Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Install Sticker Whatsapp Baru

Cara Membuat Sticker Whatsapp Baru

Cara Install Sticker Whatsapp Baru

Dengan alat yang membantu untuk membuat Pelekat WhatsApp, WhatsApp mengekalkan kedudukan teratasnya dalam dunia apl pemesejan. Ia sentiasa menjadi aplikasi sembang kegemaran sepanjang masa sejak pelancarannya. Jadi sama ada panggilan suara, panggilan video, perkongsian lokasi, atau kebanyakan emojis, WhatsApp sentiasa berada siap sedia dengan update terkini.

WhatsApp baru-baru ini datang dengan beberapa pelekat yang menarik. Pastikan anda mempunyai versi terkini WhatsApp untuk mendapatkan pilihan ini pada telefon anda.

Sebaik sahaja anda memilikinya, anda dapat melihat pilihan baru 'Pelekat' yang ditambahkan di bahagian emoji, di samping pilihan GIF.


Cara Install Sticker Whatsapp Baru

Ini adalah pelekat lalai. Marilah kita lihat cara menggunakannya. Kami juga akan menjelaskan bagaimana anda boleh membuat Pelekat WhatsApp tersuai sendiri.

Pada mulanya, satu pek pelekat datang sebelum dipasang apabila anda mengemas kini WhatsApp.

Anda juga boleh memuat turun lebih banyak pelekat dari kedai yang boleh anda gunakan dengan mengklik tanda "+" pada senarai pelekat sebelah kanan.


Cara Install Sticker Whatsapp Baru
Sebaik sahaja anda mengklik tanda "+", anda boleh melihat pelbagai pek pelekat yang anda boleh pilih dan muat turun dari. Jika anda mahu lebih banyak klik "dapatkan Sticker".

Ini akan membawa anda ke Google PlayStore di mana terdapat banyak pek Sticker untuk dipilih dan dimuat turun.


Cara Membuat Sticker Whatsapp Baru

Cara yang berbeza untuk Membuat Pelekat WhatsApp
Walaupun terdapat banyak pelekat pelekat pihak ketiga yang tersedia, ia sentiasa lebih mudah untuk mereka bentuk pelekat anda sendiri menggunakan gambar peribadi atau visual lain.

Terdapat beberapa aplikasi yang tersedia di PlayStore yang membantu anda untuk membuat Sticker anda sendiri untuk WhatsApp. Di sini, kami telah mengambil beberapa yang terbaik yang melayani tujuan yang sama.

Terdapat tiga kaedah berbeza untuk membuat stiker tersuai anda sendiri untuk WhatsApp.

Kaedah Pertama: Sesuaikan dan Buat Pelekat WhatsApp
Kaedah ini melibatkan beberapa langkah. Ikuti sahaja panduan langkah demi langkah.

Pastikan WhatsApp anda dikemas kini, dan anda mempunyai sambungan internet yang stabil. Dapatkan beberapa imej yang baik yang anda ingin buat pelekat. Setiap gambar sepatutnya mempunyai beberapa ungkapan yang berbeza supaya pelekat anda tidak kelihatan sama. Kami akan menukar gambar-gambar tersebut ke dalam format PNG kerana WhatsApp hanya menyokong format fail PNG untuk pelekat.

Kita perlu membersihkan latar belakang imej-imej ini dengan bantuan aplikasi yang bernama Background Eraser App. Pergi ke PlayStore dan muat turun aplikasi Pemadam Latar Belakang.

Sekarang, dalam aplikasi Pemadam Latar Belakang, buka imej yang anda mahu buat pelekat, dan kosongkan latar belakang.
Simpan dalam format PNG.

Pastikan anda telah mencipta sekurang-kurangnya tiga imej, kerana WhatsApp tidak membenarkan pek Sticker yang mempunyai kurang daripada tiga imej.

Kini, anda mempunyai imej yang sedia untuk Pack Sticker, ikuti langkah-langkah di bawah:

Muat turun aplikasi yang dikenali sebagai Pelekat Peribadi untuk WhatsApp.
Buka aplikasi, dan secara automatik akan mengesan semua pelekat yang telah anda buat.
Untuk membuat Pelekat WhatsApp, hanya Klik Add button.


Cara Install Sticker Whatsapp Baru

Anda kini boleh pergi ke bahagian pelekat dalam sembang WhatsApp dan lihat pek Sticker yang baru-baru ini ditambah.


Anda kini boleh pergi ke bahagian pelekat dalam sembang WhatsApp dan lihat pek Sticker yang baru-baru ini ditambah.
Seperti yang dapat dilihat dalam imej, pelekat ditambahkan dan berjaya dikirimkan kepada penerima.

Kaedah Kedua: Untuk Membuat Pelekat WhatsApp Tersuai
Satu lagi cara untuk membuat pek Sticker anda sendiri untuk WhatsApp adalah dengan menggunakan aplikasi "Sticker Maker" oleh Viko & Co.

Pergi ke PlayStore dan muat turun dan pasang apl, Sticker Maker, pada telefon anda.
Sekarang, klik pada "Create a new stickerpack".


Cara Membuat Sticker Whatsapp Baru

Sekarang anda akan diminta memasukkan "Stickerpack name" dan "Stickerpack author" dan klik "Create".
Cara Install Sticker Whatsapp Baru
Klik pada nama pek pelekat yang baru saja anda buat, dan anda akan melihat dulang kosong tanpa pelekat ditambah. Klik pada dulang untuk menambah pelekat.
Nota: Pastikan anda telah menambahkan sekurang-kurangnya tiga imej sejak WhatsApp tidak membenarkan pek pelekat dengan kurang daripada tiga imej.

Anda boleh pilih fail imej dari storan anda atau klik yang baru. Sebagai contoh, kami akan mengambil imej dari simpanan mudah alih kami.


Cara Install Sticker Whatsapp Baruru
Sekarang gerakkan jari anda dan pilih bahagian imej yang anda mahu dalam bentuk pelekat. Sekarang masalahnya, anda perlu melakukannya dalam satu percubaan.
Ini bermakna apabila anda telah mula menggerakkan jari anda pada imej, anda tidak boleh berhenti di antara. Sekiranya anda berehat, anda akan mula memajukan imej sekali lagi.

Sebaik sahaja anda selesai, klik pada "Yes, save sticker" atau "No, try again" jika anda tidak berpuas hati dengan output sticker tersebut.

Anda akan ditanya "Are you sure you want to publish this sticker", mengesahkannya dengan 'Yes' dan sekarang anda tahu cara membuat pelekat WhatsApp.

Sekarang pek pelekat yang disesuaikan ditambah ke senarai pelekat WhatsApp anda.

Kesimpulan
: Kesemua ketiga-tiga kaedah ini membentuk suasana yang berbeza bagaimana anda mahu kelihatan pelekat anda. Sekiranya anda mahukan penyesuaian yang sempurna, kaedah pertama adalah yang paling banyak digunakan.

Kaedah kedua adalah untuk mereka yang suka menyelamatkan diri daripada memuat turun berbilang aplikasi dan hanya melakukannya dengan cara yang mudah.

U
ntuk menambah keseronokan pada imej sticker anda, kaedah ketiga adalah yang paling cepat. Jadi buat pilihan anda dan buat Pelekat WhatsApp yang paling mudah je.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram