Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Membuat Banner di Word

Bagaimana membuat Banner di Word

Cara membuat Banner di Word



Menggunakan templat untuk membuat Banner


Langkah 1: Buka Microsoft Word


πŸ‘‰Buka Word di komputer anda, lihat tab Fail di sudut kiri atas editor Word. Klik tab Fail, cari tab Baru di sebelah kiri interface. Sila semak juga dengan klik di πŸ‘‰ Microsoft Support.


Langkah 2: Cari templat Banner


Cari templat untuk Banner menggunakan bar carian. Untuk mencari templat Banner, klik Banner di bar carian. Dalam gambar di bawah, anda dapat melihat templat Banner dari hasil carian.

Cara membuat Banner di Word


Langkah 3: Buka templat

Klik templat Banner yang ingin anda gunakan. Templat Banner akan dipaparkan di bahagian pratonton di sebelah kanan hasil carian. Untuk menggunakan templat, anda perlu mengklik templat dan klik butang Create. Templat akan dibuka pada Word di tetingkap baru, seperti pada gambar di bawah (πŸ‘‰Seperti di Langkah 2: Tetapkan Margin Halaman).


Langkah 4: Edit templat anda

Sekiranya anda ingin membuat Banner untuk kolej anda, anda boleh memilih dari templat atau membuat Banner di Word dari awal. Setelah templat Banner anda dibuka di tetingkap baru, anda dapat mengedit kandungan dalam templat tersebut. Klik teks placeholder dan ganti tajuk, subteks, slogan, atau apa sahaja yang anda mahukan.


Sekiranya anda ingin menambahkan gambar dalam Banner, pergi ke tab Sisipkan, klik pada butang Gambar dan kemudian pilih gambar yang ingin anda tambahkan dalam Banner anda dari tetingkap Sisip gambar.


Anda juga dapat menambahkan kandungan ke sepanduk anda dengan mengedit teks dalam templat. Dari menu Font, pilih ukuran, gaya, warna, dan bentuk font yang anda suka.


Langkah 5: Simpan Banner anda

Setelah mengedit templat Banner, anda boleh menyimpan fail anda ke storan komputer anda. Klik ikon Simpan dari bar alat Akses Pantas di sudut kiri atas Word dan pilih lokasi di mana anda ingin menyimpan Banner anda.


Membuat Banner dari Scrath

Langkah 1: Buka Dokumen Baru


Buka Word dan buka dokumen baru untuk membuat Banner.


Langkah 2: Tetapkan Margin Halaman

Cara membuat Banner di Word


Pergi ke bahagian Layout, pilih Margins, dan pilih Custom Margin untuk menyesuaikan ukuran Banner anda.


Langkah 3: Tambahkan Teks dan Imej

Pergi ke Insert tab dan tambahkan teks dan gambar yang berkaitan untuk membuat Banner anda. Selepas itu, anda boleh menyesuaikan ukuran gambar dan ukuran fon dengan tetapan gambar dan fon.


Cara membuat Banner di Edraw Max


Langkah 1: Buat Banner Guna Edraw Max Dalam Talian


Masuk login dengan klik πŸ‘‰ https://www.edrawmax.com/online/ ke dalam penyemak imbas anda untuk membuka Edraw Max Online dan log masuk ke akaun Edraw Max anda.


Nota: Sekiranya anda belum pernah menggunakan Edraw Max sebelumnya, anda boleh mendaftar terlebih dahulu menggunakan alamat e-mel anda yang sah. Maka anda boleh menggunakannya secara percuma.


Langkah 2: Cari Templat Banner

Untuk membuat Banner, anda perlu membuka bahagian Reka Bentuk Grafik dan mencari Banner pada panel subkategori. Anda juga dapat melihat beberapa templat Banner standard di galeri templat.

Cara membuat Banner di Word

Langkah 3: Buka Templat

Menggunakan templat Banner yang telah dibuat sebelumnya adalah pilihan yang sangat baik, dan ia dapat membantu anda menjimatkan banyak masa. Oleh itu, anda boleh memilih templat Banner di Edraw Max Online dan menggunakannya sebagai asas membuat Banner anda. Sebaliknya, anda boleh bermula dari awal dengan membuka templat kosong dan menggunakan simbol terbina dalam Edraw Max Online.

Cara membuat Banner di Word


Langkah 4: Sesuaikan Templat

Anda boleh menggunakan alat penyuntingan dan pemformatan untuk menyesuaikan templat dan mengganti kandungan dengan apa sahaja yang anda mahukan. Selain itu, anda boleh menyeret dan melepaskan simbol membuat Banner dari library Simbol ke halaman gambar dan merancang Banner anda sesuai dengan keinginan anda.


Cara membuat Banner di Word



Cara Menyimpan Edraw Banner sebagai Fail Word

Setelah membuat Banner anda di Edraw Max, anda boleh menyimpan fail anda dalam format yang berbeza. Sekiranya anda ingin menyimpan Banner anda dalam format Word, pergi ke tab Fail, pilih Eksport pada menu dropdown. Pada submenu Eksport, pilih Eksport ke Word (.docx), dan Banner anda akan disimpan sebagai fail Word yang dapat diedit ke komputer anda.


Nota: Edraw Max juga membolehkan anda menggunakan storan Cloud anda seperti Google Drive dan Dropbox untuk mengimport & mengeksport fail anda.


Comments

  1. Walaupun akan pening nak membuatnya tapi kalau fahamkan, nampak mudah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Post a Comment

Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.

Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.

Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).

Terima Kasih.

The Blogler (Aku Pakar Blogger).

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram