Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Mendaftar Membuat Akaun Gmail

Cara Mendaftar Membuat Akaun Gmail

Cara Mendaftar Membuat Akaun Gmail
Gmail adalah perkhidmatan e-mel percuma popular yang disediakan oleh Google. Dengan mendaftar untuk akaun Gmail, anda boleh menggunakan semua perkhidmatan Google seperti Gmail, Peta, YouTube, Google Drive, dan lain-lain. Akaun Gmail anda juga boleh dianggap sebagai Akaun Google. Artikel ini menunjukkan kepada anda cara membuat akaun Gmail baharu dalam beberapa minit sahaja.

Akaun Google merupakan element penting dalam semua urusan seperti youtube, Google Drive, malah untuk mendaftar akaun Facebook, Twitter, Instagram dan sebagainya. Tanpa akaun gmail anda tidak boleh menggunakan produk Google secara percuma mahupun berbayar.

Sila ikut langkah-langkah semasa proses pendaftaran e-mel Gmail dibawah:

Pendaftaran Gmail - Bagaimana untuk membuat akaun Gmail
Langkah 1: Pergi ke halaman Pendaftaran Gmail.

Langkah 2: Masukkan maklumat peribadi anda termasuk:
Cara Mendaftar Membuat Akaun Gmail


Nama pertama dan terakhir anda
Nama pengguna anda - Nama pengguna anda mestilah belum digunakan oleh orang lain. Jika nama pengguna yang anda mahu sudah diambil, anda perlu memilih yang lain.
Kata laluan anda - Sila pilih kata laluan yang kuat untuk memastikan akaun anda selamat dengan menggunakan gabungan huruf, nombor dan simbol dalam kata laluan anda.

Langkah 3: Setelah anda menyediakan semua maklumat yang diperlukan, klik Next.
Cara Mendaftar Membuat Akaun Gmail


Jika anda mengisi sebarang bidang dengan tidak betul, Google akan menunjukkan mesej ralat untuk membimbing anda untuk menyemak semulanya.

Langkah 4: Anda mungkin diminta memberikan nombor telefon untuk mengesahkan akaun anda. Jika ya, masukkan nombor telefon anda kemudian klik Next.


Cara Mendaftar Membuat Akaun Gmail


Langkah 5: Google akan menghantar mesej teks yang mengandungi kod pengesahan 6 digit ke nombor telefon anda. Semak telefon anda dan masukkan kod ke dalam kotak. Kemudian, klik Sahkan.


Cara Mendaftar Membuat Akaun Gmail



Langkah 6: Anda perlu memberikan beberapa maklumat lain termasuk:

Alamat e-mel pemulihan anda (pilihan)
Hari jadi anda
Jantina anda

Langkah 7: Klik Next.


Cara Mendaftar Membuat Akaun Gmail

Langkah 8: Semak Syarat Perkhidmatan dan Dasar Privasi Google. Kemudian, tatal ke bahagian bawah dan klik SETUJU.


Cara Mendaftar Membuat Akaun Gmail


Tahniah! Akaun Gmail anda telah berjaya dibuat! Anda boleh mula menggunakan Gmail dan perkhidmatan Google yang lain.


Nota: Jika anda tidak tahu bagaimana untuk log masuk ke akaun Gmail anda, anda boleh membaca artikel ini untuk panduan menyeluruh: Cara Login Gmail.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram