Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Microsoft Office 365, Apakah Perbezaannya?

 Microsoft 365 dan Office 365


Microsoft Office 365, Apakah Perbezaannya?


Office 365 adalah garis perkhidmatan langganan yang ditawarkan oleh Microsoft sebagai sebahagian daripada lini produk Microsoft Office. Jenama ini merangkumi pelan yang membolehkan penggunaan suite perisian Microsoft Office sepanjang hayat langganan, serta perisian berasaskan awan sebagai produk perkhidmatan untuk persekitaran perniagaan, seperti Server Exchange yang dihoskan, Skype for Business Server, dan SharePoint, antara lain-lain. Semua pelan Office 365 merangkumi kemas kini automatik ke perisian masing-masing tanpa caj tambahan, berbanding dengan lesen konvensional untuk program ini-di mana versi baru memerlukan pembelian lesen baru.


Microsoft 365 dan Office 365
Selepas ujian beta yang bermula pada bulan Oktober 2010, Microsoft melancarkan Office 365 pada 28 Jun 2011, yang pada asalnya bertujuan untuk pengguna korporat, sebagai pengganti kepada Produktiviti Microsoft Online Productivity Suite (BPOS). Dengan melancarkan Microsoft Office 2013, Microsoft memperluaskan Office 365 untuk merangkumi rancangan baru yang bertujuan untuk pelbagai jenis perniagaan, bersama dengan rancangan baru yang bertujuan untuk pengguna umum, termasuk faedah yang disesuaikan dengan perkhidmatan pengguna Microsoft seperti OneDrive (yang integrasi dengan Office adalah major ciri suite 2013).

Pada suku keempat tahun fiskal 2017, pendapatan Office 365 mengatasi jualan lesen konvensional perisian Microsoft Office buat kali pertama.

Microsoft pertama kali mengumumkan Office 365 pada bulan Oktober 2010, bermula dengan beta swasta dengan pelbagai organisasi, yang membawa kepada beta awam pada April 2011, dan mencapai ketersediaan umum pada 28 Jun 2011. Menghadapi persaingan yang semakin meningkat dari perkhidmatan serupa Google Apps, Microsoft merancang Platform Office 365 untuk "menggabungkan" perkhidmatan dalam talian yang sedia ada (seperti Produktiviti Dalam Talian Perniagaan) ke dalam "perkhidmatan awan yang sentiasa terkini" yang menggabungkan Exchange Server (untuk e-mel), SharePoint (untuk rangkaian sosial dalaman , kolaborasi, dan laman web awam), dan Lync (sekarang Skype untuk Perniagaan) (untuk komunikasi, VoIP, dan persidangan). 


Rancangan pada mulanya dilancarkan untuk perniagaan kecil dan perusahaan; pelan perniagaan kecil menawarkan e-mel Exchange, SharePoint Online, Lync Online, web hosting melalui SharePoint, dan Apps Web Apps, dengan pelan perusahaan juga menambah lesen per-pengguna untuk perisian Office 2010 Professional Plus dan 24/7 sokongan telefon . Berikutan pelancaran rasmi perkhidmatan tersebut, para pelanggan Suite Produk Produktiviti Perniagaan telah diberikan 12 bulan untuk berhijrah dari BPOS ke platform Office 365.


Perbezaan Microsoft 365 vs Office 365
Dengan pelancaran Office 2013, versi rasmi platform Office 365 telah dilancarkan pada 27 Februari 2013. Komponen pelayan dikemas kini pada versi 2013 masing-masing, dan Microsoft memperluaskan perkhidmatan Office 365 dengan rancangan baru, seperti Premium Perniagaan Kecil , Premium Midsize, dan Pro Plus. Pelan Premium Home 365 yang baru yang ditujukan kepada pengguna di rumah menawarkan akses ke suite Office 2013 sehingga lima komputer, bersama dengan storan OneDrive yang diperluas dan 60 minit panggilan Skype setiap bulan. 

Pelan ini bertujuan untuk pengguna arus perdana, terutama mereka yang ingin memasang Office pada beberapa komputer. Pelan Universiti telah diperkenalkan, disasarkan kepada pelajar pasca menengah. Dengan tawaran baru ini, Microsoft mula menawarkan langganan Office 365 yang dibayar balik melalui kedai-kedai runcit bersebelahan dengan edisi Normal 2013 yang bukan berasaskan langganan, yang, sebagai perbandingan, hanya dilesenkan untuk digunakan pada satu komputer.

Pada 19 Mac 2013, Microsoft memperincikan rancangannya untuk menyediakan integrasi dengan platform rangkaian sosial syarikat Yammer (yang telah mereka perolehi pada tahun 2012) untuk Office 365, seperti keupayaan untuk menggunakan satu tandatangan antara kedua-dua perkhidmatan, suapan yang dikongsi dan pengagregatan dokumen, dan keupayaan untuk menggantikan sepenuhnya suapan berita SharePoint dan fungsi sosial dengan Yammer. Keupayaan untuk menyediakan pautan ke rangkaian Yammer dari portal Office 365 diperkenalkan pada bulan Jun 2013, dengan integrasi yang lebih berat (seperti aplikasi Yammer untuk SharePoint dan log masuk tunggal) yang akan diperkenalkan pada bulan Julai 2013.

Pada 8 Julai 2013, Microsoft melancarkan Power BI, satu rangkaian perisikan perniagaan dan alat perlombongan data layan diri untuk Office 365, yang akan dikeluarkan pada tahun ini. Power BI terutamanya dimasukkan ke dalam Excel, yang membolehkan pengguna menggunakan alat Kuasa Kuasa untuk membuat hamparan dan graf menggunakan data awam dan persendirian, dan juga melakukan geovisualisasi dengan data Peta Bing menggunakan alat Peta Kuasa (sebelum ini tersedia sebagai pemalam beta dikenali sebagai GeoFlow). 


Pengguna juga akan dapat mengakses dan menerbitkan laporan, dan melakukan pertanyaan bahasa semula jadi pada data. Sebagai tawaran terhad untuk pasaran tertentu (tetapi dengan ketara tidak termasuk A.S.), Microsoft juga mengumumkan bahawa mereka yang membeli langganan Office 365 Home Premium atau Universiti sebelum 28 September 2013 akan menerima langganan Xbox Live Gold satu tahun percuma.

Pada bulan Mac 2014, Microsoft mengumumkan bahawa ia akan menamakan rencana "Home Premium" untuk "Home", dan menambah pelan "Peribadi" baru untuk pengguna tunggal; opsyen baru ini dilancarkan secara rasminya pada 15 April 2014.

Pada bulan Jun 2014, jumlah storan OneDrive yang ditawarkan kepada pelanggan Office 365 meningkat kepada 1 terabyte daripada 20 GB. Pada 27 Oktober 2014, Microsoft mengumumkan bahawa pelanggan Office 365 akan menerima storan OneDrive "tidak terhad". Disebabkan oleh penyalahgunaan dan pengurangan umum dalam pilihan penyimpanan yang dilaksanakan oleh Microsoft, cap 1 TB telah dikembalikan semula pada November 2015.

Pada bulan Jun 2016, Microsoft membuat Perancang tersedia untuk keluaran umum. Ia dianggap sebagai pesaing kepada Trello dan perkhidmatan awan kolaborasi pasukan yang tangkas.

Pada April 2017, Microsoft mengumumkan bahawa apabila Office 2016 kehilangan sokongan arus perdana pada 13 Oktober, 2020, akses kepada OneDrive for Business dan pelayan Office 365 yang di-host untuk Skype untuk Perniagaan akan menjadi tidak tersedia kepada mereka yang tidak menggunakan Office 365 ProPlus atau Office forever dalam sokongan arus perdana.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram