Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Memadam Akaun Instagram (Cara Mudah)

Cara untuk memadamkan akaun Instagram dengan langkah demi langkah

Cara Memadam Akaun Instagram (Cara Mudah)

Sebelum memadamkan akaun Instagram anda, pertimbangkan untuk membuat sandaran data akaun sekiranya anda memerlukannya. Harap maklum bahawa data akan menjadi format HTML atau JSON yang boleh dibaca komputer, bukan foto profil individu, video, ulasan, dsb. Semak juga di πŸ‘‰ Instagram Help Center.


Sudah bersedia? Begini cara untuk memadamkan akaun Instagram anda dalam apl, daripada komputer atau melalui penyemak imbas web mudah alih. Semak juga di πŸ‘‰ Instagram Help Center.


Bagaimana untuk memadam akaun Instagram pada iOS

Langkah 1: Pergi ke akaun anda dalam apl Instagram. Kemudian, klik ikon menu (3 baris) di penjuru kanan sebelah atas skrin.

Langkah 2: Navigasi ke Settings, kemudian Account.

Langkah 3: Klik Delete Account.

Langkah 3: Confirm Deletion.

Instagram akan bertanya kepada anda LAGI... Adakah anda pasti tentang perkara ini, atau tidak?
 

Langkah 4: Sahkan… sekali lagi.

Instagram mengeluarkan proses itu, yang anda boleh pertikaikan, atau perkara yang baik untuk mengelakkan pemadaman tidak sengaja atau ketika itu anda sedang (marah) beremosi.

Instagram bertanya mengapa anda mahu memadamkannya. Jawapan anda adalah wajib dan begitu juga dengan memasukkan kata laluan anda. Mengklik butang Padam @nama pengguna pada halaman ini akan memadamkan akaun anda secara kekal.


Bagaimana untuk memadam akaun Instagram pada Android

Atas sebab yang ganjil, aplikasi Instagram asli pada Android pada masa ini tidak membenarkan anda memadamkan akaun seperti yang dilakukan dalam versi iPhone.
 
Bagaimana untuk memadam akaun Instagram pada komputer anda

Jika anda tidak mempunyai akses kepada apl pada telefon semasa anda atau anda pengguna Android, anda juga boleh memadamkan akaun Instagram anda daripada mana-mana penyemak imbas web.

Langkah di bawah juga berfungsi untuk penyemak imbas mudah alih (cth. Safari atau Chrome pada telefon anda).

Langkah 1: Pergi ke www.instagram.com dan log masuk ke akaun anda

Langkah 2: Lawati halaman Padam Akaun (Delete Account).

Langkah 3: Sahkan pemadaman (Confirm Deletion).

Pastikan nama pengguna sepadan dengan akaun yang ingin anda padamkan. Jika tidak, klik Log keluar di sebelah kanan skrin untuk kembali ke Instagram dan log masuk ke akaun yang betul.

Isikan sebab untuk memadam akaun Instagram anda dan masukkan kata laluan anda. Mengklik Padam @nama pengguna di bahagian bawah akan memadamkan akaun anda secara kekal.


Bilakah anda perlu memadam akaun Instagram anda?

Jika anda mempunyai sebarang keraguan sama sekali tentang memadam profil anda, anda harus menyahaktifkan akaun Instagram anda buat sementara waktu. Akaun yang dinyahaktifkan mudah dipulihkan, manakala akaun yang dipadamkan dialih keluar secara kekal daripada platform (selepas tempoh tangguh 30 hari).

Cara Memadam Akaun Instagram (Cara Mudah)


Bagi kebanyakan orang, saya akan mengesyorkan penyahaktifan, walaupun anda membiarkannya selama berbulan-bulan atau bertahun-tahun. Ia tetap mencapai perkara yang sama (tiada sesiapa boleh mencari atau melihat akaun anda) anda pasti tak menyesal dengan tindakan itu?

Cara Memadam Akaun Instagram (Cara Mudah)



Pilihan lain ialah menukar kepada akaun peribadi. Akaun persendirian masih muncul dalam hasil carian tetapi siaran mereka tidak, dan tidak boleh dilihat secara terbuka pada profil anda. Orang boleh meminta untuk mengikuti anda, tetapi anda tidak perlu meluluskan mereka. Walau bagaimanapun, pengikut semasa masih dapat melihat siaran dan kandungan anda.

Cara Memadam Akaun Instagram (Cara Mudah)


Untuk menukar kepada akaun peribadi, pergi ke Tetapan dalam apl, kemudian Privasi dan klik di sebelah Akaun peribadi.
 

Apabila anda memadamkan akaun anda, profil, foto, video, ulasan, suka dan pengikut anda akan dialih keluar secara kekal. Jika anda hanya ingin berehat, anda boleh menyahaktifkan akaun anda buat sementara waktu. Jika berhasrat tukar password sila semak di πŸ‘‰ Instagram Help Center.

Atas sebab keselamatan, anda tidak boleh memadamkan akaun. Anda perlu log masuk ke akaun untuk meminta pemadaman. Jika anda tidak ingat kata laluan atau nama pengguna anda, lihat beberapa tips dan cara untuk log masuk. Sila semak di πŸ‘‰ Instagram Help Center.


Sebelum memadamkan akaun anda, anda perlu log masuk dan memuat turun salinan maklumat anda (seperti foto dan siaran anda) daripada Instagram. Selepas akaun anda dipadamkan, anda tidak lagi mempunyai akses kepada alat Muat Turun Data Instagram.

πŸ‘‰Untuk memadamkan akaun anda secara kekal daripada Pusat Akaun:

  1. Klik More Menu di bahagian bawah sebelah kiri, kemudian klik Settings.
  2. Klik Account Center, kemudian klik Personal Details.
  3. Klik Account ownership and control, kemudian klik Deactivation or deletion.
  4. Klik akaun yang ingin anda padamkan secara kekal.
  5. Klik Delete Account, kemudian klik Continue.


Nota: Anda mungkin tidak dapat memadamkan akaun anda daripada Pusat Akaun pada masa ini.


Untuk meminta pemadaman kekal akaun daripada apl Instagram anda:

Pergi ke halaman Padam Akaun Anda. Jika anda tidak log masuk ke Instagram di web, anda akan diminta untuk log masuk dahulu.
Klik pilihan daripada menu lungsur turun di bawah Mengapa anda mahu memadamkan [nama akaun]? dan masukkan semula kata laluan anda. Pilihan untuk memadamkan akaun anda secara kekal hanya akan muncul selepas anda memilih sebab daripada menu dan memasukkan kata laluan anda.

Klik Padam [nama pengguna].

Jika anda ingin memadamkan akaun lain:

Klik nama pengguna di bahagian atas sebelah kanan halaman Padam Akaun Anda.
Klik di sebelah Edit profil dan pilih Log keluar.
Log masuk semula sebagai akaun yang ingin anda padamkan dan ikut arahan di atas.

Selepas akaun anda dipadamkan, anda boleh mendaftar semula dengan nama pengguna yang sama atau menambah nama pengguna itu ke akaun lain selagi ia belum diambil oleh orang baharu di Instagram.

Perlu diingat bahawa jika akaun anda dialih keluar kerana melanggar Garis Panduan Komuniti, anda mungkin tidak dapat mendaftar semula dengan nama pengguna yang sama.

Selepas 30 hari permintaan pemadaman akaun anda, akaun anda dan semua maklumat anda akan dipadamkan secara kekal dan anda tidak akan dapat mendapatkan maklumat anda. Dalam tempoh 30 hari tersebut kandungan tetap tertakluk pada Syarat Penggunaan dan Dasar Privasi Instagram dan tidak boleh diakses oleh orang lain yang menggunakan Instagram.

Proses pemadaman mungkin mengambil masa sehingga 90 hari selepas ia bermula. Salinan kandungan anda mungkin kekal selepas 90 hari dalam storan sandaran yang Instagram gunakan untuk pemulihan sekiranya berlaku permasalah, ralat perisian atau peristiwa kehilangan data lain. Instagram juga mungkin menyimpan maklumat anda untuk perkara seperti isu undang-undang, pelanggaran syarat atau usaha pencegahan bahaya. Ketahui lebih lanjut tentang perkara ini dalam Dasar Privasi Instagram.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram