Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Cara Menghubungkan Astro Penyahkod PVR ke Internet

Cara Sambung Wifi ke Astro 

Cara menyambungkan wifi ke Astro


Ikuti langkah-langkah ini untuk menghubungkan Astro anda
Penyahkod PVR ke Internet: Sila klik SINI untuk maklumat lanjut.

LANGKAH 1
Periksa untuk mengetahui sama ada anda mempunyai penyahkod PVR atau PVR dengan penyahkod berkemampuan Wi-Fi.

1) Cari logo "PVR" dan "Wi-Fi" yang terletak di sudut kanan atas penyahkod anda yang menunjukkan bahawa anda mempunyai PVR dengan penyahkod berkemampuan Wi-Fi. Anda boleh memilih untuk menyambung melalui Wi-Fi atau kabel LAN untuk sambungan internet.
Cara menyambungkan wifi ke Astro

2) Cari logo "PVR" yang terletak di sudut kanan atas penyahkod anda yang menunjukkan bahawa anda mempunyai penyahkod PVR. Cari logo "PVR" di sebelah kanan atas penyahkod anda. Anda boleh memilih untuk menyambung melalui kabel LAN atau Astro Wi-Fi Dongle untuk sambungan internet.

Cara menyambungkan wifi ke Astro


3) Sekiranya anda tidak dapat melihat logo PVR pada penyahkod anda (terletak di sudut kanan atas), ini bermaksud penyahkod anda tidak dapat disambungkan ke internet. Anda boleh menghubungi Astro di talian 03-9543 3838 untuk menaik taraf penyahkod anda ke penyahkod PVR; atau naik taraf dalam talian di www.astro.com.my/shop.aspx; atau
tonton Saluran 200 di Astro dan ikuti arahan di skrin TV anda.

LANGKAH 2
Pilihan 1: Hanya sesuai untuk PVR dengan Decoder yang didayakan Wi-Fi
Cara Menghubungkan Melalui Wi-Fi.

1) Untuk menyambungkan PVR anda ke rangkaian Wi-Fi, anda perlu menghidupkan penyahkod TV dan PVR anda. Untuk menghidupkan penyahkod PVR anda, tekan butang "On / Off" pada alat kawalan jauh Astro anda.
Cara menyambungkan wifi ke Astro


2) Tekan butang "Home" pada alat kawalan jauh Astro anda.

Cara menyambungkan wifi ke Astro
3) Setelah menekan butang "Home" pada alat kawalan jauh Astro anda, "Menu" akan muncul di bahagian bawah skrin TV. Gunakan butang "Arrow" pada alat kawalan jauh Astro anda untuk memilih "Tetapan" di skrin TV anda dan tekan "OK" pada alat kawalan jauh Astro anda.
Cara menyambungkan wifi ke Astro

4) Gunakan butang "Panah" pada alat kawalan jauh Astro anda untuk memilih "Network" di skrin TV anda dan tekan "OK" pada alat kawalan jauh Astro anda.
Cara menyambungkan wifi ke Astro

5) Seterusnya, gunakan butang "Arrow" pada alat kawalan jauh Astro anda untuk memilih "Network Preference" di skrin TV anda dan tekan "OK" pada alat kawalan jauh Astro anda.
Cara menyambungkan wifi ke Astro

6) Gunakan butang "Panah" pada alat kawalan jauh Astro anda untuk memilih "Wi-Fi" di skrin TV anda dan tekan "OK" menggunakan alat kawalan jauh Astro anda.
Cara menyambungkan wifi ke Astro

7) Setelah menekan butang "OK" pada alat kawalan jauh Astro anda, pilihan "Yes, Continue" akan muncul di bahagian bawah skrin TV. Tekan "OK" pada alat kawalan jauh Astro anda untuk memilihnya dan penyahkod anda akan dihidupkan semula. Skrin TV anda akan kosong selama beberapa saat.
Cara menyambungkan wifi ke Astro

8) Selepas penyahkod anda reboot, tekan butang "Home" pada alat kawalan jauh Astro anda.
Cara menyambungkan wifi ke Astro

9) Setelah menekan butang "Home" pada alat kawalan jauh Astro anda, "Menu" akan muncul di bahagian bawah skrin TV. Gunakan butang "Arrow" pada alat kawalan jauh Astro anda untuk memilih "Tetapan" dan tekan "OK" pada alat kawalan jauh Astro anda.
Cara menyambungkan wifi ke Astro

10) Seterusnya, gunakan butang "Panah" pada alat kawalan jauh Astro anda untuk memilih "Rangkaian" di skrin TV anda dan tekan "OK" pada alat kawalan jauh Astro anda.
Cara menyambungkan wifi ke Astro

11) Seterusnya, gunakan butang "Panah" pada alat kawalan jauh Astro anda untuk memilih "Wi-Fi" di skrin TV anda dan tekan "OK" pada alat kawalan jauh Astro anda.
Cara menyambungkan wifi ke Astro

12) Setelah menekan butang "OK" pada alat kawalan jauh Astro anda, pilihan "Sambungan Baru" akan muncul di bahagian bawah skrin TV. Tekan "OK" pada alat kawalan jauh Astro anda untuk memilihnya.

13) Penyahkod anda akan mencari rangkaian Wi-Fi rumah anda.

14) Gunakan butang "Panah" pada alat kawalan jauh Astro anda untuk memilih rangkaian Wi-Fi rumah anda, dan Tekan "OK" pada alat kawalan jauh Astro anda untuk memilih pilihan "Sambung".

15) Mulailah memasukkan kata laluan anda menggunakan papan kekunci pada alat kawalan jauh Astro anda. Setelah selesai, tekan "OK" pada alat kawalan jauh Astro anda untuk menyambung ke penyahkod anda ke rangkaian Wi-Fi rumah anda.

16) Penyahkod anda akan mula menyambung ke rangkaian Wi-Fi anda.

17) Cari ikon ini di bahagian bawah "Menu". Anda dihubungkan melalui rangkaian Wi-Fi rumah anda apabila anda melihat ikon ini.

18) Setelah anda berhubung, tekan butang "Laman Utama" pada alat kawalan jauh Astro anda. Gunakan butang "Arrow" pada alat kawalan jauh Astro anda untuk memilih "Video On Demand" di skrin TV anda dan tekan "OK" pada alat kawalan jauh Astro anda untuk mula melayari program pada Video On Demand.

Pilihan 2a: Sesuai untuk semua penyahkod PVR
Cara Menghubungkan melalui Kabel LAN

1) Untuk menyambungkan PVR anda dengan kabel LAN, anda perlu menghidupkan penyahkod TV dan PVR anda. Untuk menghidupkan penyahkod PVR anda, tekan butang "On / Off" pada alat kawalan jauh Astro anda.

2) Untuk menyambungkan penyahkod PVR anda, periksa apakah Modem Internet anda mempunyai kabel LAN yang disambungkan kepadanya. Kemudian, sambungkan kabel LAN ke bahagian belakang penyahkod anda.

3) Setelah anda memasang kabel LAN ke penyahkod anda, tekan butang "Home" pada alat kawalan jauh Astro anda.

4) Setelah menekan butang "Home" pada alat kawalan jauh Astro anda, "Menu" akan muncul di bahagian bawah skrin TV. Gunakan butang "Arrow" pada alat kawalan jauh Astro anda untuk memilih "Tetapan" dan tekan "OK" pada alat kawalan jauh Astro anda.

5) Seterusnya, gunakan butang "Arrow" pada alat kawalan jauh Astro anda untuk memilih "Rangkaian" di skrin TV anda dan tekan "OK" pada kontro jauh Astro anda

11) Setelah anda berhubung, tekan butang "Home" pada alat kawalan jauh Astro anda. Gunakan butang "Arrow" pada alat kawalan jauh Astro anda untuk memilih "Video On Demand" di skrin TV anda dan tekan "OK" pada alat kawalan jauh Astro anda untuk mula melayari program pada Video On Demand.

Pilihan 2b: Sesuai untuk semua penyahkod PVR
Cara Menghubungkan Melalui Astro Wi-Fi Dongle
1) Untuk mendapatkan Dongle Astro Wi-Fi, hubungi Khidmat Pelanggan Astro 03 9543 3838 untuk membelinya dengan harga RM26.50

2) Untuk menyambungkan PVR anda dengan Astro Wi-Fi Dongle, anda perlu menghidupkan penyahkod TV dan PVR anda. Untuk menghidupkan penyahkod PVR anda, tekan butang "Hidup / Mati" pada alat kawalan jauh Astro anda.

3) Cari port USB di bahagian depan penyahkod.

4) Balikkan buka penutup pada Astro Wi-Fi Dongle untuk sambungan yang lebih baik. Pasangkannya ke port USB di bahagian depan penyahkod.

5) "Menu" akan muncul di bahagian bawah skrin TV. Tekan "OK" pada alat kawalan jauh Astro anda untuk memilih pilihan "Ya, but semula sekarang" dan penyahkod anda akan dihidupkan semula. Skrin TV anda akan kosong selama beberapa saat.

6) Setelah penyahkod anda reboot, tekan butang "Home" pada alat kawalan jauh Astro anda.

7) Setelah menekan butang "Laman Utama" pada alat kawalan jauh Astro anda, "Menu" akan muncul di bahagian bawah skrin TV. Gunakan butang "Panah" pada alat kawalan jauh Astro anda untuk memilih "Tetapan" dan tekan "OK" pada alat kawalan jauh Astro anda.

8) Seterusnya, gunakan butang "Panah" pada alat kawalan jauh Astro anda untuk memilih "Rangkaian" di skrin TV anda dan tekan "OK" pada alat kawalan jauh Astro.

9) Seterusnya, gunakan butang "Panah" pada alat kawalan jauh Astro anda untuk memilih "Wi-Fi" di skrin TV anda dan tekan "OK" pada alat kawalan jauh Astro anda.

10) Setelah menekan butang "OK" pada alat kawalan jauh Astro anda, pilihan "Sambungan Baru" akan muncul di bahagian bawah skrin TV. Tekan "OK" pada alat kawalan jauh Astro anda untuk memilihnya.

11) Penyahkod anda akan mencari rangkaian Wi-Fi rumah anda.

12) Gunakan butang "Arrow" pada alat kawalan jauh Astro anda untuk memilih rangkaian Wi-Fi rumah anda, dan Tekan "OK" pada alat kawalan jauh Astro anda untuk memilih pilihan "Sambung".

13) Mulailah memasukkan kata laluan anda menggunakan papan kekunci pada alat kawalan jauh Astro anda. Setelah selesai, tekan "OK" pada alat kawalan jauh Astro anda untuk menyambung ke penyahkod anda ke rangkaian Wi-Fi rumah anda.

14) Penyahkod anda akan mula menyambung ke rangkaian Wi-Fi anda.

15) Cari ikon ini di bahagian bawah "Menu". Anda dihubungkan melalui rangkaian Wi-Fi rumah anda apabila anda melihat ikon ini.

16) Setelah dihubungkan, tekan butang "Home" pada alat kawalan jauh Astro anda. Gunakan butang "Arrow" pada alat kawalan jauh Astro anda untuk memilih "Video On Demand" di skrin TV anda dan tekan "OK" pada alat kawalan jauh Astro anda untuk mula melayari program pada Video On Demand.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram