Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

10 Cara Terbukti Meningkatkan Trafik Laman Web

 Cara Menaikkan Trafik/ Pelawat ke Laman Web/ Blog

10 Cara Terbukti Meningkatkan Trafik Laman Web
Credit to Lojo Marketing (https://lojomarketing.com)

Google memproses lebih daripada 40,000 pertanyaan carian setiap saat. Anda boleh melihat sendiri hasil carian meningkat dalam masa nyata setiap hari. Semak juga di πŸ‘‰ Ahrefs.

Banyak perniagaan bergelut untuk menghasilkan cara baharu dan inovatif untuk meningkatkan trafik tapak web. Terdapat banyak maklumat salah dalam talian tentang cara menarik lebih ramai pelawat, yang boleh menyebabkan menggunakan strategi penat yang sama berulang kali dan tidak melihat hasil yang positif. Semak juga di πŸ‘‰ Wikihow.
 

Anda seorang pemasar (Markerter) yang bijak yang ingin memanfaatkan tapak web anda sepenuhnya. Anda kini berada di tempat yang betul.

Disini ada 10 cara terbukti untuk meningkatkan trafik ke tapak web anda. Sudah bersedia?

Ok, Jom mulakan...

 
1. Fikirkan Tentang SEO

10 Cara Terbukti Meningkatkan Trafik Laman Web
Credit to Caruso Digital (https://carusodigital.com)


Pengoptimuman enjin carian (SEO) adalah kunci untuk menarik pengunjung ke tapak anda. SEO pada halaman mungkin merupakan satu-satunya faktor terbesar dalam menentukan di mana laman web anda berada dalam SERP (halaman hasil enjin carian). Semakin tinggi SERP anda, semakin besar kemungkinan pelayar Google mengklik ke tapak anda.

Pastikan setiap elemen halaman — termasuk tajuk, h1 atau pengepala, perihalan meta, teks alt dan URL — kaya dengan kata kunci dan tertumpu pada niat pengguna halaman.

Kandungan sebenar di tapak anda juga merupakan faktor penting dalam cara anda mendapat kedudukan dalam SERP. Sentiasa masukkan kata kunci yang berkaitan dalam kandungan anda. Kata kunci harus digunakan secara semula jadi, tidak disumbat ke dalam kandungan sehingga menjejaskan idea utama atau mengalih perhatian pembaca. (Ingat, apabila ia berkaitan dengan kandungan, kualiti mengatasi kuantiti kata kunci.)


Tips Pro: Untuk menjalankan penyelidikan kata kunci, anda boleh menggunakan alatan seperti Moz, Ahrefs dan SEMrush. Tapak ini menunjukkan kata kunci yang digunakan pesaing, kekerapan orang mencari kata kunci, betapa mahalnya kata kunci untuk iklan bayar setiap klik, kata kunci yang berkaitan dan banyak lagi maklumat berharga untuk membimbing strategi kata kunci.

Mengupah agensi SEO sentiasa menjadi pilihan, kerana mereka boleh menawarkan cerapan berharga dan melakukan audit untuk mengenal pasti isu yang mungkin menghalang tapak anda daripada dipaparkan dalam SERP.

2. Cipta Kandungan Hebat (Berkualiti)

Bukan sahaja kandungan yang hebat (berkaitan, berisi, berair) meningkatkan kedudukan SERP anda, ia juga bagus untuk memastikan pelawat terlibat sebaik sahaja mereka mengklik ke tapak anda. Semak juga di APB.

Itulah sebabnya tidak cukup hanya untuk menyiarkan sebarang kandungan lama; anda perlu mencipta kandungan yang boleh diingati dan mengurangkan bunyi bising. Lakukan ini dengan menyelidiki perkara yang menjadikan syarikat anda unik — dan sebab anda yang terbaik dalam memenuhi keperluan pelanggan anda.

Orang ramai menggunakan Google untuk mencari jawapan khusus, teliti dan tepat bagi soalan mereka, dan kandungan anda harus ada untuk memberikan jawapan tersebut. Malah, laman web yang memaparkan kandungan blog menjana 434% lebih banyak halaman diindeks enjin carian berbanding laman web yang tidak mempunyainya. Di samping itu, tapak yang mengeluarkan lebih daripada 16 siaran sebulan menerima hampir 3.5 kali lebih banyak trafik berbanding tapak yang menerbitkan sifar hingga empat artikel.

Intinya ialah apabila anda mengambil berat tentang kandungan yang anda hasilkan, siarkan secara kerap dan menyelidik perkara yang ingin dilihat oleh khalayak anda, trafik web harus bertambah baik.


3. Refresh Semula Kandungan (Konten) Lama (Lapuk)

Hei, kami sedang melakukannya sekarang! Catatan ini pada asalnya ditulis pada tahun 2019, dan ia adalah salah satu catatan blog kami yang paling popular. Tetapi banyak yang telah berubah dalam tiga tahun yang lalu (seperti, banyak). Jadi kami fikir sudah tiba masanya untuk mengemas kini dengan beberapa tip baharu.

Bukan sahaja pembaca anda akan menghargai kandungan yang dikemas kini, Google — dan algoritmanya yang sentiasa berubah-ubah — juga menyukai pandangan baharu.

Anda tidak perlu mengehadkan muat semula kandungan anda untuk mengubah suai catatan blog sama ada. Cuba guna semula kandungan blog sebagai infografik atau video penerangan.

 
4. Dapatkan Sosial

Purata orang dewasa menghabiskan 147 minit sehari di media sosial. Perniagaan yang tahu cara memanfaatkan kuasa khalayak yang ditawan ini (walaupun terganggu) mempunyai peluang untuk memupuk kesedaran jenama, dan sudah tentu menarik lebih banyak trafik ke tapak web.


Kunci kepada media sosial adalah untuk menjadi tulen. Ia boleh menggoda untuk mengikuti setiap trend dan trend, tetapi penatal yang bijak melihatnya dengan betul dan tidak terkesan. Jika ia tidak sesuai dengan jenama anda — ia tidak benar kepada siapa anda — ia bukan untuk anda.

Berikut ialah beberapa idea sosial untuk anda bermula:
 

  • Siarkan kandungan (blog, e-buku, kertas putih, maklumat grafik, video, dll.) di seluruh platform media sosial anda.
  • Berinteraksi dengan pengikut dengan membalas, tweet semula dan tandai mereka dalam kandungan yang berkaitan.
  • Gunakan hashtag yang mewakili jenama anda.
  • Video ialah cara yang bagus untuk menarik pembaca, siarkan secara langsung atau kongsi video pendek yang hebat untuk menambah nilai (walaupun ia hanya sekadar hiburan).
  • Pastikan anda menyertakan seruan bertindak pada siaran bermaklumat dan pendidikan yang mendorong pembaca kembali ke tapak kaya kandungan anda.


5. Gunakan Pengiklanan untuk Meningkatkan Trafik Web

Walaupun carian organik masih lebih baik dalam memacu trafik (kira-kira 5.66% lebih baik daripada berbayar), pengiklanan berbayar seperti bayar setiap klik (PPC) dan iklan media sosial boleh membantu anda berhubung dengan khalayak yang lebih besar sambil menyasarkan pelanggan ideal anda. Apabila digunakan bersama sebagai sebahagian daripada strategi pemasaran digital dipacu kandungan, carian organik dan berbayar mendominasi trafik tapak web.


6. Hantar Berita melalui E-mel memudahkan orang akan Buka dan Baca

Automasi sememangnya telah memudahkan untuk menghantar e-mel secara beramai-ramai, tetapi alatan seperti penyesuaian dan segmentasi bermakna anda boleh menangani keperluan khusus dan titik sasaran anda. Mempromosikan kandungan melalui surat berita e-mel ialah cara yang berkesan untuk meningkatkan trafik tapak web dan akhirnya menghasilkan salah satu ROI tertinggi merentas semua kaedah pemasaran.

Teruskan Membaca....


Berikut ialah beberapa amalan terbaik pemasaran e-mel:

  • Sertakan maklumat menarik daripada kandungan dalam baris subjek dan dalam badan e-mel.
  • Masukkan pautan atau butang yang pelanggan boleh klik untuk membaca lebih banyak kandungan.
  • Pastikan e-mel mesra mudah alih, kerana 46% daripada semua e-mel dibuka dilakukan pada peranti mudah alih.
  • Gunakan taktik pemperibadian dengan memasukkan nama pelanggan.
  • Jadikan e-mel itu menarik secara visual dengan menggunakan templat yang direka bentuk dengan baik.
  • Jalankan ujian A/B untuk melihat versi e-mel yang menerima lebih banyak bukaan dan klik.


7. Berikan Produk yang Terbaik

Memberi prospek sesuatu yang berguna ialah cara terbaik untuk mendorong lebih banyak trafik. Sebagai contoh, kami mencipta templat kalendar editorial yang percuma untuk dimuat turun oleh sesiapa sahaja. Kami ingin memberikan alat pemasar untuk memudahkan pembuatan dan penyiaran kandungan.

Dengan menyiarkan kandungan/alat berpagar (menawarkan kandungan dan alatan sebagai pertukaran untuk maklumat hubungan pengguna), anda boleh memaksimumkan pulangan anda dan mencari petunjuk baharu. Satu lagi cara untuk meningkatkan trafik tapak web adalah dengan mempromosikan kandungan/alat pada Kumpulan atau forum LinkedIn yang berkaitan di mana orang dalam industri berinteraksi.

8. Tulis Catatan Tetamu (Write a Guest Post)

Penyiaran tetamu untuk tapak web lain ialah cara yang berkesan untuk menjana pautan balik, meningkatkan trafik rujukan dan meningkatkan kedudukan SERP. Anda harus sentiasa menyelidik tapak web dalam industri anda dengan teliti untuk dibuat.

Mula-mula, lihat kandungan tapak web dan pastikan ia berkualiti tinggi, semak kuasa domainnya dan kaji garis panduan penyiaran tetamunya. Juga, tanya penerbitan jika mereka akan mempromosikan siaran di media sosial dan menandakan anda.

9. Bantu Wartawan

Anda pakar dalam bidang anda — ini bermakna anda adalah sumber yang mendapat permintaan tinggi untuk wartawan. Daftar sebagai sumber di tapak web seperti Berita Harian dan Harian Metro, dan wartawan boleh mencari anda apabila mereka menulis cerita yang sesuai dengan bidang kepakaran anda.

Mendapatkan petikan dalam penerbitan perdagangan dan saluran berita utama menetapkan anda sebagai peneraju industri anda dan memupuk minat dalam perniagaan anda.

 
10. Tukar Pautan Balik (Backlinks)

Terdapat banyak faedah pautan balik untuk perniagaan anda. Antaranya ialah kedudukan SERP yang lebih besar dan peningkatan keterlihatan. Satu kajian mendapati bahawa hasil carian teratas di Google mempunyai pautan balik 3.8 kali ganda lebih banyak daripada yang berada di kedudukan No. 2 hingga No. 10. Semak juga Cara Mendapatkan Backlinks.

Akhir kata

πŸ‘Pautan balik boleh datang dalam bentuk penyenaraian direktori, tetapi cara terbaik untuk mula memperoleh pautan balik adalah dengan menghasilkan kandungan malar hijau terkemuka yang menambah nilai kepada pasaran khusus anda. Kemudian, hubungi orang lain dalam industri dan minta mereka berkongsi. Untuk menambah insentif tambahan, anda boleh mencadangkan pertukaran pautan balik yang saling menguntungkan dengan menawarkan untuk menambah salah satu pautan mereka ke siaran anda juga.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram