Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Perbezaan Blogger dan Wordpress

Kelebihan dan Kekurangan Antara Blogger dan WordPress


Perbezaan Platform Blogger dan Wordpress?

Sekiranya saya menggunakan platform WordPress atau Blogger? Ini adalah salah satu soalan yang sering ditanya dari pemula. Perbandingan ini akan menerangkan Perbezaan Antara Blogger dan WordPress.

"Seandainya membina blog untuk perniagaan atau bisnes online tanpa pengetahuan asas boleh menjadi sukar, binggung dan blur serta mengambil masa yang lama dan mungkin akan menjadi perkara yang membosankan".

Bukan sahaja perlu mempromosikan blog anda dengan mempelajari teknik SEO dan menjangkaui pembaca baru, anda juga perlu belajar selok-belok platform blog yang telah anda pilih. 

Pertama, mereka perlu memilih platform blogging.
Dua platform utama blogging berasaskan teks adalah Blogger dan WordPress, kedua-duanya menawarkan banyak reka bentuk serta ciri-ciri, yang boleh memeningkan para blogger newbie. Walaupun ianya menawarkan beberapa ciri yang menarik, platform blogging terbaik untuk blogger baru sebaliknya mungkin bukan yang terbaik untuk blogger lama yang berpengalaman (Advanced). 

Berikut adalah perbandingan perkhidmatan Blogger dan WordPress serta senarai ciri setiap platform, dibahagikan kepada kebaikan dan keburukan.

BLOGGER
Memandangkan Google kini memiliki Blogger, syarikat itu juga menawarkan banyak ciri terbina seperti Adwords, Adsense dan Analytics, menjadikan laman web ini sangat berguna untuk blogger yang baru. Makra Pyra, pencipta asal Blogger, memulakan syarikat kecil ini di San Francisco di tengah-tengah kebangkitan dot com. Selepas beberapa tahun, syarikat itu mula menjana lebih banyak pengguna dan lalu lintas. Pada tahun 2002, mereka telah menarik beberapa ratus ribu pengguna di seluruh dunia. 

Kebaikan
Ciri yang paling menarik untuk blogger baru adalah kosnya: percuma. Blogger baru harus memilih platform percuma yang mudah digunakan dan mempunyai arahan langkah demi langkah. Blogger pasti memberikan antara muka mesra pengguna dengan widget yang mudah untuk pengguna menguasai. Laman ini menjadi tuan rumah banyak template percuma, jadi blogger dapat menyesuaikan pengalaman penonton mereka dan membuat kehadiran visual yang membuat jenama mereka tetap konsisten. Laman ini juga sangat dipercayai. Ramai pengguna juga suka kerana mereka boleh menyambungkan akaun Blogger mereka ke akaun Google Adsense dan Analytics mereka dengan lancar.

Keburukan
Walaupun Blogger menawarkan banyak ciri asas dan antara muka mesra pengguna untuk pengguna baru, mereka tidak menawarkan banyak pilihan untuk blogger yang lebih maju. Ramai penulis blog mengadu (blogger newbie dan blogger advanced) tentang kehilangan penyesuaian template mereka. Walaupun interface yang mudah dan menarik kepada blogger yang baru, banyak penulis blog profesional dan maju mengadu mengenai kekurangan ciri-ciri mewah dan pilihan yang lebih maju. Ciri-ciri juga terhad, dan banyak penulis blog mengadu mengenai pilihan penyuntingan pos dan pilihan komen minimum.

WORDPRESS
Dicipta hanya setahun sebelum Google membeli Blogger, WordPress dicipta untuk memberi blogger platform blogging yang lebih kompleks. Gaya ringkasnya mengalu-alukan pengguna yang mahu foto dan kandungan bertulis mereka. Wordpress dicipta pada PHP dan MySQL & yang pada asalnya dikenali sebagai b2 / cafelog.

Kebaikan
Blog WordPress adalah self-hosted yang akan memberi anda lebih banyak kawalan ke atas reka bentuk, citarasa dan kandungan yang boleh disiarkan, serta memberi anda autonomi untuk menghasilkan wang dari blog melalui pelbagai skim platform pengiklanan dan affiliate marketing. Anda juga boleh menggunakan nama domain anda sendiri yang kelihatan lebih profesional daripada subdomain blogspot.com yang boleh anda dapatkan secara percuma dari blogger.


Keburukan
Keperluan teknikal yang diperlukan untuk mengendalikan blog WordPress yang dihoskan sendiri adalah sedikit lebih maju daripada yang diperlukan untuk platform seperti Blogger. Selain itu anda juga perlu membayar untuk hosting dan domain name.

KELEBIHAN 
Bergantung kepada pengalaman blog anda dan jenis blog yang anda ingin mulakan, kedua-dua Blogger dan WordPress adalah pilihan yang baik untuk pengguna yang baru dan berpengalaman. Selain itu, dengan penggunaan bantuan analitik yang mudah digunakan untuk memahami dari mana trafik mereka datang, dan pengguna dengan mudah menghubungkan laman web mereka ke akaun Google mereka yang lain.


Walaupun WordPress cenderung lebih popular dengan para pengguna yang lebih maju, CMS juga telah disasarkan kepada pengguna baru dengan alat penerbitan yang mudah digunakan dan arahan langkah demi langkah; Walau bagaimanapun, fungsi laman web ini melebihi Blogger dengan pilihan maju dan add-on dan plugin untuk para blogger yang lebih berpengalaman.


Nota: Kedua-dua platform memerlukan sedikit pelaburan (bonus untuk pengguna baru yang tidak mahu melabur terlalu banyak masa atau wang), walaupun WordPress menawarkan pilihan untuk meningkatkan kepada plugin yang lebih maju dan tema yang lebih canggih.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram