Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Panduan SEO Mengoptimumkan Laman Web/ Blog

Tips Panduan SEO Web/Blog

Panduan SEO Mengoptimumkan Laman Web/ Blog

Dalam blog ini penulis menggariskan "Panduan Mengoptimumkan Laman Web/blog", SEO dan pakar pemasaran dalam talian, Search Guru memperlihatkan cara untuk membina laman web berprestasi tinggi dan mendapatkan peringkat teratas pada semua enjin carian. Dalam petikan yang diedarkan, penulis menggariskan strategi luas untuk berjaya mengoptimumkan SEO untuk tapak web anda.


Panduan SEO Mengoptimumkan Laman Web/ Blogb

Matlamat pengoptimuman enjin adalah untuk mendapatkan crawler Search Engine bukan sahaja mencari Laman dan halaman web anda tetapi juga secara khusus meletakkan perkaitan halaman supaya ia muncul di bahagian atas hasil enjin carian.

Panduan SEO Mengoptimumkan Laman Web/ Blog

Proses pengoptimuman bukan proses satu masa tetapi memerlukan penyelenggaraan, penalaan, dan ujian dan pemantauan berterusan.

Berikut adalah proses empat langkah yang luas untuk strategi untuk pengoptimuman enjin carian. 

Cuba gunakan tips dan langkah dibawah ini sebagai senarai semak peringkat teratas.

Langkah 1: Analisis Perniagaan Pasaran Sasaran
Analisis laman web. Analisis meta set / kata kunci, teks dan kod yang boleh dilihat untuk menentukan sejauh mana anda berada di enjin carian. Contohnya, berapa kod yang anda ada pada halaman berbanding teks?

Analisis daya saing. Pemeriksaan kata kunci kandungan dan kedudukan enjin semasa laman web kompetitif untuk menentukan strategi kedudukan mesin yang berkesan. Pilih lima hasil teratas dalam hasil penyenaraian Google untuk memulakan proses ini. Gunakan alat seperti Semrush.com dan Keywordspy.com.

Pencalonan kata kunci awal. Pembangunan senarai carian terma yang disasarkan berkaitan dengan asas pelanggan dan segmen pasaran anda. Mulakan dengan ini: Apa yang akan anda taip ke dalam enjin carian untuk mencari laman web atau halaman perniagaan anda? Kemudian, tanya pelanggan anda!

Langkah 2: Penyelidikan dan Pembangunan Kata Kunci
Analisis kata kunci. Dari pencalonan, mengenal pasti senarai kata kunci dan frasa yang disasarkan. Semak senarai persaingan dan sumber industri yang berkaitan. Gunakan senarai pendahuluan anda untuk menentukan bilangan indikasi pertanyaan enjin carian terakhir dan berapa banyak laman web yang bersaing untuk setiap kata kunci.


Mengutamakan kata kunci dan frasa, plural, singular dan salah ejaan. (Jika pengguna carian lazimnya kehilangan kata kunci, anda harus mengenal pasti dan menggunakannya). Sila ambil perhatian bahawa Google akan cuba membetulkan istilah semasa mencari, jadi gunakannya dengan berhati-hati.

Penilaian kedudukan baseline. Anda perlu memahami di mana anda kini untuk menilai kedudukan masa depan anda secara tepat. Simpan helaian Excel yang mudah untuk memulakan proses. Semak mingguan untuk bermula. Apabila anda menjadi lebih selesa, periksa setiap 30 hingga 45 hari. Anda harus melihat peningkatan dalam trafik laman web, penunjuk utama kemajuan untuk kata kunci anda. Sesetengah pengoptimasi akan mengatakan bahawa kedudukan telah mati. Ya, lalu lintas dan penukaran adalah lebih penting, tetapi menggunakan ranking sebagai indikator.

Matlamat dan Objektif. Jelaskan dengan jelas objektif anda terlebih dahulu supaya anda benar-benar dapat mengukur ROI anda dari mana-mana program yang anda melaksanakan. Mula mudah, tetapi jangan lompat langkah ini. 

Contoh: Anda boleh membuat keputusan untuk meningkatkan trafik laman web dari garis dasar semasa 100 pelawat sehari kepada 200 pengunjung selama 30 hari ke depan. Atau anda mungkin ingin meningkatkan kadar penukaran semasa anda sebanyak satu peratus kepada dua dalam tempoh tertentu. Anda boleh bermula dengan peringkat teratas, agregat, tetapi anda harus menggerudi ke laman tertentu yang boleh meningkatkan produk, perkhidmatan, dan jualan perniagaan.

Langkah 3: Pengoptimuman dan Penyerahan Kandungan
Buat tajuk halaman. Gelaran berasaskan kata kunci membantu mewujudkan tema dan arah halaman untuk kata kunci anda.

Buat tag meta. Tag penerangan meta boleh mempengaruhi klik melalui tetapi tidak digunakan secara langsung untuk kedudukan. (Google tidak lagi menggunakan kata kunci kata kunci.)

Letakkan frasa carian strategik pada halaman
Mengintegrasikan kata kunci yang dipilih ke dalam kod sumber laman web anda dan kandungan yang ada pada halaman yang ditetapkan. Pastikan anda menggunakan garis panduan yang disarankan antara satu hingga tiga kata kunci / frasa setiap halaman kandungan dan tambah lebih banyak halaman untuk melengkapkan senarai. 

Pastikan perkataan yang berkaitan digunakan sebagai kemasukan semula kata kunci anda. Ia membantu enjin gelintar dengan cepat menentukan apa halamannya. Pendekatan semulajadi untuk ini berfungsi dengan baik. Pada masa lalu, 100 hingga 300 perkataan pada halaman disyorkan. Banyak ujian menunjukkan bahawa halaman dengan 800 hingga 2,000 perkataan dapat mengalahkan yang lebih pendek. Pada akhirnya, pengguna, pasaran, kandungan dan pautan akan menentukan nombor populariti dan ranking.

Membangunkan sitemap baru untuk Google dan Bing. Jadikan enjin carian lebih mudah untuk mengindeks laman web anda. Buat kedua-dua versi XML dan HTML. Versi HTML adalah langkah pertama. Sitemap XML dengan mudah boleh diserahkan melalui alat webmaster Google dan Bing.

Hantar laman web ke direktori (penggunaan terhad). Pemasar carian profesional tidak menyerahkan URL ke enjin carian utama, tetapi mungkin untuk melakukannya. Cara yang lebih baik dan lebih cepat adalah untuk mendapatkan pautan kembali ke laman web anda secara semulajadi. Pautan mendapatkan laman web anda diindeks oleh enjin carian.

Walau bagaimanapun, anda perlu menghantar URL anda ke direktori seperti Yahoo! (dibayar), Business.com (dibayar) dan DMOZ (percuma). Sesetengah boleh memilih untuk menyertakan skrip AdSense (google.com/adsense) di tapak baru untuk mendapatkan bot Google Media dan membolehkan mereka untuk mengunjunginya. Ia kemungkinan akan mendapatkan halaman anda diindeks dengan cepat.

Langkah 4: Ujian Mengukur dan Berterusan

Uji dan ukur. Menganalisis kedudukan enjin carian dan lalu lintas web untuk menentukan keberkesanan program yang telah anda lakukan, termasuk penilaian prestasi kata kunci individu. Uji hasil perubahan, dan simpan perubahan yang dijejaki dalam spreadsheet Excel, atau apa pun yang anda selesaikan.

Penyelenggaraan. Tambahan dan pengubahsuaian kata kunci dan kandungan laman web adalah perlu untuk terus meningkatkan kedudukan enjin carian supaya pertumbuhan tidak gerai atau merosot dari pengabaian. Anda juga ingin menyemak strategi pautan anda dan pastikan pautan masuk dan keluar anda berkaitan dengan perniagaan anda. 

Kesimpulan: Blog boleh memberikan anda struktur yang diperlukan dan kemudahan penambahan kandungan yang anda perlukan. Syarikat hosting anda biasanya boleh membantu anda semasa pemasangan blog.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram