Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Hapus atau Remove Alat Atribusi Powered By Blogger

Bagaimana Padam/ Menyembunyikan/ Hilangkan atau Mengalih Keluar Alat Atribusi Dikuasakan oleh Blogger

Cara Hapus atau Remove Alat Atribusi Powered By Blogger

Powered By Blogger: Bahagian pengaki Blogger memaparkan widget atribusi "dikuasakan oleh blogger". Di sini anda akan menemui cara unik untuk mengalih (Remove/ Delete/ Buang/ Hapus) keluar atribusi blogger ini daripada blog blogger anda. Semak juga di Blogger Help.

Disini kita mempelajari trik untuk melumpuhkan atau menyembunyikan Navbar Blogger daripada blog blogger. Dalam tutorial ini kita akan mengetahui teknik mudah untuk mengalih keluar mesej atribusi sama ada nama templat blogger atau imej tema terpakai dan logo blogger diikuti dengan pautan atribusi Dikuasakan oleh Blogger. Semak juga di Blogger Help.

Adakah anda tahu bahawa terdapat medan hak cipta (pilihan) dalam widget atribusi blogger untuk menulis/memaparkan maklumat dan kredit hak cipta blog anda. Walau bagaimanapun, anda hanya boleh menulis mesej Hak Cipta sepanjang 99 aksara. Semak juga di Quora.

Selanjutnya, ia tidak memudahkan anda untuk menulis maklumat pautan teks iaitu seperti About Us, Sitemap, Ads, Term and Privacy dan lain-lain. Ramai daripada Blogger hanya ingin menambah mesej hak cipta mereka seperti Hak Cipta Terpelihara, Dasar Privasi dan pautan Hubungi Kami dsb pada pengaki blogger sebaliknya atau bersama dengan kredit blogger. Semak juga cara tukar templat Blogger.

Terdapat kaedah mudah bagaimana untuk mengalih keluar skrip yang disulitkan daripada templat blogger tetapi jangan mengelirukan perkara yang sama dengan mengeluarkan pautan kredit pengaki daripada templat blogger tanpa mengubah hala. Ia adalah blogger atribusi dan cara mengalih keluar blogger footer.

Sehubungan itu, anda boleh menggunakan mana-mana dua Trik mudah berikut untuk sama ada menyembunyikan atau mengalih keluar atribusi Powered by Blogger dan menambah maklumat hak cipta pautan teks anda sendiri.


Cara Menyembunyikan Pautan Atribusi Dikuasakan oleh Blogger daripada Footer blog

Sembunyikan Dikuasakan oleh Blogger: Ini ialah trik CSS untuk menyembunyikan atribusi yang Dikuasakan oleh Blogger.

Mula-mula pergi ke Theme( Tema) Blog anda, klik pada butang anak panah ke bawah di sebelah butang Sesuaikan dan kemudian tekan Edit HTML daripada pilihan menu lungsur (Skrol).

Cara Hapus atau Remove Alat Atribusi Powered By Blogger



Edit HTML tema Blogger

Selepas itu, klik mana-mana dalam kod HTML dan cari dengan menekan button keyboard (CTRL+F) teg berikut:

]]></b:skin>
Cara Hapus atau Remove Alat Atribusi Powered By Blogger


Kemudian gantikannya dengan Kod CSS berikut seperti yang ditunjukkan di bawah.πŸ‘‡

#Attribution1{display:none;}
]]></b:skin>
 

Kemudian, klik Save template.

Kod di atas akan menyembunyikan atribusi blogger daripada blog anda. Pelawat Desktop, Tablet dan telefon pintar dan blog anda tidak akan mempamerkan atribusi Dikuasakan oleh blogger (Powered By Blogger).

Oleh itu, kaedah ini bukan sahaja akan menyembunyikan widget atribusi Dikuasakan oleh Blogger daripada templat versi web tetapi juga membantu anda melumpuhkan perkara yang sama daripada tema mudah alih.


Cara Alih Keluar Dikuasakan oleh Widget Atribusi Blogger daripada Pengaki blog (Blog Footer)


Langkah-1 (Suntingan Tema):

Cara Hapus atau Remove Alat Atribusi Powered By Blogger


Log masuk ke blog blogger anda, klik pada Theme (Tema) dari sidebar kiri. Kemudian klik pada butang anak panah ke bawah (gambarajah) dan pilih Edit HTML daripada pilihan lungsur (skrol) turun.

Cara Hapus atau Remove Alat Atribusi Powered By Blogger


Langkah-2 (Buka Kunci Atribusi Blogger):

Lompat ke widget Attribution1 atau cari dua baris kod html ini dan tukar/ ganti showaddelement='false'> dengan showaddelement='true'> ditunjukkan dalam baris pertama dan locked='true' dengan locked='false' ditunjukkan dalam baris kedua barisan.

<b:section class='footer' id='footer' name='Footer' showaddelement='false' tag='footer'>
<b:widget id='Attribution1' locked='true' title='' type='Attribution' visible='true'>


Anda boleh terus ke Attribution1 Gadget daripada pilihan menu lungsur dan turun ke tema yang dipanggil Jump to Widget muncul di sebelah kanan atas editor tema HTML.

Cara Hapus atau Remove Alat Atribusi Powered By Blogger


Kemudian, klik save tema blogger anda.


Langkah-3 (Alih Keluar Widget Atribusi):

Cara Hapus atau Remove Alat Atribusi Powered By Blogger

Pergi ke tab pilihan Reka Letak blog anda dan klik pada pautan Edit pada Widget Atribusi di bawah bahagian pengaki di bahagian bawah. Sekarang, anda akan melihat butang tambahan untuk mengalih keluar widget.

Anda akan melihat mesej pop timbul "Adakah anda pasti mahu mengalih keluar elemen halaman ini daripada halaman anda?". dan klik pada OK.

Akhir sekali, klik pada butang Save.


Selamat mencuba dan semoga bermanfaat...


Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram