Penulisan SEO: Tip, Alat dan Teknik

Image
Tip Menulis Konten SEO untuk Beginners Pengertian Penulisan SEO Utama : Penulisan SEO merujuk kepada jenis penulisan yang bertujuan membantu tapak web meningkatkan keterlihatan mereka dalam talian. Lebih 74,000 istilah carian individu sedang ditaip ke dalam Google setiap saat. Penulisan SEO bukan sahaja memperkatakan tentang padanan kata kunci, ia juga melibatkan menawarkan penyelesaian kepada jawapan kepada pertanyaan pengguna atau pembaca tapak web anda. Enam puluh tujuh peratus daripada semua klik pergi ke lima hasil organik pertama. Penulisan SEO membantu meningkatkan peluang halaman untuk mendapat kedudukan tinggi di SERP. Kedudukan di Google SERP dan enjin carian lain bukanlah sesuatu yang mudah. Tetapi tiada siapa yang mengatakan ia mustahil. Dengan alatan dan pengetahuan penulisan SEO yang betul, anda boleh meningkatkan peluang halaman tapak anda untuk mendapat kedudukan di SERP. Baca panduan ringkas ini dan pelajari kepentingan penulisan SEO dan cara melakukannya. Semak juga d

Zoom, WhatsApp, Facebook Messenger Room, Google Duo dan Google Meet: Mana Satu Video Conferencing Pilihan Terbaik

Zoom, WhatsApp, Facebook Messenger Room, Google Duo, Google Meet

PKP (Lockdown) dan pengasingan COVID-19 yang berterusan di seluruh dunia telah menyaksikan pertempuran aplikasi-aplikasi persidangan video. Disini ada beberapa petunjuk yang boleh dirujuk untuk membantu menentukan mana yang sesuai untuk anda.

Penutupan dan kuarantin COVID-19 di seluruh dunia telah menyaksikan perubahan besar dalam rutin harian, yang paling ketara adalah bekerja dari rumah untuk memutuskan rantaian penyebaran virus. Oleh itu, untuk mengikuti interaksi sosial, aplikasi persidangan video telah menjadi keperluan. Tidak semua perjalanan aplikasi ini membuahkan hasil, terutamanya kerana kebimbangan keselamatan atau gangguan teknikal.

"Berikut adalah pecahan aplikasi sembang video yang sedang tren, tujuannya, ciri keselamatan, dan selain itu cara mengaksesnya".

Zoom
Zoom disukai oleh ahli korporat, individu, mahu pun sekolah jumlah peserta perjumpaan harian Zoom meningkat menjadi 300 juta. Pada 29 April, Zoom 5.0 dilancarkan di seluruh dunia. Eric Yuan mengasaskan Zoom pada tahun 2011, dan melancarkan perisiannya pada tahun 2013.

Zoom, WhatsApp, Facebook Messenger Room, Google Duo dan Google Meet: Mana Satu Video Conferencing Pilihan Terbaik

Keselamatan: Sebagai tindak balas terhadap lima juta akaun yang dibocorkan ke Dark Web, Zoom 5.0 dilepaskan dengan sokongan untuk enkripsi GCM AES 256-bit, yang mendakwa memberikan perlindungan tambahan untuk data pertemuan dan ketahanan yang lebih besar terhadap gangguan.

Selain itu, katakanlah  jika tuan rumah keluar, mereka sekarang dengan mudah memilih tuan baru dan mempunyai keyakinan bahawa orang yang ditinggalkan dengan hak istimewa pemilik rumah. Dari segi rakaman data, pentadbir dan tuan rumah mesyuarat dapat menetapkan masa berlakunya rakaman awan mereka dan dapat mematikan perkongsian rakaman mereka.

Versi baru juga mempunyai perisai penyulitan baru di kiri atas tetingkap Zoom Meeting pengguna, yang menunjukkan pertemuan yang selamat dan disulitkan. Selepas 30 Mei, perisai akan berwarna hijau untuk semua pengguna, menunjukkan enkripsi GCM yang dipertingkatkan.

Peranti dan akses: Pelan Asas Zoom membenarkan sehingga 100 peserta pada sekatan masa 40 minit, tetapi masa perjumpaan satu lawan satu tanpa had. Terdapat banyak rancangan berbayar untuk pelbagai institusi, seperti perniagaan, pendidikan, pemaju dan telehealth. Zoom Webinar telah cukup popular semasa lockdown sementara Zoom Phone yang kurang dibincangkan adalah penyelesaian cloud platform.


WhatsApp
WhatsApp memiliki aplikasi ini tidak perlu dilakukan oleh sesiapa sahaja yang telefonnya mempunyai kemampuan data. WhatsApp, yang pertama kali dilancarkan pada Mei 2009, telah melihat banyak perbaikan selama bertahun-tahun, yang terbesar adalah pada tahun 2014, ia diperoleh oleh Facebook.

Zoom, WhatsApp, Facebook Messenger Room, Google Duo dan Google Meet: Mana Satu Video Conferencing Pilihan Terbaik

Untuk mengikuti pasaran aplikasi sembang video yang kompetitif, WhatsApp akhirnya menggandakan jumlah peserta yang dapat dimiliki pengguna dalam video atau panggilan suara WhatsApp dari 4 hingga 8 orang pada satu masa. Menurut catatan blog pada 28 April oleh WhatsApp, "Selama sebulan terakhir, rata-rata orang menghabiskan lebih dari 15 bilion minit bercakap setiap hari pada panggilan WhatsApp, jauh di atas hari biasa sebelum wabah."
Peranti dan akses: Kemudahan sembang video WhatsApp tersedia di iOS dan Android, dan di Portal oleh Facebook.

Keselamatan
: Penyulitan end-to-end WhatsApp memastikan bahawa hanya anda dan orang yang anda berkomunikasi dapat melihat apa yang dihantar, dan tidak ada orang di antaranya, bahkan juga termasuk di WhatsApp Web.

Facebook Messengger Room
Walaupun Facebook memiliki WhatsApp, platform media sosial telah melancarkan aplikasi persidangan video sendiri: Facebook Messenger Room. Menurut catatan blog 24 April oleh Facebook, “Antara WhatsApp dan Messenger, lebih daripada 700 juta akaun mengambil bahagian dalam panggilan setiap hari. Di banyak negara, panggilan video pada Messenger dan WhatsApp meningkat dua kali ganda, dan tontonan video Facebook Live dan Instagram Live meningkat dengan ketara pada bulan Mac. "Membuat bilik mesyuarat melalui aplikasi itu mudah dan, tidak lama lagi, sehingga 50 peserta boleh berada di satu bilik mesyuarat tanpa had masa.

Zoom, WhatsApp, Facebook Messenger Room, Google Duo dan Google Meet: Mana Satu Video Conferencing Pilihan Terbaik

Keselamatan: Tidak semua orang menyukai idea privasi Facebook. "Walaupun terdapat cabaran besar untuk menyediakan enkripsi end-to-end untuk panggilan video dengan sekumpulan orang yang besar," jelas sekeping privasi Messenger Rooms yang ditulis oleh Erin Egan, Ketua Pegawai Privasi, Dasar.  "Catatan itu juga menyatakan, "Tidak kira sama ada anda menggunakan Bilik melalui akaun Facebook anda atau bergabung sebagai tetamu, mereka tidak menonton atau mendengar panggilan audio atau video anda ... Mereka juga bekerjasama dengan pasukan keselamatan untuk membuat pautan Room menjadi sukar untuk penggodam meneka.

Pautan room mempunyai rentetan watak dan digit rawak di hujungnya, dengan nombor dan huruf dalam pelbagai kes. Ini menjadikannya sukar bagi penggodam untuk meneka kombinasi watak yang tepat, dan pautan baru dihasilkan setiap kali anda membuat ruangan. " Pada masa ini, bilik boleh dikunci atau dibuka setelah panggilan bermula. Sekiranya bilik dikunci, tidak ada orang lain yang dapat bergabung, kecuali pentadbir Kumpulan untuk bilik yang dibuat melalui Kumpulan.

Peranti dan akses: Ciri baru membolehkan pengguna bukan Facebook untuk menyertai panggilan video menggunakan pautan yang dihantar oleh pencipta ruang sembang. Selain itu, pengguna Facebook boleh memulakan ruang sembang video dan membagikannya di Suapan Berita, Kumpulan atau Acara mereka. Sekiranya perbincangan terbuka, orang boleh menyertai; jika ditutup, pautan ke bilik akan memberi mereka akses.

Google Duo
Tidak seperti Hangouts di mana mesej teks dapat dihantar, Google Duo hanya untuk panggilan video dan baru-baru ini telah menaikkan had panggilan kumpulannya menjadi 12. Platform ini pertama kali diumumkan pada persidangan pembangun Google pada tahun 2016 dan menjadi popular kerana metodologinya yang sederhana ketika mengalami panggilan video berkualiti. Pengguna juga dapat menambahkan kesan untuk memperibadikan panggilan Duo atau menggunakan penapis potret untuk menjadikan diri mereka kelihatan lebih tajam dengan latar belakang dengan Mode Kesan dan Potret.

Zoom, WhatsApp, Facebook Messenger Room, Google Duo dan Google Meet: Mana Satu Video Conferencing Pilihan Terbaik

Google Meet
Google Meet sedang mengusahakan beberapa ciri baru yang sesuai dengan pesaingnya, termasuk membenarkan pengguna menambahkan gambar atau kesan kabur pada latar belakang panggilan video, Google melaporkan. Seperti yang mereka dapat di platform konferensi video saingan Zoom dan Microsoft Teams, pengguna dapat memilih gambar mereka sendiri atau memilih dari beberapa pilihan default.

Zoom, WhatsApp, Facebook Messenger Room, Google Duo dan Google Meet: Mana Satu Video Conferencing Pilihan Terbaik

Google mengesahkan bahawa selain kabur latar belakang dan gambar pengganti latar belakang, kapsyen masa nyata, mod cahaya rendah, dan paparan sehingga 49 peserta mesyuarat akan dilancarkan ke versi pengguna Meet . Syarikat itu tidak memberikan butiran mengenai kapan perubahan akan tersedia, tetapi Google melaporkan Meet sudah melihat beberapa ciri yang akan datang untuk pelanggan pendidikan dan perusahaannya.

Google mengintegrasikan Meet ke dalam Gmail bulan lalu, menambahkan pautan bar sisi dan membuat pertemuan sehingga 100 orang tanpa had masa yang tersedia untuk sesiapa sahaja yang mempunyai akaun Google. Ini berfungsi untuk mengatasi juggernaut konferensi video Zoom, yang telah menjadi aplikasi konferensi video terkemuka untuk mereka yang bekerja dan belajar dari jarak jauh semasa wabak koronavirus.

Google dan Microsoft mula mengejar Zoom: Microsoft telah mengembangkan aplikasi Pasukannya kepada 75 juta pengguna aktif setiap hari, kata syarikat itu pada bulan April. Dan Meet baru-baru ini melepasi 100 juta peserta mesyuarat Meet harian, menurut Google.

Comments

Popular Posts

Apakah Maksud Kelajuan Internet Mbps dan Kbps

Cara Hack Wifi Password Guna Telefon/ Smartphone/ Apps

Bagaimana Ketahui Phone Kena Hacked

Cara Membuka UnLock Pattern Android, PIN Kata Laluan

Cara Padam Akaun Instagram