuti pautan ke halaman pembina kedai.

Berapa Banyak Produk Adakah Anda Merancang Untuk Menjual?
Jika anda tidak merancang untuk menjual banyak produk, pelan yang lebih mudah dengan kadar yang lebih rendah mungkin sesuai.

Semakin banyak produk yang anda jual, lebih banyak menaik taraf kepada pelan canggih.

Ini adalah kerana yuran transaksi. Jika anda menjana banyak dolar dalam pendapatan, walaupun sedikit penurunan yuran boleh meningkatkan garis bawah anda. Tiada had produk pada mana-mana rancangan utama BigCommerce atau Shopify. Tetapi anda mungkin ingin menaik taraf untuk mendapatkan Pemulihan Troli Terbengkalai jika kedai anda menjana banyak lalu lintas.

Tertanya-tanya mengapa ini penting?
Cuba hujung atas ini untuk meningkatkan jualan anda ...
Ingat, pelanggan E-mel Pemulihan Terbengkalai yang telah meninggalkan daftar keluar kedai anda dan menjemput mereka untuk mengkaji semula penjualan. Anda boleh mendapatkan jualan yang mungkin merosot melalui retak! Bukan sesuatu yang kebanyakan orang berfikir tentang ketika meneliti bagaimana untuk membina sebuah kedai dalam talian dari awal.

Berapa Banyak Adakah Anda Mahu Bayar?
Pelan tiga e-commerce pembina teratas kami bermula dari RM17 untuk eCommerce Wix.

Untuk memulakan kedai dalam talian, anda memerlukan pelan e-dagang.

Shopify Basic dan Standard BigCommerce kedua-duanya kos di bawah RM30 sebulan. Jika produk terbang di rak maya anda, jumlah ini akan kelihatan sangat kecil.

Fikirkannya seperti menubuhkan kedai bata-dan-mortar. Anda melaburkan masa dan wang anda dalam mendirikan kedai anda. Begitu juga dengan kedai online anda. Tetapi berita baiknya adalah lebih murah dan kurang berisiko. Anda membayar yuran bulanan yang telus, jadi jika perkara-perkara tidak berhasil langsung anda tidak membazirkan beban wang. Dan kerana kos yang jauh lebih rendah untuk ditubuhkan secara dalam talian, pulangan pelaburan anda boleh lebih tinggi.

Jangan risau jika anda tidak pasti apa rancangan harga untuk mendaftar. Bercakap kepada penasihat di pembina kedai anda dan mereka akan dapat membantu.

Perlu diingat bahawa dengan BigCommerce anda mesti menaik taraf kepada pelan yang lebih mahal sebaik sahaja anda mencapai ambang jualan yang ditetapkan. Batasannya tinggi, jadi jika anda menjual jumlah kecil, ini tidak akan mengganggu anda.

Ciri-ciri Apa yang Anda Perlu?
Ingat, kedai yang berbeza mempunyai keperluan yang berbeza. Shopify dan BigCommerce mungkin lebih mahal, tetapi mereka menawarkan lebih banyak ciri. Wix eCommerce adalah baik untuk keperluan penting.

Semakin banyak anda bayar, semakin banyak yang anda dapat.

Ini boleh menjadi analisis yang lebih baik pada rancangan maju Shopify. Lebih banyak yang anda tahu tentang pelanggan anda, lebih baik anda boleh membuat kedai anda. Contoh lain akan menjadi segmentasi pelanggan yang lebih besar pada pelan BigCommerce Plus. Anda boleh menyimpan pelanggan setia kembali dengan menyediakan program ganjaran.


Mulakan dengan menentukan apa yang anda mahu dari kedai anda, dan ciri-ciri yang anda perlukan untuk sampai ke sana.

Adakah anda ingin menjana kedai e-dagang anda menjadi pendapatan sepenuh masa? Atau adakah anda senang menjual sebilangan kecil produk untuk sedikit wang tambahan?

Sebaik sahaja anda telah bertanya kepada diri sendiri soalan-soalan ini, bandingkan apa rancangan pembina anda.

Sekarang anda telah memilih platform e-dagang, dan mendaftar ke pelan yang betul, sudah tiba masanya untuk membina kedai dalam talian anda.

Pertama, anda perlu memilih nama domain.
Apa nama domain?

Nama domain adalah bit dalam URL yang mengenal pasti kedai anda. 

Ini adalah domain utama. Itu yang dilihat pelanggan dalam bar alamat dan carian Google. Fikirkan nama domain seperti tanda yang digantung di atas pintu kedai anda.

Pembina seperti Wix menawarkan rancangan percuma. Anda terikat dengan nama subdomain Wix. Sebagai contoh, ia akan kelihatan seperti ini:

https://myonlinestore.wix.com

Inilah sebab mengapa pelan percuma tidak sesuai untuk perniagaan. Ia menyakitkan kredibiliti anda jika kedai anda tidak mempunyai namanya sendiri. Pelajaran penting dalam cara membuat kedai dalam talian adalah: semakin kurang pelanggan anda mempercayai anda, semakin kecil kemungkinannya mereka membeli dari Anda.

Anda boleh membeli nama domain melalui Shopify, Wix dan BigCommerce. Harga untuk nama domain khusus kos sekitar RM10 hingga RM20 setahun.Nama domain yang baik adalah kunci untuk melancarkan kedai dalam talian yang berjaya. Ia membina kepercayaan dengan pelanggan dan membantu menubuhkan jenama anda. Fikirkannya sebagai identiti dalam talian anda!

Tips Apabila Memilih Nama Domain:
Pilih kod negara yang betul - jika anda akan menjual kepada pelanggan AS atau antarabangsa, pilih domain .com. Kod khusus negara sesuai jika anda menjual kepada pengguna di negara tersebut. Hindari alamat .cc kerana ia dikaitkan dengan spammer.

Mengelakkan nama jenama - termasuk jenama atau nama produk dalam domain anda boleh membawa anda ke masalah undang-undang.
Jadilah unik - bermain dengan kata-kata untuk menonjol dari orang ramai, tetapi jangan terlalu jelas. Anda akan merosakkan kehilangan lalu lintas carian daripada pelanggan yang mencari dalam talian untuk produk anda.

Tambah kata kunci - menambah istilah carian popular kepada nama domain anda membantu anda memanjat kedudukan enjin carian. Sekiranya anda mempunyai kedai bata-dan-mortar, jangan merasa seperti anda perlu menggunakan nama yang sama. Nama domain anda boleh merujuk kepada konsep perniagaan anda. Semakin tinggi kedudukan anda di Google, semakin banyak trafik yang anda dapatkan.

Semakin banyak trafik, semakin banyak jualan. Sebagai contoh, jika anda menjual T-shirt peribadi, masukkanlah T-shirt di URL kedai anda. Dan anda akan menarik pelanggan baru yang sedang mencari T-shirt. 

Memilih dan menyesuaikan templat (atau tema).
"Fikirkan template sebagai ruang pamer untuk harta. Anda bermula dengan semua struktur dan perabot yang anda perlukan. Tetapi anda kini bebas untuk mengubah gaya dan menukar susun atur. Anda mendapat pangkalan untuk bekerja, tetapi anda masih boleh membuatnya sendiri. "

Dengan templat, anda boleh membuat laman web anda kelihatan baik tanpa menjadi pakar reka bentuk. Atau menyentuh mana-mana kod! Sekiranya anda mencipta kedai dalam talian baru, kami mengesyorkan anda tidak menyewa pereka laman web.

Jangan mendasarkan keputusan anda pada warna atau fon. Anda boleh menukar ini jika anda mencari gaya baru yang anda mahu, atau jika keperluan perniagaan anda berubah. Banyak pembina kedai dalam talian membiarkan anda mengedit templat anda jika keadaan semasa anda tidak berfungsi.

Memilih dan menyunting tema dalam Shopify, Wix dan BigCommerce adalah mudah. Apa yang perlu anda lakukan ialah pilih templat dari pasaran pembina anda. Kemudian pergi ke alat pentadbir kedai anda untuk mula menyesuaikannya. Bermain-main dengan skema warna tema anda, fon dan bilangan produk yang dipaparkan. 

Anda boleh menambah logo atau aset reka bentuk yang telah anda terima untuk gedung dalam talian anda ke templat.


😎Selamat membaca dan semoga bermanfaat...

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram