Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Bagaimana untuk Menyahaktifkan (Deactivate) Akaun Instagram

Cara Lumpuhkan (Deactivate) Atau Padam Akaun Instagram (IG)

Bagaimana untuk Menyahaktifkan (Deactivate) Akaun Instagram

Jika anda agak bosan dengan Instagram, anda mungkin ingin mempertimbangkan untuk menyahaktifkan akaun anda. Dengan Instagram, anda mempunyai dua pilihan: Anda boleh belajar cara menyahaktifkan akaun Instagram anda, atau anda boleh memadamkannya sepenuhnya. Kami akan menyemak kedua-dua pilihan, supaya anda boleh memutuskan sama ada anda lebih suka berehat atau memutuskan hubungan dengan Instagram selama-lamanya. Hanya berhati-hati, kerana memadamkan akaun Instagram anda akan mengalih keluar semua kandungan anda secara kekal dan anda tidak akan dapat mendapatkannya semula. Semak juga di Instagram Help Center.



Pastikan anda menyemak panduan tentang cara menggunakan Instagram jika anda memerlukan sebarang bantuan tambahan.



Lumpuhkan akaun Instagram anda buat sementara waktu

Dengan melumpuhkan akaun Instagram anda buat sementara waktu, profil anda, bersama-sama foto, video, ulasan dan sukanya, akan disembunyikan (sehingga anda mengaktifkannya semula). Melumpuhkan akaun anda ialah cara terbaik untuk mengambil sedikit percutian dari Instagram. Pilihan lain untuk dipertimbangkan ialah meredamkan beberapa rakan, jika itu sebab utama anda melumpuhkan akaun anda.

Nota: Arahan berikut hanya berfungsi untuk akaun Instagram yang tidak menggunakan akaun Facebook untuk log masuk. Jika anda ingin melumpuhkan akaun Instagram anda tetapi akaun anda menggunakan Facebook untuk log masuk, anda perlu mengalih keluar akaun Facebook anda daripada Instagram anda akaun dan kemudian tetapkan semula kata laluan akaun Instagram anda. Untuk melakukan ini dengan jayanya, anda perlu mempunyai akses kepada akaun e-mel yang dikaitkan dengan akaun Instagram anda. Setelah akaun Facebook anda dinyahpautkan daripada akaun Instagram anda dan anda telah menetapkan semula kata laluan anda untuk akaun Instagram, anda boleh menggunakan arahan berikut untuk melumpuhkan Instagram anda buat sementara waktu.



Berikut ialah cara untuk menyahaktifkan akaun Instagram anda:

Langkah 1: Login Instagram.com menggunakan pelayar web.

(Jika belum log masuk, log masuk ke akaun Instagram anda).

Langkah 2: Skrol ke bawah dan klik pada butang "More".

Bagaimana untuk Menyahaktifkan (Deactivate) Akaun Instagram


Langkah 3: Di bahagian atas halaman, klik butang "Settings".

Bagaimana untuk Menyahaktifkan (Deactivate) Akaun Instagram

Langkah 4: Skrol ke bawah ke bahagian bawah halaman dan klik Nyahaktifkan akaun saya buat sementara waktu.

Bagaimana untuk Menyahaktifkan (Deactivate) Akaun Instagram


Langkah 5: Instagram akan bertanya mengapa anda menyahaktifkan akaun anda. Pilih sebab daripada menu lungsur, dan kemudian masukkan kata laluan anda.

Bagaimana untuk Menyahaktifkan (Deactivate) Akaun Instagram


Langkah 6: Untuk melengkapkan proses, klik Nyahaktifkan akaun buat sementara waktu. Kemudian pilih Ya untuk mengesahkan.

Akaun Instagram anda kini sepatutnya dilumpuhkan buat sementara waktu. Untuk mendayakan semula akaun Instagram anda, hanya log masuk semula menggunakan tapak web.

Langkah 7: Langkah di atas boleh berfungsi untuk sesiapa sahaja asalkan mereka mempunyai PC, sambungan internet dan pelayar web.

Apl mudah alih Instagram boleh membenarkan pengguna melumpuhkan akaun mereka, tetapi fungsi ini pada masa ini hanya terhad kepada pengguna iOS pada masa ini. Jika anda pengguna iOS, anda boleh melumpuhkan akaun IG anda pada apl mudah alih menggunakan kaedah berikut:



Pilih gambar Profil anda > Tiga garisan mendatar Ikon Menu > Tetapan > Akaun > Padam akaun > Nyahaktifkan akaun.

Kemudian jawab gesaan pada skrin. Kemudian pilih Nyahaktifkan akaun sementara.



Padamkan akaun Instagram anda secara kekal

Jika anda tahu bahawa anda pasti tidak akan kembali ke Instagram, anda boleh memadamkan akaun anda secara kekal. Adalah penting untuk ambil perhatian bahawa pemadaman akaun anda akan mengalih keluar profil, foto, video, ulasan, suka dan pengikut anda. Tidak ada cara untuk mendapatkannya setelah proses selesai. Selain itu, anda tidak akan dapat menggunakan nama pengguna yang sama sekali lagi jika pengguna baharu akhirnya mengambilnya sebelum anda memutuskan untuk mendaftar dengannya semula. Semak juga di Instagram Help Center.

Jika anda yakin bahawa anda mahu memadamkan akaun anda, ikut langkah ini:

Langkah 1: Lawati halaman Instagram Padam Akaun Anda. Jika belum log masuk, log masuk ke akaun Instagram anda.

Langkah 2: Di sebelah Mengapa anda mahu memadamkan [nama pengguna anda]?, pilih pilihan daripada kotak lungsur.

Langkah 3: Masukkan kata laluan Instagram anda untuk mengesahkan.

Langkah 4: Klik Padam [Nama Pengguna Anda].

Dengan mengikuti proses di atas, anda akan menyerahkan permintaan pemadaman kepada pasukan Instagram. Selepas 30 hari, Instagram akan memadamkan akaun anda dan semua maklumat secara kekal. Instagram menyatakan bahawa proses itu mungkin mengambil masa sehingga 90 hari untuk diselesaikan.

Langkah 5: Seperti melumpuhkan akaun, anda juga boleh memadamkan akaun anda melalui aplikasi mudah alih Instagram, tetapi hanya jika anda pengguna iOS.

Begini cara untuk melakukannya: Pilih ikon Profil anda > tiga garisan mendatar ikon Menu > Tetapan > Akaun > Padam akaun > Padam akaun > Teruskan memadam akaun. Kemudian jawab pertanyaan (gesaan) pada skrin.

Kemudian pilih Padam [nama pengguna anda] > OK.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram