Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Menggunakan Skype Suara dan Video Conference

SKYPE User Untuk Video Confrence, Group Meeting 

Cara Menggunakan Skype untuk Suara dan Sembang Video
Skype sebagai salah satu penghubung aplikasi teks, video dan ruang sembang global yang popular di dunia pada abad ini, dengan mengetahui cara menggunakan Skype dan Video Meeting adalah idea yang sangat hebat. Terutama sekali kerana ia sepenuhnya bebas melainkan anda menghubungi telefon bimbit atau daripada talian tetap. Dengan hanya beberapa klik, anda boleh menelefon seseorang atau rakan dari negara ke negara yang lain di seluruh dunia dalam bentuk video HD yang jelas dan anda tanpa perlu mengetahui nombor telefon mereka. Sila Download Skype DISINI.

Cara Menggunakan Skype untuk Suara dan Sembang Video
Jadi, bagaimana anda menggunakan Skype? Ia lebih mudah daripada yang anda fikirkan, tetapi jika anda masih keliru dengan pelbagai pilihan, kami di sini sedia untuk membantu. Dalam panduan ini, ada beberapa cara akan memandu anda melalui cara memuat turun, jalankan pengoperasian dan gunakan Skype dan semua ciri hebat yang ada ditawarkan, jadi anda boleh berbual dan membuat panggilan dalam masa yang singkat.


Cara Menggunakan Skype untuk Suara dan Sembang Video

Nota: Walaupun Skype tersedia pada segala-galanya dari konsol Xbox untuk smartwatches hari ini, panduan ini akan memberi tumpuan kepada pengguna Windows 10. Banyak tip dan langkah yang sama akan digunakan di tempat lain, tetapi mungkin tidak tepat.

MENDAPATKAN SET UP
Langkah pertama dalam menggunakan Skype ialah memuat turun dan menyediakan akaun anda. Mereka adalah dua langkah yang jauh lebih mudah hari ini daripada yang pernah mereka dan akan membawa anda dengan baik dalam perjalanan ke chat pertama atau panggilan Skype anda.


Cara Menggunakan Skype untuk Suara dan Sembang Video


Langkah 1: Buka pilihan penyemak imbas anda dan navigasi ke halaman utama Skype. Klik butang besar "Get Skype" dan ia akan membuka halaman kedai Microsoft yang sepadan. Secara alternatif, buka Microsoft Store sendiri dengan mengklik ikon bar tugas, atau cari "Microsoft Store" dalam kotak carian. Apabila di sana, cari "Skype," dan klik halaman aplikasi yang sepadan.

Langkah 2: Klik butang "Get" biru untuk memuat turun dan memasang Skype untuk Windows 10. Kedai Microsoft mungkin meminta anda jika anda ingin menggunakannya di beberapa peranti, yang mana anda perlu log masuk dengan akaun Microsoft anda. Sekiranya anda lebih suka mempunyai akaun Skype khusus, pilih "tidak terima kasih."


Cara Menggunakan Skype untuk Suara dan Sembang Video

Langkah 3: Skype kini perlu dipasang pada sistem anda. Untuk memulakannya, gunakan kotak carian dalam bar tugas Windows anda dan cari "Skype." Apabila ia muncul di kotak carian, klik ikon yang sepadan.

Cara Menggunakan Skype untuk Suara dan Sembang Video
Langkah 4: Jika anda sudah mempunyai akaun Skype, anda boleh log masuk dengan nama Skype, e-mel atau nombor telefon anda dan langkau ke bahagian seterusnya. Untuk membuat akaun baru, klik pada "Buat akaun baharu," teks.

Langkah 5: Anda boleh mendaftar ke akaun Skype dengan alamat e-mel atau nombor telefon. Ia sememangnya terpulang kepada anda yang anda lebih suka untuk dihubungkan dengan akaun baru anda. Apabila anda telah membuat keputusan, masukkan maklumat yang berkaitan dan klik "seterusnya." Nota: Melakukannya secara automatik bersetuju dengan perjanjian perkhidmatan Microsoft dan pernyataan privasi.

Langkah 6: Skrin seterusnya akan meminta anda memasukkan maklumat peribadi seperti umur, nama dan lokasi. Masukkan semua itu dan terus klik. Apabila diminta untuk kod pengesahan, periksa e-mel atau nombor telefon yang sesuai dan masukkan kod tersebut.

Langkah 7: Jika diminta untuk kod CAPTCHA, masukkan itu dan klik "Buat Akaun." Anda kini mempunyai akaun Skype yang berfungsi.

MENCARI TEMAN DAN KELUARGA
Di mana sebaik sahaja anda perlu mengetahui semua butiran kawan-kawan anda dan terpaksa menambahnya sebagai kenalan Skype, hari ini semua yang perlu anda ketahui adalah sekeping maklumat dan anda boleh mencarinya dengan mudah dan mula berbual terus.

Langkah 1: Apabila anda mula-mula log masuk ke akaun anda, Skype akan bertanya kepada anda jika anda mahu mengimport kenalan anda yang sedia ada. Jika anda sudah mempunyai beberapa set up pada akaun Microsoft anda, berbuat demikian akan mengisi senarai kenalan anda dengan serta-merta.

Langkah 2: Untuk mencari orang lain yang anda mahu bercakap dengan, pilih kotak "Cari Skype" di penjuru kiri sebelah atas dan cari nama sebenar mereka, nama Skype, atau alamat e-mel.

Langkah 3: Jika rakan anda mempunyai nama yang sama - dan kadang-kadang jika mereka tidak - anda mungkin mendapati bahawa terdapat beberapa orang yang boleh dipilih dalam senarai yang muncul. Gunakan gambar profil untuk mencari orang yang anda cari, atau klik padanya, kemudian nama di bahagian atas tetingkap, untuk melihat maklumat profil mereka.

Itu saja, anda sudah bersedia untuk memulakan berbual. Sesiapa sahaja yang anda bercakap akan ditambah secara automatik ke senarai kenalan anda.

TEXT CHATS
Tidak dalam mood untuk panggilan suara? Mempunyai sembang yang licik di tempat kerja semasa bos tidak melihat? Sembang teks sama berguna hari ini seperti yang pernah mereka lakukan; ada sebab Facebook Messenger dan WhatsApp tetap dua aplikasi paling popular di dunia. Inilah caranya bersembang teks di Skype.

Langkah 1: Pilih orang yang ingin anda bercakap sama ada dari senarai perbualan baru-baru ini di sebelah kiri, atau dari senarai kenalan anda di bahagian atas Tetingkap. Ini akan membuka perbualan di sebelah kanan tetingkap apl.

Langkah 2: Klik bahagian bawah panel perbualan di mana ia berkata "Taipkan mesej." Taipkan perkara yang ingin anda katakan dan tekan enter, atau klik anak panah hantar di sebelah kanan.

Langkah 3Menanti tindak balas dan ulang.

PANGGILAN VOICE
Ketika Skype pertama kali dilancarkan, permulaan penggunaan adalah kebolehan melalui protokol internet (VOIP). Walaupun ia akan memudahkan panggilan suara ke talian tetap dan peranti mudah alih, fungsi panggilan suara Skype ke Skype kekal sebagai komponen penting dalam perkhidmatannya. Menyediakan panggilan semudah yang pernah dilakukan.

Langkah 1: Pastikan anda mempunyai mikrofon yang serasi dan fon kepala / pembesar suara yang disediakan. Pasangkannya dan pastikan Skype telah memilihnya dengan mengklik tiga menu bertitik di bahagian atas Tetingkap, kemudian pergi ke "Tetapan." Anda boleh meninggalkan "Pembesar Suara" dan "Mikrofon" anda sebagai "Alat lalai," tetapi anda boleh menentukan pilihan input dan output pilihan anda dengan menu drop-down jika dipilih.

Jika anda ingin menguji perkakasan anda berfungsi dengan betul, gunakan pautan "Ujian audio" dalam menu Tetapan. Sebagai alternatif, hubungi perkhidmatan "Echo" Skype dengan menggunakan langkah yang sama seperti di bawah.

Langkah 2: Pilih kenalan atau orang yang anda mahu bercakap dengan cara yang sama seperti berbual teks.

Langkah 3: Klik ikon telefon biru di sudut kanan atas. Sekiranya orang itu dalam talian dan Skype dibuka, anda akan terus memanggilnya secara langsung. Jika mereka menerima panggilan, anda akan memulakan panggilan suara secara automatik.

Sekiranya seseorang menelefon anda dengan cara yang sama, cuma klik butang yang sesuai untuk mengambil panggilan. Sebagai alternatif, jika anda tidak mahu bercakap dengan mereka klik butang merah sebaliknya.

PANGGILAN VIDEO
Untuk menambah dimensi tambahan pada perbualan anda, mengapa tidak menggunakan fungsi panggilan video Skype? Apa yang anda perlukan adalah webcam dan kesediaan untuk menunjukkan wajah anda di atasnya.

Langkah 1: Pastikan kamera anda berfungsi dengan betul dengan Skype dengan cara yang sama dengan pembesar suara dan mikrofon anda. Klik ikon menu tiga titik dan pilih Tetapan. Klik "Peranti Lalai" di bawah tajuk video di bahagian atas halaman dan pilih webcam anda dari menu lungsur.

Sekiranya anda ingin menyemak semula ia berfungsi dengan betul, toggle butang "Test video," dalam menu tetapan. Jika ia berfungsi dengan betul, video langsung anda akan muncul dalam menu.

Langkah 2: Apabila bersedia, pilih kenalan yang hendak anda panggil dan klik ikon kamera biru di penjuru kanan sebelah atas. Sebagai alternatif, mulakan panggilan suara dan kemudian klik butang kamera yang sama dalam tetingkap panggilan.

Apabila panggilan sedang berjalan, anda dapat melihat versi kecil video yang dilihat rakan anda di sudut kanan bawah. Jika mereka memulakan webcam mereka sebagai respon, anda akan melihatnya di tetingkap utama.

Langkah 3: Jika anda mahu menghantar mesej teks semasa panggilan atas sebab apa pun, klik butang bual teks di penjuru kanan sebelah atas tetingkap panggilan video. Itu akan mengecil bahagian video utama tetingkap dan memberi anda pilihan sembang teks.

Nota: Sekarang anda boleh berbual dengan rakan-rakan secara berkumpulan dalam Video Confrence menggunakan Skype.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram