Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Menyambungkan TV Ke HP

Cara Connect TV dengan Handphone


Cara Menyambungkan TV Ke HP
(Image Credit: dignited.com)

Ingin menyambungkan telefon anda dengan TV?
Menghubungkan TV dan Smartphone anda adalah satu perkara yang hebat, sebab sebelum ini tak pernah terlintas pun adakah TV dan HP boleh connected antara satu sama lain. Kini rumah anda lebih padat dengan peralatan berbanding sebelum ini, dan mengetahui cara untuk mudah berkongsi kandungan antara peranti memudahkan anda untuk menonton atau berkongsi siaran dalam satu masa. Semak juga di πŸ‘‰ Google Play.


Menghubungkan telly dengan telefon pintar atau tablet anda membuka beberapa cara berguna untuk streaming dan media cast. Anda mungkin ingin mendapatkan fun day untuk keluarga anda melihatnya, menyalurkan klip video atau fail video dalam resolusi yang lebih tinggi, atau melalui Netflix ketika ini anda sedang menonton di skrin besar. Download di Google Play Store.

Cara Menyambungkan TV Ke HP
(Image Credit: iStock)
Kebanyakan TV pada masa kini adalah TV pintar - iaitu, ianya akan disambungkan ke aplikasi internet seperti Netflix, YouTube dan sebagainya - anda juga boleh menggunakan streaming atau menetapkan untuk mendapatkan sebahagian besar kandungan video atau penyiaran yang anda biasanya ingin akses.

Cara Menyambungkan TV Ke HP
(Image Credit: TechRadar)
Tetapi jika anda mendapat fail khusus dari telefon atau tablet anda, mahu menggunakan aplikasi yang hanya tersedia di telefon bimbit, atau lebih suka menyimpan sesi main di telefon anda - bukannya bangun aplikasi masing-masing di TV - anda mendapat jawapan untuk anda di sini. Baca terus cara menyambungkan telefon anda ke TV, sama ada melalui sambungan cabled atau secara wayarles.

Sambungkan ke TV dengan HDMI
Cara yang paling boleh dipercayai untuk mendapatkan telefon anda disambungkan ke TV adalah dengan kabel HDMI. Secara praktiknya, setiap TV akan mempunyai port HDMI, sejenis yang digunakan untuk memindahkan kedua-dua audio dan video dari sumber yang sama. (Sesetengah TV mula mendapat HDMI 2.1, tetapi anda hanya perlu standard HDMI 2.0 yang lebih biasa jika anda tidak mengendalikan kandungan 8K.

Telefon anda tidak akan mempunyai port HDMI, tetapi terdapat penyesuai berguna yang akan memasang pelabuhan HDMI ke USB Jenis-C, USB mikro, atau pelabuhan kilat.
Sesetengah tablet Android akan mempunyai mini HDMI atau port HDMI mikro, yang boleh menyambung terus ke HDMI melalui kabel tunggal. Apa sahaja yang anda harapkan boleh disambungkan, pastikan kabel anda serasi dengan sambungan tersebut.

Sambung ke TV dengan USB
Nampaknya mudah? Kebanyakan kabel pengecasan telefon pintar berakhir dengan penyambung USB, dengan mudah menghubungkan dengan komputer riba atau penyesuai kuasa - tetapi jika TV anda mempunyai port USB, ini adalah cara mudah untuk mendapatkan fail anda di skrin.


Anda secara teknikal memindahkan fail untuk membuka pada TV, dan bukannya menghantar paparan telefon anda, jadi, ini lebih baik untuk melihat foto dan video anda daripada apa-apa lagi.

Seperti pada komputer riba atau PC desktop, anda kemudiannya boleh menuju ke 'Sumber' pada platform TV pintar anda, dan pilih USB. Anda harus mendapat prompt pada skrin telefon pintar anda yang membolehkan anda memindahkan fail (bukan hanya mengecas peranti melalui TV anda).

Sambung ke TV dengan pemutus tanpa wayar (Android)
Jika anda tidak mahu meremehkan kabel atau kabel apa-apa, selalu ada pilihan untuk menggunakan sebagai pemutus.


Casting adalah proses kandungan streaming tanpa wayar dari telefon atau tablet anda, dengan menyambung ke rangkaian WiFi yang sama seperti televisyen anda. Aplikasi telefon pintar seperti AllCast akan dapat menghantar terus ke TV untuk anda, walaupun kebanyakan peranti Android yang paling moden (Android 4.2 dan seterusnya) dan peranti Windows (Windows 8.1 dan seterusnya) akan menyokong standard pemilihan Miracast.
Dengan Miracast, anda mudah kepala ke tetapan Paparan telefon anda, semak di bawah Cast, dan pilih Dayakan Paparan Wayarles untuk memeriksa peranti berdekatan untuk dihantar.

Anda juga boleh menggunakan peranti penstriman seperti Google Chromecast atau Roku Streaming Stick, yang memasangkan ke dalam port HDMI TV anda, dan boleh disambungkan secara tanpa wayar oleh peranti yang menjalankan Android 4.4.2 dan ke atas.

Sambung ke TV dengan AirPlay (iOS)
Pada peranti Apple, anda boleh menggunakan AirPlay: Teknologi proprietari Apple untuk menghantar audio dan video secara wayarles.

Secara semulajadi, AirPlay direka untuk berfungsi antara peranti Apple sahaja, tetapi jika anda menghantar kandungan dari iPhone atau iPad ke Apple TV anda, AirPlay akan mengisih anda. Jika kedua-dua peranti disambungkan ke rangkaian WiFi yang sama, ianya akan secara automatik mengesan satu sama lain, dan anda boleh memilih sambungan AirPlay dalam tetapan telefon anda, dengan cara yang sama dengan Bluetooth untuk disambungkan kepada fon kepala tanpa wayar.

😎Nota: Sebelum membuat sambungan TV dengan Telefon anda, pastikan semua kabel dan peralatan dalam keadaan baik dan langkah setting disambung dengan betul.

Comments

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Post a Comment

Maklumat yang terkandung dalam laman Blog ini hanya untuk tujuan maklumat umum sahaja.

Kami tidak akan bertanggungjawab ke atas apa-apa kehilangan atau kerosakan termasuk tanpa had, kehilangan atau kerosakan secara langsung atau tidak langsung atau apa-apa kerugian atau kerosakan yang timbul atau sesuatu yang berkaitan dengan penggunaan laman web ini. Dilarang meniru, copy & paste kandungan dalam laman blog ini.

Komen akan ditapis untuk kesejahteraan bersama, spammer tidak dialu-alukan (spammers are not allowed).

Terima Kasih.

The Blogler (Aku Pakar Blogger).

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram