Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Mempromosikan Laman Web Anda di Instagram (4 Cara)

4 Strategi Mempromosikan Laman Web Anda di Instagram

Cara Mempromosikan Laman Web Anda di Instagram (4 Cara)

Pada masa ini, anda mungkin menyedari betapa bergunanya media sosial, terutamanya dalam mempromosikan tapak web anda. Semak di Instagram (Meta).

Anda mungkin telah membangunkan strategi pemasaran digital yang berkesan, dan mula mengembangkan kehadiran media sosial dengan jenama anda. Namun, bagaimana anda boleh memastikan bahawa followers melawat tapak web anda?


Jika matlamat anda adalah untuk mendorong trafik kembali ke tapak web anda, tidak perlu melihat lebih jauh kerana anda sudah ada Instagram – salah satu platform media sosial yang paling pesat berkembang hari ini. Melalui penggunaan bijak memautkan dan kandungan yang ditaja di Instagram, anda boleh memastikan tapak web anda mencapai sasaran trafik tinggi tersebut. Semak juga di Quora.

Dalam siaran ini, kami akan meneroka faedah Instagram dan menerangkan cara menggunakan Instagram untuk mendorong trafik ke tapak web anda. Mari kita mulakan
Mengapa Instagram "Merupakan Alat Pemasaran yang Berkuasa". Semak juga Cara link Instagram ke Facebook.

Media sosial dengan cepat telah menjadi salah satu alat yang paling berkuasa dalam mana-mana koleksi pemilik tapak web. Penggunaan tapak media sosial yang berkesan boleh membantu perniagaan anda menyampaikan perkhidmatan pelanggan yang cemerlang, mempromosikan kandungan baharu dan meningkatkan conversion.

Walaupun terdapat beberapa laman rangkaian media sosial di luar sana, Instagram adalah salah satu yang paling berguna. Instagram telah dicipta pada tahun 2010 sebagai cara untuk berkongsi fotografi mudah alih dalam talian, dan telah menjadikannya sebagai platform perkongsian imej dan video. 

Tapak (Platform) ini kini dimiliki oleh Facebook, dan telah membina pangkalan pengguna yang besar dengan cepat. Lebih 854.5 juta orang adalah ahli aktif Instagram hari ini.

Malah, Instagram lebih unggul selain Facebook dan YouTube dalam bentuk jumlah, menjadikannya salah satu platform media sosial terbesar di dunia.

Walaupun fokus asalnya, jangkauan yang disediakan Instagram menjadikannya tempat yang ideal untuk mempromosikan perniagaan atau tapak web anda. Platform ini menawarkan beberapa penyelesaian pengiklanan, dan sifatnya yang sangat visual menjadikan penciptaan kandungan menjadi mudah.

Instagram juga merupakan cara terbaik untuk berinteraksi secara langsung dengan khalayak anda, dan dengan itu membina kesetiaan jenama yang kukuh.

Walaupun penting untuk mengumpulkan pengikut di Instagram itu sendiri, platform ini juga merupakan kenderaan utama untuk memacu trafik kembali ke tapak web anda. Nasib baik, terdapat beberapa cara mudah untuk melakukannya.


4 Langkah Mempromosikan Laman Web di Instagram 

Tidak kira saiz pengikut Instagram anda, kuasa sebenar platform tidak dibuka sehingga anda membawa sekurang-kurangnya beberapa pengguna tersebut ke tapak web anda. Dalam beberapa bahagian seterusnya, kami akan merangkumi beberapa kaedah untuk menyelesaikan kerja.


1. Sertakan Pautan Sepanjang Profil Anda

Setiap pengguna Instagram mempunyai pilihan untuk memasukkan pautan dalam bio mereka. Ini adalah satu-satunya tempat pada profil anda yang anda boleh menambah pautan terus, jadi penting untuk memanfaatkannya sepenuhnya:

Cara Mempromosikan Laman Web Anda di Instagram (4 Cara)

Bio anda hendaklah sentiasa mengandungi pautan ke halaman yang anda harap dapat mendorong pengguna ke arah, yang cukup mudah. Walau bagaimanapun, kebanyakan perniagaan memaut ke halaman utama mereka dan membiarkannya begitu sahaja.

Sebaliknya, pautan bio anda paling berkesan apabila ia kerap dikemas kini. Pertimbangkan untuk memaut ke halaman atau produk tertentu di tapak web anda – sebaik-baiknya yang berkaitan dengan siaran Instagram terbaharu anda.

Kemudian, menggunakan frasa seperti "pautan dalam bio kami" dalam siaran anda ialah cara pintar untuk meningkatkan bilangan pengguna yang benar-benar mengklik padanya.



2. Gunakan Instagram Insights


Anda mungkin tidak menyedari bahawa Instagram menawarkan penyelesaian analitik yang agak mendalam dalam perkhidmatan asasnya. Alat terbina dalam, Instagram Insights, membolehkan anda mengakses pelbagai maklumat tentang khalayak anda dengan cepat:

Cara Mempromosikan Laman Web Anda di Instagram (4 Cara)



Maklumat ini akan memberitahu anda siaran yang paling banyak menerima interaksi, serta jumlah kali pautan tertentu telah diikuti.

Anda juga boleh menjejaki masa apabila khalayak anda berkemungkinan besar akan aktif. Ini akan membantu anda menyiarkan kandungan masa hadapan pada waktu puncak.

Jika anda mempunyai belanjawan yang tersedia, anda juga boleh melihat beberapa pilihan pengiklanan berbayar yang ditawarkan oleh platform.

Instagram dimiliki oleh Facebook, sebuah platform yang terkenal dengan penyelesaian pengiklanan dan sasarannya (antara lain).

Atas sebab ini, Instagram menyediakan banyak pilihan yang sama – membolehkan anda mempromosikan kandungan anda dengan cekap sambil memastikan kos anda rendah.


3. Jadi Kreatif dengan Cerita Instagram

Walaupun kepentingannya sering diabaikan, Cerita Instagram ialah cara terbaik untuk mempromosikan kandungan anda lagi. Ciri cerita memudahkan pemautan kembali ke kandungan anda. Pengguna hanya skrol skrin, dan dibawa ke halaman yang anda inginkan:

Cara Mempromosikan Laman Web Anda di Instagram (4 Cara)

Untuk menggunakan ciri "leret ke atas", anda mungkin perlu mengesahkan akaun anda terlebih dahulu. Anda juga akan membuka kunci pilihan apabila anda mencapai 10,000 pengikut. Strategi pemasaran digital yang kukuh boleh meningkatkan peluang anda untuk mencapai pencapaian ini dengan cepat.

Walaupun tanpa pilihan itu, cerita ialah cara terbaik untuk mengusik kandungan baharu dan memaklumkan pengguna tentang siaran terbaharu dalam suapan anda yang mungkin mereka terlepas pandang.

Anda juga boleh menggunakan pelekat "Soalan" untuk berkomunikasi secara langsung dengan khalayak anda dan membuka ruang untuk sebarang pertanyaan yang mereka ada.


4. Pertimbangkan Kerjasama

Bagi sesetengah orang, Instagram pada dasarnya telah menjadi kerjaya kedua. Pengaruh ialah pencipta dengan pengikut yang ramai di media sosial, yang menawarkan nasihat dan mempromosikan produk yang berkaitan dengan industri tertentu.


Kesimpulan

Instagram ialah salah satu rangkaian media sosial yang paling popular, menjadikannya tempat yang ideal untuk menyebarkan berita tentang perniagaan anda.

Perkara berikut yang anda bina pada platform boleh membantu anda meningkatkan kadar penukaran anda jika anda mempunyai cara yang boleh dipercayai untuk mengarahkan trafik kembali ke tapak web anda.

Dalam siaran ini, kita membincangkan empat cara anda boleh mempromosikan tapak web anda di Instagram:
 
Cara Mempromosikan Laman Web Anda di Instagram (4 Cara)


  • Sertakan pautan ke tapak anda dalam biografi Instagram anda dan catatkannya dalam siaran anda.
  •  Analisis khalayak anda dan bina iklan yang berkesan menggunakan Instagram Insights.
  • Gunakan ciri "leret ke atas" pada cerita Instagram untuk mengarahkan pengguna ke tapak anda.
  •  Bekerjasama dengan influencer, dan berinteraksi secara langsung dengan khalayak anda.    

Matlamat menggunakan Instagram untuk menjana trafik ke laman web anda adalah untuk membuat lebih banyak jualan, bukan? Untuk membuat jualan, anda perlu menunjukkan kepada khalayak anda nilai produk anda dan jenama anda.

Instagram hanyalah alat yang membolehkan anda menunjukkan nilai anda dalam persekitaran yang kreatif dan relevan.

Comments

  1. rasanya mmg dah letak siap2 link nih .. tapi mmg nak sgt instagram boleh tarik trafik

    ReplyDelete

Post a Comment

Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.

Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.

Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).

Terima Kasih.

The Blogler (Aku Pakar Blogger).

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram