Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

WhatsApp Menyekat Perkongsian Mesej Untuk Menangani Berita Palsu

WhatsApp Menyekat Perkongsian Mesej Untuk Menangani Berita Palsu

WhatsApp membataskan semua anggota/ahli/penggunanya untuk berkongsi dan memajukan (forward) sebarang mesej hanya lima kali sahaja dalam usaha untuk menangani penyebaran maklumat palsu di platform. Cuba baca perkongsian maklumat ini dalam laman web TheStar.com.my


WhatsApp Menyekat Perkongsian Mesej Untuk Menangani Berita Palsu


WhatsApp Facebook Inc. mengehadkan di seluruh dunia pengguna boleh mengemukakan mesej hanya kepada lima (5) kali sahaja, mulai hari Isnin, memandangkan perkhidmatan pemesejan popular kelihatan bertentangan dengan "maklumat yang salah dan khabar angin", kata para eksekutif syarikat pada hari Isnin.

Sebelum ini, pengguna WhatsApp boleh menghantar mesej kepada 20 individu atau kumpulan. Had lima adalah pengembangan WhatsApp yang dilaksanakan di India pada bulan Julai selepas penyebaran khabar angin di media sosial membawa kepada pembunuhan dan percubaan lynching.

"Mereka memaksakan had lima mesej di seluruh dunia pada hari ini," kata Victoria Grand, naib presiden untuk dasar dan komunikasi di WhatsApp, dalam satu majlis di ibu negara Indonesia.

WhatsApp, yang mempunyai kira-kira 1.5 bilion pengguna, telah cuba mencari cara untuk menghentikan penyalahgunaan aplikasi itu, berikutan kebimbangan global bahawa platform itu digunakan untuk menyebarkan berita palsu, gambar yang dimanipulasi, video tanpa konteks, dan tipuan audio, tanpa cara untuk memantau asal mereka atau jangkauan penuh.

Perniagaan milik Facebook telah memperkenalkan dasar di India enam bulan yang lalu.

Pergerakan itu menyusul beberapa lynchings orang ramai yang dipersalahkan atas laporan palsu yang tersebar melalui perkhidmatan tersebut.

Sehingga kini, pengguna di tempat lain boleh mengemukakan mesej sehingga 20 kali.

Kemas kini kepada peraturan aplikasinya diumumkan pada satu acara di Jakarta, Indonesia. Negara ini mengadakan pilihan raya umum pada bulan April.

Firma itu memberitahu BBC bahawa ia telah membuat keputusan selepas "hati-hati" menilai keputusan ujian setengah tahun di negara ini.

"Had kehadiran dengan ketara mengurangkan mesej yang dihantar ke seluruh dunia," kata seorang jurucakap.

"[Ini] akan membantu memastikan WhatsApp tertumpu pada pemesejan peribadi dengan kenalan yang rapat. Kami akan terus mendengar maklum balas pengguna mengenai pengalaman mereka, dan dari semasa ke semasa, mencari cara baru untuk menangani kandungan virus."

Sehingga 256 pengguna boleh didaftarkan dalam kumpulan WhatsApp. Oleh itu, secara teorinya, pengguna tunggal kini boleh menghantar mesej sehingga 1,280 individu lain berbanding angka 5,120 orang yang mungkin berlaku sebelum ini.

WhatsApp disalahgunakan dalam pilihan raya
Di barisan hadapan perang berita palsu WhatsApp
WhatsApp menetapkan peraturan baru selepas pembunuhan beramai-ramai
Walau bagaimanapun, tidak ada apa-apa untuk menghalang orang-orang di akhir penerimaan setiap menghantar mesej sehingga lima kali.

Pembatasan itu datang pada satu masa WhatsApp dan perkhidmatan lain Facebook berada di bawah pengawasan untuk peranan mereka dalam penyebaran propaganda dan ketidaktepatan maklumat lain dalam talian.

Minggu lalu, Facebook mengumumkan ia telah mengeluarkan 500 muka surat dan akaun yang didakwa terlibat dalam menjual berita palsu di Eropah Tengah, dan negara-negara Eropah Timur yang lain.

Ia juga baru-baru ini mengumumkan bahawa ia telah menggunakan perkhidmatan pemeriksaan fakta Inggeris untuk membenderakan kandungan pada platform utamanya.

Walau bagaimanapun, penggunaan penyulitan end-to-end oleh WhatsApp bermaksud mesejnya hanya boleh dibaca oleh penghantar dan penerima mereka, yang mengehadkan keupayaan firma untuk mengesan laporan palsu.

Tetapi pada akhir tahun lepas, akhbar India melaporkan bahawa kerajaan sedang mempertimbangkan perubahan kepada undang-undang yang akan memaksa Facebook untuk mengesan WhatsApp untuk "kandungan yang menyalahi undang-undang". Ini akan mencabar penggunaan teknologi penyulitannya.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram